تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد چشم گیر ایران در عرصه علمی

با حمایت از نخبگان و طرح های دانش بنیان سرعت رشد علمی در کشور افزایش یافته است و میزان رشد علمی ایران در جهان شگفت انگیز بوده است که این موضوع به دلیل برنامه ریزی های منظم و اصولی وزارت علوم محقق شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طی سه سال اخیر کشور ایران رتبه اول تولید علم را در منطقه و جهان اسلام کسب کرده است.

دکتر محمد فرهادی روز شنبه 2 اردیبهشت در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه استادیوم علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، با بیان اینکه در بین 25 کشور برتر دارای شتاب علمی، ایران در شتاب رشد علمی حائز رتبه اول است، تأکید کرد: شتاب رشد علمی ایران 14 درصد است.

وی ادامه داد: پس از کشور ایران، روسیه با 10.4 درصد و پس از آن چین با 9.5 درصد به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم در شتاب رشد علمی هستند.

فرهادی به حوزه نوآوری اشاره کرد و یادآور شد: در 3 سال‌ اخیر در حوزه نوآوری از رتبه 113 به رتبه 78 رسیده‌ایم.

 وی در ادامه با اشاره به پروژه استادیوم علمی دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: این پروژه، یک پروژه ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود و در قالب سالن‌های همایش، نمایشگاه، موزه و محل اسکان دانشمندان اجرایی خواهد شد.

وزیر علوم با بیان اینکه نقشه‌های این پروژه آماده بوده و اعتباراتی برای آغاز و تکمیل این پروژه در ردیف بودجه دیده شده است، یادآور شد: با کلنگ‌زنی این پروژه عملیات اجرایی همچون خاک‌برداری و گودبرداری این طرح انجام خواهد یافت.

فرهادی با بیان اینکه اعتبار کلی این پروژه بیش از 60 میلیارد تومان است، یادآور شد: استادیوم علمی در قالب چند فاز به بهره‌برداری می‌رسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد چشم گیر ایران در عرصه علمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..