تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاتیوهای «ناخدا خورشید» چگونه به فیلم‌خانه رسید؟

نگاتیوهای «ناخدا خورشید» چگونه به فیلم‌خانه رسید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نسخۀ اصلاح شده فیلم «ناخدا خورشید» توسط فیلمخانۀ ملی ایران در سی‌ و پنجمین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم فجر به‌ نمایش درآمد. 

فیلم «ناخدا خورشید» (به کارگردانی ناصر تقوایی) که به سفارش فیلمخانۀ ملی ایران در استودیو روشنا اصلاح‌شده، پس از گذشت سی سال در دوم اردیبهشت در سی‌وپنجمین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد. بسیاری از تماشاگرانی که نخستین بار این فیلم را در پنجمین جشنوارۀ فیلم فجر (1365) دیده بودند، اذعان می­ دارند که نسخۀ اصلاح شدۀ این فیلم به مراتب نسبت به نسخه‌ای که سه دهۀ پیش روی پرده دیده بودند از لحاظ رنگ و نور و صدا کیفیت درخشان و نظرگیرتری دارد.

نگاتیو این فیلم، که حدود سه دهه در شرایط نه­‌چندان استاندارد در استودیو فیلمساز نگهداری می‌شد، در سال گذشته پس از انحلال این استودیو، به فیلمخانۀ ملی ایران انتقال یافت.

امیر سحرخیز، که معمولا امور مربوط به اصلاح و مرمت دیجیتال «ناخدا خورشید» زیر نظر او و همکارانش انجام شده است، می‌گوید: «یکی از بزرگ‌ترین مشکلات احیا و ترمیم این فیلم وجود لرزش‌ رنگ در تصویر بود که به دلیل قدمت نگاتیو و شرایط نگهداری به وجود می‌آید. حذف خراش‌ها و خط‌ و خش‌های عمودی، زدودن گرد و غبار و رفع عیوب رنگ فیلم از دیگر چالش‌های پیش رو در اصلاح و مرمت این فیلم بود.»

ناصر تقوایی «ناخدا خورشید» را در سال 1365 با اقتباس از داستان «داشتن و نداشتن» نوشتۀ ارنست همینگوی ساخت و زنده‌یاد مهرداد فخیمی مدیر فیلمبرداری این فیلم بود.»

58244




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاتیوهای «ناخدا خورشید» چگونه به فیلم‌خانه رسید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..