تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به عملکرد سرپرست پرسپولیس

به گزارش افکارنیوز،

برای اینکه از میزان موفقیت‌های امروز اطلاع پیدا کنید،‌ فقط کافی است شکست‌ها و مشکلات دیروز را مرور کنید. این کار، مسیر پیشرفت یک مجوعه از شکست (دیروز) تا پیروزی (امروز) را به شما نشان می‌دهد.

نکته اساسی دیگر این است که برای نام‌های بزرگ و در روزگار سخت،‌ همیشه قرار نیست در روی یک پاشنه بچرخد. بالاخره یک روز موفقیت از راه می‌رسد. به هر حال یکی از خصوصیات اصلی بزرگ بودن  همین «بازگشتن» است. حتی اگر این اتفاق 9 سال طول بکشد!

پرسپولیس یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در تاریخ فوتبال ایران است. تیمی که سال‌های دوست‌نداشتنی یاس و ناامیدی را پشت سر گذاشت تا یک قدمی سقوط رفت، تماشاگرانش را از دست داد، اما در نهایت به روزهای اوج بازگشت. پرسپولیس برگشت و با اقتدار به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران رسید. همان تیمی که هنوز هیچ کسی فراموش نمی‌کند که سه سال قبل در طول 11 ماه 6 مدیرعامل را در راس خود دید که دو نفر آنها به خاطر برخی مسائل خاص دچار مشکل شدند.

ناشناخته‌ای به نام طاهری

آخرین باری که مسئولان ورزش کشور برای باشگاه پرسپولیس مدیر انتخاب کردند 11 مرداد ماه 1394 بود که علی اکبر طاهری به صورت رسمی به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب و معرفی شد. طاهری قبل از آن یک دوره 50 روزه سرپرستی باشگاه را بر عهده داشت با این حال او یکی دیگر از چهره‌های نه چندان شناخته شده‌ای غیر فوتبالی بود که با تصمیم منحصر به فرد وزارت ورزش، ناگهان صاحب صندلی مدیریت پرهوادارترین باشگاه فوتبال ایران شد.

همانطور که پیش بینی می‌شد در آن مقطع به هیچ عنوان واکنش‌ها به حضور طاهری مثبت نبود. به ویژه وقتی که در جذب بازیکنان مدنظر برانکو ایوانکوویچ در نقل و انتقالات پیش از شروع لیگ پانزدهم،‌ ناکامی مطلق داشت! در تمام آن روزها هیچ کسی به طاهری امیدی نداشت. خوش‌بین ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی‌کرد او دو سال دوام بیاورد و چنین کارنامه‌ای از خود بر جای بگذارد. اما این نگاه منفی رفته رفته تغییر کرد.

حمایت وزیر پشت سر طاهری

این مدیر از همان روز اول به دور از هیاهوی رسانه‌ای و مجازی کار خود را شروع کرد و ادامه داد. او حمایت شخص وزیر ورزش را پشت خود داشت و به همین واسطه توانست به دور از هرگونه حاشیه با عقد قراردادهای اسپانسرینگ پول به باشگاه تزریق کند و به برنامه پرداخت‌های مالی به بازیکنان و مربیان سروسامان بدهد. او سعی کرد کمتر مصاحبه کند و زیاد هم شعار نداد. نظم خاصی را در باشگاه پرسپولیس برقرار کرد و با جدیت پرونده‌های مالی و حقوقی بین‌المللی مربوط به شکایت افراد خارجی را پیگیری کرد که این مسئله از اصلی‌ترین عوامل موفقیت او بوده است. طاهری در قدم اول آرامش را بر باشگاه و سیستم مدیریتی حاکم کرد تا سپس به رسیدگی به سایر امور برسد.

