تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«نوروززاده» جایگاهی در دولت آمریکا ندارد

کد خبر: ۵۱۸۹۰۳

۱۵۶  بازدید

خبرگزاری ایلنا: پایگاه خبری تحلیلی «فرانت پیج» آمریکا در گزارشی تحت عنوان «لابی‌گر ایران در پی فشار رسانه‌ها به جای دیگری منتقل شد» مدعی شده که سحر نوروززاده مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و یکی از تسهیل‌کننده‌های توافق هسته‌ای در دولت اوباما، لابی‌گر ایران بوده و برای ایران فعالیت می‌کرده است.

در این گزارش گفته شده که هیچ کسی نباید فکر کند که انتخابات قرار است همه چیز را تغییر دهد. بیشتر نهادها در آمریکا تحت کنترل سازمان‌هایی است که با انتخابات تغییری نمی‌کنند و فشار زیادی برای تغییر این نهادها لازم است. اما این فشار کار می‌کند. فعالان و رسانه‌های محافظه‌کار و تندرو می‌توانند این تغییرات را ایجاد کنند.

در این گزارش آمده که یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا که به شکل‌گیری توافق هسته‌ای کمک شایانی کرده بود در پی انتقاد رسانه‌های محافظه‌کار آمریکا و زیر سوال بردن وفاداری او به ترامپ از کار اخراج و به جای دیگری منتقل شد.

این پایگاه خبری با اشاره به انتشار گزارش‌های انتقادآمیز رسانه‌های محافظه‌کار نظیر «بریت بارت» و «پولیتیکو» نوشت: سحر نوروززاده یکی از اعضای تیم سیاست‌گذاری وزارت خارجه در توافق هسته‌ای، ماه گذشته در پی انتشار این گزارش‌ها از کار منفصل شد.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گفته نوروز زاده خودش نمی خواست برگردد. مقامات متعدد وزارت خارجه بر این باور بودند که حملات رسانه ها عامل بازگشت او به وزارت خانه بوده است. این حملات افراد را لبه تیغ می گذارد.

در گزارش «فرانت پیج» گفته شده وقتی کسی باید لبه تیغ گذاشته شود چه بهتر که این اتفاق برایش بیفتد. به ویژه آن عده‌ای که ما را لبه تیغ یک جنگ هسته‌ای قرار داده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که نوروززاده به بخش امور ایران بازگشته است اما اشاره نکرده که پست او در این بخش و یا دلیل انتقال او چه بوده است.

این پایگاه خبری مدعی شده در گزارش روزنامه «هیل» هیچ اشاره‌ای به اعتراض‌های موجود به نوروززاده نشده است.

در این گزارش این ادعا مطرح شده که نوروززاده لابی ایران در آمریکا بوده و یکی از اعضای نیاک (شورای ایرانیان آمریکا) است که برجام را به دولت اوباما تحمیل کرده است.

نوروززاده که یکی از اعضای ادوار شورای ایرانیان آمریکا است، در دولت اوباما دبیر شورای امنیت ملی در امور ایران و یکی از مقامات ارشد آمریکا در سیاست‌های مربوط به ایران بوده است که وزارت‌خانه‌های مختلف و دولت را در حوزه استراتژی‌های مربوط به این کشور دور هم آورده است.

او همچنین یکی از مشاوران ارشد اوباما در امور ایران نیز بوده است.

در گزارش «هیل» گفته شده که بی‌شک با توجه به حساسیت و اهمیت نقش نوروززاده در دولت، او یک شخصیت حقوقی است و فعالیت او در نیاک نیز یک مساله علنی بوده است. او در یکی از گزارش‌های سالانه‌اش در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به این مساله اشاره کرده است.

به گزارش روزنامه «هیل» دولت اوباما اصرار داشته که نوروززاده تنها وارد نیاک شده است. او چندان مشتاق نبوده که به ارتباطش با این گروه اشاره کند. بر اساس مشخصات ثبت شده از نوروززاده در شبکه اجتماعی لینکدین او برای وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا کار می‌کرده است. این پروفایل هیچ اشاره‌ای به فعالیت های او در نیاک نکرده است.

بنا به ادعای «فرانت پیج» نوروززاده نباید در هیچ نهادی از دولت باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««نوروززاده» جایگاهی در دولت آمریکا ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..