تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حذف دفترچه‌های درمانی فقط در مراکز ملکی تأمین اجتماعی بوده است/ همچنان دفترچه‌های درمانی اعتبار دارند

حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی/ همچنان دفترچه‌های درمانی اعتبار دارندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی همتی معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهار داشت: هر ساله سازمان جهانی بهداشت 7 آوریل مصادف با 18 فروردین را روز جهانی سلامت نامگذاری می‌کند که به دلیل تقارن این روز با ایام نوروز هفته سلامت در اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، امسال در هفته سلامت در خصوص افسردگی صحبت شده است.

همتی بیان داشت: افسردگی بیماری‌ای است که سرایت می‌کند و برای درمان آن نیز راه‌های متفاوتی وجود دارد. خیلی کارهای ساده مثل ورزش کردن، نظم و انضباط و توجه به دیگر مسائل می‌تواند در کاهش افسردگی تأثیرگذار باشد.

وی بیان داشت: در تمامی کشورهای جهان 50 درصد بیماران افسرده تحت درمان قرار می‌گیرند و 50 درصد دیگر متوجه بیماری افسردگی خود نمی‌شوند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: خطاهای زیادی در درمان افسردگی وجود داشته است که نیاز است اصلاح شود. درمان‌های دارویی و غیردارویی در رفع افسردگی زیاد تأثیرگذار است.

وی درباره عملکرد معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز اظهار داشت: یکی از مسائلی که در مدیریت فعلی تأمین اجتماعی اتفاق افتاد توسعه خدمات درمانی و توجه به مناطق محروم بوده است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: در حدود 4 سال گذشته، 400 تخت بیمارستانی اضافه شده است و 28 مرکز درمانی نیز مورد افتتاح قرار گرفته است.

همتی بیان داشت: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و دستگاه‌های CT 41 دستگاه، دستگاه MRI از 7 به 14 دستگاه و همین طور دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان‌ها به 44 مورد رسیده است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: در حال حاضر 200 دستگاه آمبولانس فعال داریم که نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته و همین طور دستگاه شتاب‌دهنده خطی که برای بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می‌گیرد در بیمارستان فیاض‌بخش افتتاح شده است.

وی به تجهیز تمامی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به سیستم HIS اشاره کرد و گفت: این دستگاه در تمامی بیمارستان‌ها نصب شده و مهمترین دستاورد آن حذف دفترچه در مراکز درمانی تأمین اجتماعی بوده است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: از سال گذشته حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی آغاز شده و نسخ الکترونیک جایگزین این دفترچه‌ها شده است و در آینده نیز در بیمارستان‌های غیر ملکی تأمین اجتماعی دفترچه‌ها حذف خواهند شد. 

وی افزود: نسخ الکترونیک یک فرصت جدیدی است که مزایای زیادی برای بیمه شده و تامین اجتماعی دارد و پس از اینکه فرایند آن در مراکز ملکی به پایان برسد با حمایت و پشتیبانی سازمان علوم پزشکی در سایر مراکز طرف قرارداد با تأمین اجتماعی نیز شروع خواهد شد.

وی به مزایای حذف دفترچه‌های درمانی اشاره کرد و گفت: با استفاده از نسخ الکترونیک، خطاهای پزشکی که به دلیل دستخط پزشکان اتفاق می‌افتند به صفر می‌رسد و بیمار نیز در صف طولانی دریافت دارو قرار نمی‌گیرد.

همتی درباره جایگزین شدن کارت هوشمند درمان به جای دفترچه‌های درمانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در مراکز ملکی تأمین اجتماعی با استفاده از نسخ الکترونیک، بیمه‌های دفترچه حذف شده اما در مراکز طرف قرارداد و غیر ملی تامین اجتماعی نیاز به کارت هوشمند درمان و یا سیم کارت‌هایی داریم که پرونده و مشخصات بیمار در آن ضبط شده باشد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: دانش فنی کارت هوشمند درمان نیز در اختیار شرکت رایتل است که مراحل آن را انجام می‌دهد.

وی افزود: برای حذف دفترچه‌های درمانی می‌توانیم از کارت هوشمند و یا سیم کارت نیز استفاده کنیم.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: دفترچه‌های درمانی فقط در مراکز ملکی تأمین اجتماعی حذف شده است نه در تمامی مراکز درمانی سراسر کشور بنابراین بیمه‌شدگان تامین اجتماعی باید همراه خود همچنان دفترچه‌های درمانی را برای مراجعه به مراکز درمانی غیر ملکی و طرف قرارداد تأمین اجتماعی با خود همراه داشته باشند.

وی بیان داشت: در سال گذشته 150 میلیون مراجعه به مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی شده است و 300 میلیون مراجعه نیز به مراکز طرف قرارداد و سرپایی تامین اجتماعی صورت گرفته است و نزدیک به یک میلیون نفر نیز در مراکز ملکی بستری و همین طور نزدیک به 3.5 میلیون نفر نیز در مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی بستری شده‌اند.

همتی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی سیستم نگهداری و ذخیره اطلاعات رادیولوژی به صورت دیجیتالی است، چرا که ورق‌های رادیولوژی به محیط زیست آسیب می‌زند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت 93 درصد بیمارستان‌های تامین اجتماعی درجه یک و یا درجه عالی بوده‌اند و 7 درصد بیمارستان‌های ما نیز درجه 2 محسوب می‌شوند که به دلیل اینکه 32 تختخوابی هستند فضای لازم را برای ایجاد استانداردهای مطلوب ندارند.

وی گفت: از سال گذشته ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است و 22 بیمارستان در سال 94 دارای هتلینگ و مابقی بیمارستان‌ها نیز در سال 95 شروع به ارتقا هتلینگ کرده‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حذف دفترچه‌های درمانی فقط در مراکز ملکی تأمین اجتماعی بوده است/ همچنان دفترچه‌های درمانی اعتبار دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..