تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سلبریتی فقر

آخرین وادی عشاق عارف فقر است و فنا، در مقام فقیر این بس که نه تنها تارک دنیاست بلکه دنیا درنگاهش مختصرِمحزونی ست. پیش از آن که درویش سائل را چرخ مدرنیته، حاشیه نشین آسیب پذیر آسیب زا تعریف کند، آنان سالکان طریقت بودند و در آیین شان گفت و گو نبود. امروز فقر سر در جیب مراقبت فرو کردن نیست، بلکه فقرا دست از آستین نیاز درآورده نان شبشان را از ساختاری که وظیفه‌اش ارایه خدمات است طلب می کنند.

درچندین سال گذشته در ایام انتخابات ریاست جمهوری سردرگمی معنایی تیم های تبلیغاتی یک طیف‌ سیاسی را فرا می گیرد و از آنجایی که انبوه سازی بر آگاه سازی ارجحیت دارد، تا می توانند تصویر می سازند. نامه اعمال ( رزومه) کاندیداهای این طیف از سویی با فقر و لعابی از عرفان و سلوک، گره خورده و از سویی دیگر در کنار فقرا می ایستند و اندوه می خورند که چرا فقر با تو چنین کرده است. دوگانه ای غریب که فقر را همزمان ستایش و نکوهش می کند. فقر برای کاندیدا فضیلت است برای مردمان رذیلت. اینجاست که مخاطب تصویرسازی های انبوه سرزده کاندیدا ( که انبوه فیلم و عکس از آن وجود دارد ) از خود می پرسد آیا فقر (خود فقر نه فقرا) یک سلبریتی است که برای شهرت می شود درکنارش عکس گرفت یا یک واقعیت تلخ.

هرکشوری سلبریتی خودش را دارد و انگار در سرزمین ما هم فقر سلبریتی است که پیر نمی شود و همیشه و هنوز جوان است. می شود کنارش ایستاد و غم خورد و اشک ریخت و عکس گرفت و دیده شد. با این سلبریتی می شود هزاران دوگانه ساخت، نان کپک زده و سفره پرآه و حتی بی پنیر این ها در مقابل بره کشان و شمعدان های نقره و طلای میز آن طرفی ها، خانه‌کلوخی در حال ویرانی در قیاس با کاخ ها و برج ها، کودکان بی دفتر و کتاب یک سوی ماجرا و تحصیل با آخرین متدها سوی دیگرش و... تب این دوگانه سازی ها فقط در زمانی که این طیف بر اریکه قدرت ننشسته اند ساخته می شود، و دقیقا باز همین تب هاست که مخاطب را به این فکر فرو می برد که فقر سلبریتی است و نمایشش فقط زمان دارد با چند کیسه آرد و برنج و سیب زمینی.

پرسش های بسیاری در حاشیه این رفتار و منش کاندیداها وجود دارد از جمله این که چند کیسه آرد و برنج و سیب زمینی در چندسال حتی دهه و حتی قرن مشکل فقرا را حل می کند. چطور می شود با این شیوه کشور را اداره کرد. اگر کاندیداهای محترم واقعا فقر را یک رذیلت اجتماعی می دانند که باید آن را رفع کنندچه شیوه ای به غیر توسعه سراغ دارند و اگر به توسعه معتقد هستند چرا به رفتارهایی همچون توزیع چند کیسه آرد و برنج و سیب زمینی و پوشیدن یک دست لباس کارگری بسنده کرده اند. اگر می دانند که چند کیسه آرد رافع مشکل نیست پس چرا وانت ها و کامیون ها را بار می زنند و از کیسه بیت المال برای خود وجهه خیرخواه, مردم دوست و ساده زیست می خرند و می سازند.

اگر به توسعه معتقدند توسعه زمان بر است و کارش با معجزه راه نمی افتد و اگر به این اصل توسعه باور دارند وعده حل مشکلات در دو سال و چهار سال و... چه معنایی دارد.

آن چه تیم ها و کاندیداها فریاد می زنند، یک تعارض آشکار در بطن خود دارد آن هم نه پنهان بلکه آشکار. در توسعه واقعی و پایدار کیسه های برنج و آرد و... درمیان فقرا توزیع نمی شود بلکه در یک روند با کارشناسی دقیق با توجه به بضاعت جغرافیا و... یک واحد تولیدی ساخت می شود، آموزش رایگان و با کیفیت یکسان و دسترس برای همه برنامه ریزی می شود چرا که توزیع چند دفتر مشکل آموزش را حل نمی کند و...

۴۷۴۷ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سلبریتی فقر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..