تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باید سرنوشت ملت را به کسانی سپرده شود که اگر تدبیر ندارند، حداقل واقعیات را ببینند/ با توییت و فشار ایمیلی نمی‌توان حقوق یک ملت را پاس داشت

به گزارش خبرنگار حوزه انتخابات خبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر حاضر شد و با بیان اینکه «یک اهمیت انتخابات این است که مردم به دنبال این هستند که چه کسی میتواند به نیازها و مشکلات اصلی آنها پاسخ و راهکار معتبر ارائه کند؟»، اظهار داشت: عمده‌ترین سوال و مشکل مردم در سال ٩٢ مسائل و موضوعات اقتصادی مانند اشتغال و ... بود که یکی از پاسخ‌های در ایام انتخابات حل کردن مشکلات کشور از طریق گفت‌و گو با غرب بود.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این پاسخ هم از جانب آقای روحانی و هم دیگرانی چون آقای ولایتی داده شد که جمع بندی مردم نیز این شد که این فرصت چهار ساله را در اختیار کسانی بگذاریم که با این روش و نگاه می خواهند کشور را اداره کنند.

جلیلی افزود: حال زمان خوبی است تا قضاوت کنیم که آیا این پاسخ به نیاز مردم پاسخ معتبر و صحیحی بوده یا خیر؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز صاحبان این نگاه خودشان به این نتیجه رسیده اند که ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم اما آمریکا نه تنها به روح برجام بلکه به متن برجام هم پایبند نبوده است. لذا این باید یک عبرت و تجربه بزرگ برای ما باشد که آیا این نگاه و مسیر میتواند مشکلات را حل کند و به این تجربه در انتخاب های پیش رو باید اعتنا کرد؟

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «ساخت مستند یعنی کمک به واقع بینی و حافظه تاریخی یک ملت»، گفت: تمام تلاش دشمن آن است تا نقاط قوت یک ملت را بپوشاند و واقعیت ها را وارونه جلوه دهد.

وی افزود: اهمیت مستند هایی چون روایت فتح، در این است که به ما نشان می دهد خرمشهرها چگونه آزاد شد و چه کسانی آن را آزاد کردند.

جلیلی تصریح کرد: روایت فتح است که به ما یاد می‌دهد شهرهای محاصره در بیکاری نیز چگونه خرم و آباد خواهند شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تجربه اندوزی یعنی حفظ و تقویت نقاط قوت و تدبیر یعنی عاقبت اندیشی و فرجام موضوعات را دیدن.

وی ادامه داد: نیاز امروز ما این است که سرنوشت ملت به کسانی سپرده شود که اگر تدبیر ندارند و آینده را نمی بینند، حداقل واقعیات روز را ببینند.

جلیلی گفت: دولتی که ضعف تدبیر داشته باشد، نمی تواند از فرصت های بزرگ در سیاست خارجی به خوبی استفاده کند و استفاده به موقع و صحیح از فرصت ها در تعامل با کشورهای دنیا به دولتی توانا و دانا نیاز دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز به دولتی مقتدر و هوشیار برای تعامل صحیح در عرصه روابط بین الملل نیازمندیم.

وی با بیان اینکه دولتی که ضعیف است نمی تواند حتی نوزاد نارس برجام را مراقبت کند، گفت: اگر دولت قوی نداشته باشیم، دشمن از همین برجام هم عبور خواهد کرد. چنانکه امروز با گستاخی آن را نقض می کند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: نباید در برابر نقض عهد های مکرر دشمن به بیانیه خواندن اکتفا کرد. باید مطمئن بود تنها با توییت و فشار ایمیلی نمی توان حقوق یک ملت را پاس داشت.

وی گفت: امروز در صحنه انتخابات بر همه نامزدها است که با نگاه ملی با تمام توان از حقوق و منافع ملی دفاع کنند و در برابر دشمن نقاط قوت ملت را به رخ بکشند.

جلیلی ادامه داد: دفاع از منافع و حقوق یک ملت به دیپلماسی هوشمند در استفاده به موقع و صحیح از فرصت ها در صحنه جهانی نیاز دارد و اگر صحبت از اشتغال و تولید ملی می شود، یک رکن تولید ملی در یافتن بازارهای خارجی است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: از دولتی که نتواند در تعامل با همسایگانی چون عراق و افغانستان، از فرصت های اقتصادی استفاده لازم را ببرد و دیگران گوی سبقت را از او ببرند، نمی توان انتظار زیادی داشت.

وی افزود: چرا سهم ما از 4 میلیارد دلار صادرات دارو به عراق تنها 24 میلیون دلار است؟ چرا سهم ما از 11 میلیارد دلار واردات صیفی جات روسیه تنها 120 میلیون دلار است؟

جلیلی تاکید کرد: آهنگ سیاست خارجی باید باز کردن دروازه های صادرات کشور باشد نه واردات غیر ضرور. آهنگ حرکت دولت باید بی اثر کردن تحریم ها برای همیشه و خارج کردن اهرم تحریم از دست دشمن باشد.

وی در پایان تاکید کرد: دولتی موفق و قوی است که با اتکاء به درون و با استفاده از تعامل صحیح در صحنه جهانی، برای همیشه تحریم های دشمن را بی‌اثر سازد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/YYID2F



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باید سرنوشت ملت را به کسانی سپرده شود که اگر تدبیر ندارند، حداقل واقعیات را ببینند/ با توییت و فشار ایمیلی نمی‌توان حقوق یک ملت را پاس داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..