تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با سابقه ترین دانشگاه های جهان

قدیمی‌ترین دانشگاه‌ سطح علمی دانشگاه های جهان دانشگاه آکسفورد الازهر مصر

دانشگاه معتبر و با سابقه ای در جهان وجود دارد که دانشمندان و پزشکان متخصصی را در دامن خود تربیت کرده و باعث پیشرفت علمی آن ها شده است، در این مقاله سعی داریم شما را به قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی و علمی جهان آشنا نماییم.قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان همچون دانشگاه آکسفورد و کمبریج و نیز دانشگاه الازهر مصر با قدمتی نزدیک به هزار سال، هنوز هم در سطح بالای آموزش قرار دارند. این دانشگاه ها، به عنوان موزه های میراث دانش بشر نوعی جاذبه گردشگری به شمار می‌روند. با ما همراه باشید.
سابقه تاسیس دانشگاه در دنیا به حدود هزار سال پیش باز می‌گردد، دانشگاه‌های اروپایی و دانشگاه الازهر مصر که سال‌های قرون وسطی را پشت سر گذرانده و از راه رنسان به دنیای امروز رسیده‌اند، موزه‌های ارزشمند میراث دانش بشر به شمار می‌روند. دانشگاه‌هایی که از زمان‌ دیرین برجای‌مانده‌اند نه‌تنها به پاس گذشته درخشان که از برای انطباق با دنیای امروز و قابلیت رقابت با دانشگاه‌های مدرن فعلی در سطح بین‌المللی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. شماری از این دانشگاه‌های قدیمی از نظر کیفیت آموزش نیز در میان معتبرترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. نه تنها تحصیل، که بازدید از این دانشگاه‌ها هم با توجه به قدمت و عظمت آن‌ها برای گردشگران لذت‌بخش خواهد بود.

۱- دانشگاه بولونیا (University of Bologna)
کشور: ایتالیا
بنیان‌گذاری: سال ۱۰۸۸ میلادی
دانشگاه بولونیا University of Bologna (با رتبه ۱۸۲ جهانی) در سال ۱۰۸۸ پایه‌گذاری شده و تا به امروز هیچ‌گاه تکاپوی خود را متوقف نکرده است و به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در جهان شناخته می‌شود. دانشگاه بولونیا تا دوره‌ای از دوره معاصر تنها دوره‌های دکترا ارائه می‌داد ولی امروزه دوره‌های متنوع در همگی مقاطع در این دانشگاه تدریس می‌شود.
دانشگاه بولونیا واقع در شهر بولونیا، ایتالیا در حال حاضر دارای ۸۵,۰۰۰ دانشجو است که از این شمار ۳۰,۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر مشغول به تحصیل هستند.

۲- دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)
خاستگاه: انگلستان
بنیان‌گذاری: سال‌های ۱۱۶۷ تا ۱۰۹۶ میلادی
دانشگاه آکسفورد (با رتبه ۵ جهانی) با فهرست طویل ۲۶ نخست‌وزیر انگلستان، ۲۰ اسقف اعظم کانتربوری، ۱۲ قدیس، ۴۷ برنده جایزه نوبل و همچنین استفان هاوکینگ به اندازه قدمت خود مورد احترام نیز است. دانشگاه آکسفورد که به طور قطع یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است در حال حاضر دارای ۲۲,۰۰۰ دانشجو است.

۳- دانشگاه سالامانکا (University of Salamanca)
خاستگاه: اسپانیا
بنیان‌گذاری: سال ۱۱۳۴ میلادی
یکی دیگر از دانشگاه‌های قدیمی جهان دانشگاه سالامانکا (با رتبه جهانی ۴۹۰) است که در سال ۱۱۳۴ بنیان‌گذاری شده و در سال ۱۲۱۸ نشان پادشاهی را دریافت کرده است. دانشگاه سالامانکا به عنوان قدیمی‌ترین موسسه در اسپانیا در غرب شهر مادرید قرار دارد و در حال حاضر دارای ۳۰,۰۰۰ دانشگاه در ۹ پردیس خود است.

۴- دانشگاه پاریس (University of Paris)
خاستگاه: فرانسه
بنیان‌گذاری: در دوره ۱۲۵۰ تا ۱۱۶۰ میلادی
دانشگاه پاریس میانه سال‌های ۱۱۶۰ و ۱۲۵۰ در پایتخت فرانسه بنیان‌گذاری شده و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا شناخته می‌شود. فعالیت این دانشگاه در طی انقلاب کبیر فرانسه از سال ۱۷۹۳ تا ۱۸۹۶ متوقف شد و پس از آن تا به امروز که به ۱۳ دانشگاه مستقل تقسیم شده است به عنوان یک دانشگاه معتبر در سطح بین‌المللی مطرح است.