تصمیم کلیدی طاهری

پرسپولیس بحران‌زده دیروز، امروز به اذعان کارشناسان به بهترین تیم فوتبال ایران تبدیل شده است اما خیلی‌ها بر این باور هستند که موفقیت‌های سرخپوشان،‌ درست از شکست‌های نا امید کننده ابتدای لیگ پانزدهم شروع شد! 3 شکست در چهار هفته ابتدایی که تیم را بدتر از همیشه وارد بحران کرد. این وسط برانکو آرامش خود را حفظ کرده بود، تیمش فوتبالی فوق‌العاده بازی می‌کرد اما می‌باخت. پس او به آینده امید داشت اما در باشگاه نیروهای مخالف بسیج شده بودند که مقدمات اخراج برانکو را فراهم کنند. علی اکبر طاهری به واسطه تجربه همکاری قبلی و اتفاقات ناخوشایند سال‌های قبل به خوبی می‌دانست که اخراج برانکو راه حل نخواهد بود. این وسط جالب اینجاست که هواداران پشت برانکو قرار گرفته بودند و طاهری هم مثل مردم فکر کرد! تنها چیزی که برای پرسپولیس بزرگ باقی مانده بود،‌ برانکو،‌مردم و برنامه‌های اقتصادی و مدیریتی طاهری بود. غیر آن آنها چیزی دیگری برای از دست دادن نداشتند. در نهایت اما تصمیم کلیدی گرفته شد. طاهری و وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفتند برانکو با قدرت به کار خودش ادامه بدهد.

شکل‌گیری ائتلاف طاهری - برانکو

باائتلاف دوباره طاهری - برانکو قدم زدن در راه موفقیت آغاز شد. از اینجا به بعد بود که طاهری برای ساماندهی امور مالی و اداری باشگاه تمام تلاش خود را انجام می‌داد. از طرفی عملکرد خیره کننده و فوتبال تهاجمی پرسپولیس با هدایت برانکو تمام هواداران را با این تیم آشتی داد و پرسپولیس را آرام آرام به یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در کال حیرت همگان تبدیل کرد.

تمدید قرارداد با برانکو

بنای پرسپولیس قدرتمند لیگ شانزدهم درست از همان روزی گذاشته شد که چند هفته مانده به پایان لیگ برتر پانزدهم و در روزهایی که معلوم نبود این تیم قهرمان‌ خواهد شد یا خیر، علی اکبر طاهری تصمیم گرفت قرارداد برانکو ایوانکوویچ را تمدید کند. درنهایت قرارداد دو ساله جدیدی منعقد شد که اصلی‌ترین اهداف آن گرفتن سهمیه آسیایی در و سپس قهرمانی لیگ برتر و حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا و در نهایت رسیدن به قهرمانی آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان بود. از همین رو پرسپولیس  با بدشانسی قهرمانی را به استقلال خوزستان فقط به خاطر تفاضل گل واگذار کرد و مقابل تشویق صدهزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی نایب قهرمان شد و سهمیه آسیا را کسب کرد.

سیاه و سفید نقل‌وانتقالات

 برانکو و طاهری با بررسی نقاط ضعف و قوت تیم در فصل قبل، با یک برنامه‌ریزی دقیق در نقل‌وانتقالات پیش‌فصل لیگ فصل جاری بازیکنان مورد نیاز خود را با وجود حواشی‌ای که بر سر رفت‌و‌آمد طارمی و رضاییان به وجود آمد، جذب کردند و یک تیم قدرتمند با اضافه شدن سید جلال حسینی، وحید امیری،‌ علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، صادق محرمی و ... ساخته شد. البته خرید جنجالی بازیکنان اوکراینی،‌ ماجرای گولچ و جذب ربیع‌خواه و عقد قرارداد با شرکت جیووا و تأثیر ترکاشوند، معاون اقتصادی طاهری در این قراردادها و فعل و انفعال‌های مالی باشگاه جنجال بسیار زیادی برای مدیریت و تیم در طول فصل ایجاد کرد اما نتایج خوب پرسپولیس باعث شد بسیاری از مشکلات و ابهام‌های مدیریتی نادیده گرفته شود و کارها طبق برنامه پیش برود.

انفجار در پرسپولیس

بلوغ تاکتیکی تیم برانکو و آرامش در سیستم مدیریتی باشگاه به قدری بود که جدایی اوکراینی‌ها و رفتن غیر منتظره ساسان انصاری، امید عالیشاه و احمد نوراللهی تاثیر منفی زیادی روی عملکرد تیم به وجود نیاورد. طاهری البته چند بازیکن مثل شهاب کرمی و سامان نریمان جهان را به لیست اضافه کرد و بمب نقل و انتقلات را با جذب سروش رفیعی منفجر کرد. بعد از آن هم با وجود حاشیه‌های مختلفی که همیشه کنار تیم‌های بزرگ وجود داشت،‌ این همکاری تیم‌ را به قهرمانی در لیگ برتر رساند.

