تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ام‌اس، ۵ سال قبل از حمله‌اش علامت می‌دهد

به گزارش افکارنیوز،

ام‌اس یک بیماری خودایمنی محسوب می‌شود که در آن بدن به پوشش محافظی به نام «میلین» در اطراف سلول‌های مغز حمله می‌کند.


 محققانی از دانشگاه بریتیش‌کلمبیا در ونکوور کانادا طی پژوهشی که جزئیات آن در Lancet Neurology منتشر شده، سوابق ۱۴ هزار نفر از اشخاص مبتلا به این بیماری را به مدت بیش از یک دوره ۲۰ ساله مورد بررسی قرار دادند و آنها را با سوابق سلامتی ۷۲ هزار فردی مقایسه کردند که دچار این بیماری نبودند.


این گروه به دنبال چیزی بودند که از آن با عنوان علائم اولیه (prodrome) یاد می‌شود و عبارت از مجموعه نشانه‌هایی است که در مراحل ابتدایی ابتلا به بیماری بروز می‌کند.
علائم اولیه برای برخی بیماری‌های دیگر مرتبط با اعصاب، همچون پارکینسون و آلزایمر، تاکنون شناسایی شده است.


به گفته «هلن ترملت»، نویسنده ارشد این تحقیق، «وقتی بیماری‌های مغزی تباه‌کننده (degenerative) علائم اولیه خود را نشان می‌دهند، مشخص می‌شود که اتفاقی در حال رخ دادن است».


تشخیص این نشانه‌های آغازین سرنخ‌هایی از بیماری را به دست می‌دهد که ممکن است منجر به شکل‌گیری تحقیقات جدیدی در زمینه کشف علل یا عوامل محرک بیماری شود




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ام‌اس، ۵ سال قبل از حمله‌اش علامت می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..