تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی ساختمان‌های ناایمن به دادستانی

معرفی ساختمان‌های ناایمن به دادستانیبه گزارش خبرنگار حوزه حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی حادثه پلاسکو و کمیته فنی شورای شهر تهران، اظهار داشت: این کمیته پس از گذشت چند ماه، گزارش ۳۵۲ صفحه‌ای خود را درخصوص بررسی ابعاد مختلف حادثه به صحن شورا ارایه کرد.

وی افزود: براساس این مصوبه مقرر شد که کمیته‌های درگیر موضوع حادثه پلاسکو، طرح‌ها و پیشنهادات خود را ظرف دو هفته آتی به صحن ارایه کنند تا بتوانیم تصمیمات موثری برای بهبود وضعیت شهر تهران بگیریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی باید بعد از شناسایی ساختمان های ناایمن را پس از رویت به دادستانی معرفی کند، گفت: باید در راستای ایمنی مکاتبه رسمی صورت گیرد تا سازمان آتش‌نشانی بتواند تقاضای پلمب یا رفع مشکل را داشته باشد.

 
تقی پور با بیان‌ اینکه نباید تنها به ارایه یک گزارش ساده اکتفا کنیم، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد مدیریت شهری با تعامل با یکدیگر و دولت، درخصوص مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان مکاتبه کنند تا از بروز حوادثی مانند پلاسکو جلوگیری شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات مبنی بر نداشتن بی‌سیم توسط آتش‌نشانان اشاره کرد و گفت: بی‌سیم آتش‌نشانان آنالوگ است و عمق نفوذ و پوشش محدود دارد به همین دلیل طی ۱۰ سال گذشته که شهرداری مصوبات لازم برای تغییر وضعیت بی‌سیم‌های آنالوگ به دیجیتال را اخذ کرده اما هنوز اقدامی در راستای این تغییر وضعیت انجام نشده چرا که فرکانس‌های بالاتر از طریق وزارت ارتباطات به دلیل محدودیت‌ها متوقف شده که به دنبال حل این مشکل هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برابر گزارش مکتوب در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز حادثه پلاسکو دستور تخلیه ۵۰ درصد آتش‌نشانان از ساختمان صادر شده اما به دلیل اینکه ۳ تن از آتش‌نشانان در دیواره شمال غرب ساختمان پلاسکو محبوس شده بودند، چند تن از آتش‌نشانان نیز برای نجات آنها رفتند که بعد از ۹ دقیقه شاهد این فاجعه بزرگ شدیم.

تقی پور با بیان اینکه شورای شهر مسئول قضایی این حادثه نیست، گفت: سعی کردیم تنها به بررسی ابعاد مختلف حادثه بپردازیم.

وی افزود: بدون شک مرجعی که قضاوت حادثه پلاسکو را برعهده دارد می‌تواند از گزارش فنی و تخصصی شورای شهر بهره‌مند شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم بتوانیم با یک تصمیم درست جلوی اتفاقات بعدی را بگیریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی ساختمان‌های ناایمن به دادستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..