علی اکبر طاهری به خوبی می‌دانست که برای موفق شدن باید از اشتباهات و مشکلات گذشته به خوبی درس بگیرد. رفتارهای مدیریتی‌اش اما این مسئله را به خوبی نشان داد که به خوب می‌داند که برای داشتن یک آینده خوب و بر جای گذاشتن یک میراث گران بها از طرف خودش، باید امروز پر تلاش و با برنامه‌ای داشته باشد.

او سال قبل قرارداد برانکو برای دو سال دیگر تمدید کرد تا ثبات در کادرفنی حکم‌فرما شود. درست از همان‌ هفته‌های ابتدای نیم فصل دوم هم که برانکو و طاهری فهمیدند در لیگ شانزدهم با ادامه این روند به عنوان قهرمانی خواهند رسید، برنامه‌ریزی برای ساختن پرسپولیس قدرتمند فصل و حتی فصول آینده آغاز شد. اتفاقی افتاد که در فوتبال ایران بی سابقه بود. در تمام سال‌های اخیر نقل و انتقالات تابستانی و رفت‌و‌آمد بسیار زیاد بازیکنان استرسی عذاب‌آور برای مربیان و هواداران پرسپولیس بوده است. اما الان یک سالی می‌شود که از این نگرانی خبری نیست. چرا که هیجان و امیدواری جایگزین آن شده است.

تمدید قرارداد ستاره‌ها

علی اکبر طاهری با برنامه‌هایی که برانکو دراختیار او قرار داد از چند ماه قبل مذاکره با ستاره‌های کنونی پرسپولیس را آغاز کرد تا قرارداد آنها را تمدید کند. علیرضا بیرانوند،‌ محمد انصاری و سید جلال حسینی نفراتی بودند که خبر تمدید قرارداد بلندمدت آنها باعث خوشحالی هواداران شد. با بسیاری از ستاره‌ها همچون محسن مسلمان،‌ حسین ماهینی، علی علیپور، وحید امیری و ... قرارداد بلند مدت امضا شده بود. تنها افرادی که در حال حاضر هنوز تکلیف تمدید قرارداد آنها مشخص نشده سروش رفیعی و کمال کامیابی نیا هستند که باشگاه و برانکو هیچ نگرانی بابت آنها ندارند. چرا که در عین تلاش صددرصدی برای تمدید قراردادشان، به فکر جایگزین برای آنها هم هستند.

ستاره‌ها در راه پرسپولیس هستند

طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها از همین حالا مدیران باشگاه پرسپولیس با ستاره‌هایی چون سعیدآقایی، شحاع خلیل‌زاده، گادوین منشا که ستاره‌های لیگ ایران بوده‌اند به توافق رسیده‌اند و آنها سال بعد پیراهن پرسپولیس را بر تن خواهند کرد. در فوتبال ایران سابقه نداشته که یک باشگاه با چنین برنامه‌ ریزی دقیقی به سوی موفقیت و آرامش حرکت کند. اما پرسپولیس امروز در این راه حرکت می‌‌کند و این موفقیت بدون شک اصل همکاری طاهری و برانکو است.

بازنشسته‌ای که منتظر مساعدت است!

علی اکبر طاهری خودش نمی‌داند که فردا چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. او بازنشسته است و همین حالا هم با مساعدت وزارت ورزش و سازمان بازرسی به همکاری با باشگاه پرسپولیس ادامه می‌دهد. این یک احتمال قوی است که طاهری در پایان فصل از مجموعه پرسپولیس جدا شود اما نکته بسیار مهم اینجاست که او بدون توجه به این آینده تلخ (برای خودش) سعی می‌کند تا روزی که هست کار خود را به درستی انجام بدهد. او دارد زیر بنای موفقیت‌های پرسپولیس در سال های آینده را برای تاریخ سازی طبق اهدافی که برای باشگاه ترسیم کرده می‌سازد چون می‌داند اگر در این فردا حضور نداشته باشد،‌ در آینده ار امروز او تعریف و تمجیدخواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به عملکرد سرپرست پرسپولیس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..