تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان عفونت های ناشی از سوختگی با پلاسمای سرد برای اولین بار در کشور

درمان عفونت های ناشی از سوختگی با پلاسمای سرد برای اولین بار در کشوربه گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسیه عباسی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد میکروبیولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در خصوص جزییات طرح درمان عفونتهای ناشي از سوختگي با استفاده از تكنولوژی جديد پلاسمای سرد گفت: با توجه به اینکه درمان عفونت های زخم و سوختگی بسیار سخت و گاهی غیرممکن است و عموما باکتری های عامل این عفونت؛ مقاوم به انواع آنتی بیوتیک ها هستند، نیاز به یک روش درمانی جدید یا داروهای جدید احساس می شود.

وی عنوان کرد: ایده درمان عفونت ها با استفاده از پلاسمای سرد اتمسفری توسط یک تیم پژوهشی به رهبری دکتر حمیدرضا یوسفی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر داوود اسماعیلی و محمدرضا نورانی، از محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله از حدود سه سال پیش دنبال شد.

عباسی ادامه داد: پلاسما مجموعه‌ای از یون‌ها، الکترون‌ها، اتم‌های خنثی، رادیکال‌ها وگونه‌های برانگیخته است که با اعمال اختلاف ولتاژ بین دو الکترود تولید می‌شود. این تکنیک امروزه کاربرد فراوانی در بسیاری از شاخه‌های دانش و فناوری یافته است. در بین انواع پلاسما، پلاسمای سرد به علت کار در دمای پایین (حدود دمای اتاق) در کاربردهای بیولوژیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد میکروبیولوژی اظهار داشت: پلاسمای سرد فشار اتمسفری این امکان را فراهم می سازد تا از آن در پردازش مواد حساس به گرما و بافت های زنده در صنعت و پزشکی استفاده شود.

وی افزود: اخیرا پس از سه سال کار و تلاش مداوم نتایج جالب توجهی به دست آمده است. این تیم تحقیقاتی برای اولین بار در کشور با استفاده از دستگاه پلاسمای سرد توانسته اند عفونت های ناشی از سوختگی را در مدل های حیوانی بهبود بخشند و بار میکروبی را کاهش دهند.

به گفته عباسی این نتایج نشان می دهد طی یک هفته، بار میکروبی عفونت های تحت درمان با پلاسما کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان عفونت های ناشی از سوختگی با پلاسمای سرد برای اولین بار در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..