۵- دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)
خاستگاه: انگلستان
بنیان‌گذاری: سال ۱۲۰۹ میلادی
دانشگاه کمبریج در سال ۱۲۰۹ توسط شماری از اساتید و دانشمندانی که به دلایل اختلافات سیاسی دانشگاه آکسفورد را رها کرده بودند بنیان‌گذاری شد و امروز با رتبه ۲ جهانی از دانشگاه آکسفورد پیشی گرفته است. در حال حاضر ۱۸۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این شمار ۶۰۰۰ تن دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

۶- دانشگاه پادووا (University of Padua)
خاستگاه: ایتالیا
بنیان‌گذاری: سال ۱۲۲۲ میلادی
دانشگاه پادووا (با رتبه ۲۶۲ جهانی) که در سال ۱۲۲۲ در ایتالیا بنیان‌گذاری شده جزو معدود دانشگاه‌های به جا مانده از قرون وسطی در ایتالیا است که هنوز در حال فعالیت است. دانشگاه پادووا به پاس تحقیقات اولیه در زمینه کیهان‌نوردی، حقوق، پزشکی و فلسفه شناخته شده است. در حال حاضر ۴۰۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

۷- دانشگاه ناپل فدریکو دوم (University of Naples Federico II)
خاستگاه: ایتالیا
بنیان‌گذاری: سال ۱۲۲۴ میلادی
دانشگاه ناپل فدریکو دوم توسط فدریک دوم امپراتور روم باستان در سال ۱۲۲۴ در شهر ناپل بنیان‌گذاری شده است. این دانشگاه با رتبه ۳۴۵ جهانی در حال حاضر شمار زیادی از رشته‌های تحصیلی را به جامعه دانشجویی ۱۰۰,۰۰۰ نفری خود ارائه می‌دهد.

۸- دانشگاه سیه نا (University of Siena)
خاستگاه: ایتالیا
بنیان‌گذاری: سال ۱۲۴۰ میلادی
دانشگاه سیه نا واقع در شهر کوچک سیه نا در منطقه تاسکانی یکی دیگر از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. این دانشگاه با رتبه ۴۷۱ – ۴۸۰ جهانی با ۲۰,۰۰۰ دانشجو در حال تحصیل در پردیس‌های خود کمابیش نصف جمعیت شهر را شامل می‌شود.

۹- دانشگاه کویمبرا (University of Coimbra)
خاستگاه: پرتغال
بنیان‌گذاری: سال ۱۲۹۰ میلادی
دانشگاه کویمبرا (با رتبه ۳۵۱ جهانی) در سال ۱۲۹۰ در پایتخت پرتغال بنیان‌گذاری شد و در طی زمان به درخواست پادشاهان مختلف به شهرهای دیگر منتقل شد و سرانجام امروزه در شهر کویمبرا سومین شهر بزرگ پرتغال قرار دارد. این دانشگاه که دوران اصلاحات زیادی را پشت سر گذاشته برای سال‌های زیادی در سده هجدهم تنها دانشگاه پویا پرتغال محسوب می‌شد و امروزه پذیرای ۲۵,۰۰۰ دانشجو است.

۱۰-دانشگاه الازهر (Al-Azhar University)
خاستگاه: مصر
بنیان‌گذاری: سال ۹۷۰ میلادی
دانشگاه الازهر که در سال ۹۷۰ بنیان‌گذاری شده تا سال ۱۹۶۱ به عنوان یک دانشگاه به رسمیت شناخته نمی‌شد. این دانشگاه در واقع به عنوان یک مدرسه برای آموزش دانش‌آموزان از دبستان تا دبیرستان و همچنین مرکز آموزش‌های اسلامی شناخته می‌شد ولی امروزه با به‌کارگیری استانداردهای مدرن در رتبه جهانی ۷۰۱+ قرارگرفته است. در حال حاضر ۲۰۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
جالب است بدانید…
قدیمی‌ترین دانشگاه در آسیا که دانشگاه سانتو توماس فیلیپین است در سال ۱۶۱۱ میلادی بنیان گذارده شد. قدیمی‌ترین دانشگاه در امریکا در سال ۱۶۳۶ میلادی تاسیس شد که دانشگاه هاروارد، ماساچوست این قدمت کهن را به شانه می‌کشد، و قدیمی‌ترین دانشگاه در استرالیا در سال ۱۸۵۰ میلادی تاسیس شد دانشگاه سیدنی در نیو ساوت ولز.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با سابقه ترین دانشگاه های جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..