تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای سفر به جام جهانی 2018 روسیه

جام جهانی 2018 روسیه را یازده شهر زیبای این کشور از جمله مسکو، سن پترزبورگ و کازان میزبانی می‌کنند. راهنمای سفر به جام جهانی به انتخاب بهترین شهر برای تماشای جام جهانی روسیه می‌پردازد. با کجارو همراه باشید.

مقاله‌های مرتبط:

جام جهانی یکی از بزرگترین رویدادهای جهان است که میلیون‌ها نفر از سراسر جهان برای دیدن آن لحظه‌شماری می‌کنند. جام جهانی ۲۰۱۸ قرار است که در روسیه برگزار شود، مسکو به مرکز زندگی فوتبال، در جهان تبدیل خواهد شد. مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال  و شماری از بازی‌های مراحل پایانی این مسابقات، در مسکو، برگزار خواهد شد. رقابت بزرگی که ۱ ماه شاهد مسابقات جذاب آن خواهیم بود، از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ جولای. روسیه هم مانند سایر کشورهایی که در گذشته میزبان جام جهانی بوده اند، تدارک ویژه‌ای دیده است و استادیوم‌های نوسازی را برای جام جهانی آماده می‌کند. نکته حائز اهمیت و مهم در روسیه فاصله زیاد شهر ها از یکدیگر است که باید دید برنامه کشور روسیه دربارهآن چه خواهد بود. در این مقاله با راهنمای سفر روسیه و جام جهانی دو شهر مناسب را برای اقامت در طول جام جهانی معرفی می‌کنیم و توصیه های مسافرتی نیز برای همراهان کجارو داریم.

جام جهانی 2018 روسیه

شهرهای میزبان

جام جهانی 2018 روسیه

۱۱ شهر کالینینگراد (Kaliningrad)، قازان (Kazan)، مسکو (Moscow)، نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod)، روستوف نا دونو (Rostov-on-Don)، سن پترزبورگ (Saint Petersburg)، سامارا (Samara)، سارانسک (Saransk)، سوچی (Sochi)، ولگوگراد (Volgograd) و یکاترینبورگ (Ekaterinburg) در روسیه میزبان جام جهانی خواهند بود.  هرکدام از این شهرها دیدنی‌های منحصربه‌فردی دارند.

بهترین شهرها برای اقامت

جام جهانی 2018 روسیه

مسکو

جام جهانی 2018 روسیه

در بین این شهرها مسکو می‌تواند بهترین گزینه باشد. چراکه مراسم افتتاحیه بازی‌ها، بازی اول و بازی‌های نیمه نهایی در تاریخ دهم و پانزدهم ژول ای در این شهر برگزار خواهند شد. این شهر دو ورزشگاه با نام‌های لوژنیکی و اوتکریتیه دارد که در سال ۲۰۰۸ هم میزبان بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا بودند. مسکو همچنین امتیاز قابل دسترس بودن از دیگر شهرها را داشته و به عنوان پایتخت روسیه، می‌تواند انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به بازی‌های باشد. به‌هرحال بایستی توجه کرد که روسیه کشور بزرگی است و حتی با اقامت در مسکو نمی‌توان به راحتی به همه شهرها برای تماشای مسابقات سفر کرد.

از مسکو بیشتر بخوانید: کازان

جام جهانی 2018 روسیه

شهر کازان جایگه تلاقی رودهای وُلگا و کازانکا در بخش اروپایی روسیه است. کرملین کازان از میراث جهانی یونسکو است. شهر کازان، خاستگاه باشگاه فوتبال روبین کازان، از تیم‌های سرشناس و پرافتخار لیگ برتر روسیه است. این شهر در سال ۲۰۰۹ به عنوان پایتخت ورزشی روسیه انتخاب شد؛ و در سال ۲۰۱۳ میزبان مسابقات المپیاد تابستانی دانشجویی بود. در سال ۲۰۱۵ نیز میزبان مسابقات جهانی ورزش‌های آبی بوده و در سال ۲۰۱۸ نیز یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال خواهد بود.

جام جهانی 2018 روسیه

کازان دیگر شهر مناسب برای تماشای مسابقات جام جهانی در روسیه است. اگرچه این شهر جاذبه‌های تاریخی و قدمتی کمتر از مسکو دارد، اما مزایای دیگری آنرا را برای تماشای مسابقات مناسب کرده است. با اقامت در کازان می‌توانید به دیدن مسابقات سه شهر دیگر یعنی نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod)،سامارا (Samara) و سارانسک (Saransk)، نیز بروید. این ورزشگاه‌ها چهل هزار نفر جمعیت دارند و با توجه به فاصله زیادشان از مسکو یافتن بلیط برایتان بسیار ساده تر خواهد شد. تنها مشکل اقامت در کازان برای دیدار مسابقات این است که از مرحله یک چهارم به بعد، بازی‌ای در این شهر برگزار نمی‌شود.

توصیه‌های جالب و مهم جام جهانی ۲۰۱۸

جام جهانی 2018 روسیه

عدم نیاز به ویزا

 رییس‌جمهور روسیه اعلام کرده است که تماشاگران این دوره از جام جهانی نیازی به کسب ویزا نخواهند داشت.

در همین زمینه: آب‌وهوای معتدل

روسیه به عنوان کشوری سردسیر شناخته می‌شود، ولی خوشبختانه این بازی‌ها در فصل تابستان، در هوایی نسبتا معتدل برگزار خواهند شد. پیش بینی می‌شود که دمای هوا در طول مسابقات به طور میانگین ۲۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

حواستان به اختلاف ساعت‌ باشد

با توجه به اینکه روسیه کشور پهناوری است، محدوده‌های زمانی در شهرهای گوناگون آن متفاوت است. با توجه به شهری که آهنگ سفر و اقامت به آن را دارید، زمان خود را تنظیم کنید.

آداپتور برق را فراموش نکنید

ولتاژ برق در سراسر این کشور، ۲۲۰ ولت است. برای شارژ وسایل خود نیز بایستی از دوشاخه‌هایی با استاندارد اروپایی استفاده کنید.

تبدیل ارز فراموش نشود

ارز

تبدیل ارز معمولاً یکی از مشکلات مسافرین روسیه است. حتما پیش از اینکه آهنگ سفر کنید، اطلاعات کافی از نوع ارز در این کشو و نیز مقدار کافی پول تبدیل شده  داشته باشید. معمولا توصیه می‌شود که از چک‌های مسافرتی در روسیه استفاده نشود.

منبع davidsbeenhere مورد علاقه من




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای سفر به جام جهانی 2018 روسیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..