تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهداف اصلی گرامیداشت روز جهانی زمین پاک

چرا روز جهانی زمین پاک را گرامی میداریم؟ در این روز چه اتفاقاتی می افتد؟ علاقه مندان به محیط زیست مردم را تشویق به حفاظت از آن و کاشت درختان و گیاهان در مناطق مختلف میکنند، پرهیز از آلوده کردن محیط زیست از اولویت های این روز محسوب می شود. در ادامه به اهداف اصلی روز جهانی زمین پاک اشاره می کنیم.

روز جهانی زمین پاک در دهه ۱۹۷۰ میلادی و با دو هدف اصلی به ثبت رسید: سپاس‌گزاری از سیاره زمین و تشویق کردن مردم به برقراری رابطه دوستانه با زمین. این رویداد جهانی از دهه ۷۰ میلادی تا به امروز، هر سال در تاریخ ۲۲ آوریل (برابر با ۲ اردیبهشت) برگزار می‌شود و از آن با عنوان سرآغاز جنبش‌های زیست‌محیطی مدرن یاد می‌کنند. فعالیت‌های مرتبط با روز جهانی زمین پاک معمولا شامل این موارد هستند:

کاشتن درختان، افزایش سطح آگاهی مردم جهان درباره بازیافت، فعالیت‌های داوطلبانه برای پروژه‌های حمایت از محیط زیست و کاهش میزان مصرف انرژی در سرتاسر جهان. ۴ نکته درباره «روز جهانی زمین پاک» که نمی‌دانستید!

۱. سالانه یک میلیارد نفر در سراسر جهان در رویداد «روز جهانی زمین پاک» مشارکت می‌کنند و بزرگ‌ترین مشارکت مدنی جهان را به‌وجود می‌آورند.

۲. «روز جهانی زمین پاک» دارای پرچم مخصوص به خودش است: تصویری از کُره زمین که توسط فضاپیمای آپولو ۱۷ در مسیر حرکت به‌سوی ماه گرفته شده است.

۳. ۲۰ میلیون نفر در اولین «روز جهانی زمین پاک» (سال ۱۹۷۰ میلادی) مشارکت داشتند.

۴. در سال ۲۰۰۸ میلادی، کمپانی دیزنی (Disney)، شبکه Disneynature را به مناسب «روز جهانی زمین پاک» راه‌اندازی کرد که به مستندهای محیط زیستی اختصاص دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهداف اصلی گرامیداشت روز جهانی زمین پاک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..