تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه کیک کادایفِ ترکیه‌ای

کد خبر: ۵۱۵۷۵۵

۲۱۷  بازدید

کادایف دسر ترکیه ایست که بیشتر در ماه رمضان درست می شود. در این مطلب طرز تهیه این کیک کادایف خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.

ماهنامه سرآشپز - اکرم عسگری: کادایف دسر ترکیه ایست که بیشتر در ماه رمضان درست می شود. در این مطلب طرز تهیه این کیک کادایف خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.


مواد مورد نیاز:

آرد (الک شده): 2 پیمانه کره (إوب شده): 120 گرم + 2 ق س رشته کادایف: 250 گرم گردو (خردشده): 1 پیمانه تخم مرغ: 4 عدد وانیل: یک دوم ق چ شکر: 1 پیمانه نمک: 1 پنسه بیکینگ پودر: 1 ق چ پودر پسته: به میزان لازم

مواد مورد نیاز شربت:

شکر: 2.5 پیمانه آب: 2 پیمانه لیموترش (حلقه شده): 1 حلقه
کیک کادایف 

روش پخت:

1.    رشته کادایف و 2 قاشق سوپخوری کره را با هم مخلوط کرده، نیمی از آن را کف قالب کمربندی به قطر 23 سانتی متر پرس کرده و روی آن گردو بریزید و کنار بگذارید.

2.    تخم مرغ، وانیل و شکر را با همزن برقی بنزید تا کش دار شده و ححم آن دو برابر شود. سپس نمک، آرد و بیکینگ پودر را به آن اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید تا گلوله های آرد در آن باقی نماند.

3.    مواد آماده شده را روی کادایف داخل قالب ریخته، بعد 120 گرم کره ذوب شده را روی آن بریزید.

4.    قالب را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 45 دقیقه بگذارید تا روی آن طلایی رنگ شود (اگر در این مدت روی آن طلایی نشد، گریل را به مدت چند دقیقه روشن کنید).

5.    برای تهیه شربت؛ شکر و آب را داخل شیرجوشی روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا چند جوش بزند. بعد حرارت را کم کرده و یک برش لیمو داخل آن بیندازید و حدود 7 دقیقه بجوشانید. بعداز صافی رد کنید و کنار بگذارید تا سرد شود.

6.    کیک را از فر خارج کرده و شربت را روی آن بریزید. سپس به مدت 25 دقیقه کنار بگذارید تا شربت به خورد آن برود. بعد با مقداری پودر پسته تزیین کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه کیک کادایفِ ترکیه‌ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..