تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخریب قالیباف توسط روحانی، رقابت‌ها را وارد فاز جدیدی کرد/ اصلاح‌طلبان رقیب اصلی را شهردار تهران می‌دانند

محمد عبداللهی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابات خبرگزاری فارس، بابیان اینکه اظهارات حسن روحانی در اجلاس بین‌المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی در نقد مدیریت شهری، بیانگر اعلام راهبرد اصلی کنش‌های وی در رقابت‌های ریاست جمهوری است، گفت: از اولین اظهارنظر جدی انتخاباتی رئیس‌جمهور پس از تأیید صلاحیتشان به اصلی‌ترین رقیب خود تاخته است و با انتقادات به مدیریت شهری خط آتش جدیدی علیه شهردار تهران گشوده است.
وی، افزود: درحالی‌که رسانه‌های اصلاح‌طلب در طول دو سال اخیر و به‌ویژه در یک سال گذشته، با مشخص کردن رقیب اصلی خود در انتخابات ریاست جمهوری شیب تخریب علیه قالیباف را تندتر کرده‌اند، برآیند سخنان امروز روحانی نشان از آن داشت که تخریب‌ها یک پله ارتقاءیافته و به دستور کار و اولویت اصلی ستادهای رئیس‌جمهور تبدیل‌شده است.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حامیان دولت ازجمله اصلاح‌طلبان رقیب اصلی روحانی را شهردار تهران می‌دانند،‌ یادآور شد: از همین رو سناریوهای مختلفی برای فرار روبه‌جلو روحانی در مناظرات طرح‌ریزی‌شده تا از همین امروز تا پایان رقابت‌ها،‌ با پیش کشیدن سوژه‌هایی از مدیریت شهری قالیباف، وی را به چالش بکشانند و در عوض پشت این سیل اتهامات پنهان شوند.

وی در ادامه در تشریح این تاکتیک انتخاباتی، گفت: لحن تهاجمی شهردار تهران در نقد مدیریت و عملکرد ضعیف دولت یازدهم در حل مشکلات اقتصادی با یک پاتک وهم زدایی همراه می‌شود. در این تاکتیک سعی می‌کنند به‌جای اینکه قالیباف به‌نقد سیاست‌های دولت بپردازد وی را مجبور کنند تا به حواشی مطرح‌شده توسط روحانی و جهانگیری در مناظرات پاسخگو باشد و فرصت نقد از وی گرفته شود.

عبداللهی بابیان اینکه تنها نامزدی که با برنامه مدون و جدی اقتصادی و معیشتی تا به الان وارد رقابت‌های انتخابات شده، قالیباف است افزود: شهردار تهران دقیقاً دست بر روی نقاط جدی ضعف دولت تدبیر و امید گذاشته که با توجه به راه‌حل‌های او برای رفع معضلات اقتصادی،‌ می‌تواند جدی‌ترین رقیب روحانی باشد و ازقضا اظهارات رئیس‌جمهور در قزوین نیز این فرضیه را ثابت می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی، تصریح کرد:‌ جهانگیری و روحانی به‌صورت گازانبری قالیباف را در مناظرات با طرح مسائل حاشیه‌ای محاصره خواهند کرد و سعی می‌کنند حتی مسائل شهری مربوط به حوزه دولت را نیز به سمت وی پاس دهند.

وی تصریح کرد:‌ مطالعه‌ سوابق عملکرد روحانی در مناظرات نشان می‌دهد که او بدون شک از این روش‌ها در مناظرات بهره خواهد برد و در این انتخابات نیز یار کمکی، او را همراهی خواهد کرد تا فشار بر قالیباف افزایش یابد.


عبدالهی همچنین گفت:‌ موضوعی که روحانی در سخنرانی قزوین به آن ورود کرد، موضوعی است که با توجه به دخیل بودن سازمان‌های دولتی بخش اصلی آن بر گردن دولت است.

وی ادامه داد: موضوع تراکم فروشی که رئیس‌جمهور به آن اشاره کرد مربوط به کمیسیون ماده پنج با حضور 5 نماینده از دولت است و شهردار تهران در آن تنها یک رأی دارد،‌ بنابراین تأثیر شهردار در بحث تراکم فروشی در تهران بسیار ناچیز و کمتر از دولت است.

عبداللهی تصریح کرد: ازاین‌رو مشاهده می‌شود که روحانی در طرح چنین مسائلی چنان تعجیلی داشته که بدون هیچ مطالعه‌ای درباره جزئیات آن وارد این مباحث تخصصی‌شده که می‌تواند در صورت پاسخگویی روشن قالیباف، به تله‌ای برای روحانی در مناظرات تبدیل شود و او را به چالش بکشاند.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/SMFLG4



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخریب قالیباف توسط روحانی، رقابت‌ها را وارد فاز جدیدی کرد/ اصلاح‌طلبان رقیب اصلی را شهردار تهران می‌دانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..