تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشهد؛ «پایتخت مذهبی جهان اسلام» احیاگر تمدن ایرانی و آرمان‌های انقلاب

در این مراسم علی‌اصغر انابستانی مشاور عالی و معاون شهردار مشهد در مورد برگزاری نشست شهرداران در شهر مشهد در تاریخ 7 و 8 اردیبهشت ماه ابراز داشت: رسیدن به وحدت در میان شهرهای اسلامی موضوعی بسیار مهم است؛ در سال 2005 شهر مکه به عنوان اولین پایتخت فرهنگی دنیای اسلام اعلام شد. از آن سال به بعد سه شهر در حوزه اوراسیا به عنوان پایتخت فرهنگی در جهان اسلام اعلام می‌شدند؛ در سال 2007 شهر اصفهان از ایران یکی از شهرهای فرهنگی جهان اسلام بود و تا 2017 ایران سهمی در این لیست نداشت و امسال شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی شناخته شد.
 
وی در ادامه ابراز داشت: عنوان پایتخت جهان اسلام یک تریبون برای ارائه هویت تاریخی مشهد و کشورمان ایران است و  می‌توانیم به این وسیله آرمان‌های انقلاب را به جهان مخابره کنیم و ضعف‌های سیاسی خود را در این امر در جهان اسلام پوشش دهیم؛ متاسفانه امروز دیپلماسی ما با جهان اسلام خوب نیست البته این موضوع یک توطئه است، اما در حال حاضر  در میان کشورهای جهان اسلام از لحاظ دیپلماسی در بدترین شرایط هستیم.
 
معاون شهردار تهران در ادامه در خصوص تمدن بزرگ ایران ابراز داشت: در حوزه فرهنگی، تمدن بزرگ ایرانی اسلامی در سال‎های مجد و عظمت خود تاثیرگذاری ویژه‌ای در جهان اسلام داشته است و حالا شهر مشهد به عنوان پایتخت مذهبی جهان اسلام می‌تواند احیاگر تمدن ایرانی در عصر امروز باشد. مشهد اولین کلان‌شهر مذهبی دنیاست و این افتخار بزرگ برای ما ایرانی‌هاست.
 
وی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده در شهر مشهد اجلاس شهرداران جهان اسلام است که این اجلاس در روز سه‌شنبه افتتاحیه دارد و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ابرگزار می‌شود.

انابستانی در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال گردشگری حلال در میان‌ شهرهای اسلامی هستیم.

گفتنی است؛ شهرداران شهرهای اسلامی استقبال بی‌نظیری از این  همایش کرده‌اند و از 58 شهر به مشهد می‌آیند و از 24  کشور اسلامی از سه قاره در این همایش حضور دارند.

انتهای پیام/


 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشهد؛ «پایتخت مذهبی جهان اسلام» احیاگر تمدن ایرانی و آرمان‌های انقلاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..