تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان آغاز شد

خانم معصومه فرزانه مشاور بانوان سازمان اوقاف در ابتدای این گشایش ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) و سلام و خیر مقدم به حضار داخل در سالن؛  در خصوص مسابقات بین‌المللی بانوان در این دوره گفت: بانوان ما در این دوره با حضور 20 نفر از 20 کشور و با داوری پنج نفر از اساتید برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: انشاالله که تلاوت و حفظ قرآن مقدمه‌ای باشد برای تدبیر و درک در قرآن کریم.  

مشاور امور بانوان در سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: انشالله بتوانیم با تجربه‌های خوبی که سازمان اوقاف و همکاران ما در برگزاری مسابقات بدست آورده‌اند، بتوانیم با رعایت تمام مسائل شرعی و عرفی مسابقات بانوان را برگزار کنیم.  

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: انشاءلله بتوانیم کلام‌الله را از شرق و غرب عالم به احتزاز در بیاوریم.  

فرزانه همچنین به حضور خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: امروز در محضر قرآن، حضرت مهدی موعود و خانواده‌های شهدای مدافع حرم سوگند یاد می‌کنیم که تا اعتلای کلام‌الله در راه مبارزه با استکبار پایبند خواهیم ماند. همچنین در ادامه این مراسم از دو خانواده شهید جواد‌الله کرم و مسعود عسگری تجلیل به عمل آمد. زنان حلقه مفقوده جامعه هستند  محبوبه حاج عبدالباقی کارشناس مذهبی و رسانه‌ای در ادامه این مراسم، در خصوص مانوس شدن بانوان قرآنی با قرآن کریم گفت: به عقیده من اگر به روی روایت امام کاظم (ع) تمرکز کنیم که درجات بهشت به اساس آیات قرآن تعیین شده است، اگر یک نفر پیروی اهل بیت و زندگی قرآنی باشد به همین اندازه درجات بهشت به او تعلق می‌گیرد و اگر به مقدار کافی نباشد بعد از مرگ در برزخ کلاس‌های جبرانی می‌گذارند.

وی افزود: قرآن یک بسته معرفتی کامل است، وظیفه ما ایمان، احترام، تلاوت، فهم و عمل به قرآن است و هیچ کدام جای یکدیگر را نمی‌گیرند و هر کدام لازم و مکمل هم هستند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: اگر کسی با قرآن آشنا است، گام‌های اول را برداشته و هر چه قرآن بخوانیم نور بیشتری دریافت می‌کنیم.

حاج عبدالباقی اظهار داشت: کاری که در عرصه قرآنی باشد امری نورانی و مقدمه‌ای واجب است ولی شائبه‌ها و حواشی نفسانی ممکن است این عرصه را به خطر بیاندازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سه دهه است که بانوان منتظر چنین رویدادی بودند و البته حلقه مفقوده آحاد جامعه خانم‌ها هستند، اگر بانوان در خانواده قرآنی باشند اتفاق بهتری را شاهد خواهیم بود. بنابراین این فعالیت گرچه دیرهنگام است اما مبارک است و انشاءالله شاهد بیشتر این اتفاق باشیم.

شایان ذکر است؛ در پایان مراسم متسابقین خانم در سالنی مجزا در طبقه دوم از مصلای تهران در رشته حفظ و قرائت به مسابقه پرداختند. 

گفتنی است؛ در بخش مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه بانوان کشورهای اوگاندا، ایران، تانزانیا، اندونزی، افغانستان، تاجیکستان، بنگلادش، صربستان، عمان، چاد، ترکیه، تونس، نیجر با هم رقابت می‌کنند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان آغاز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..