تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




40 درصد از دانش آموزان شیر نمی‌خورند/یک دهم دانش آموزان ایرانی هر روز سوسیس و کالباس می خورند

عضویت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سفیر سلامت دانش‌آموز/ فرهنگ سازی تغییر سبک زندگی کاری سخت استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم همایش سفیران سلامت در مجموعه ورزشی اریو مصلی نژاد، اظهار داشت: مهم‌ترین عامل مرگ مردم دنیا در ۱۰۰ سال پیش بیماری‌های واگیری، چون وبا، دیفتری و ابله و سرخک بود که امروزه به خاطر پیشرفت علم بشر واکسن‌هایی تولید شده که افراد را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند.


هاشمی ادامه داد: از هر ۱۰ نفر پنج نفر چاق بوده که از این تعداد دو نفر چاق و دو نفر نیز دچار اضافه وزن هستند.


وی عنوان کرد: ۲۷ درصد مردم ایران دچار بیماری فشار خون هستند که اگر این افزایش جریان خون در مغز باشد فرد دچار سکته مغزی می‌شود.


وزیر بهداشت ادامه داد: در اثر تجمع چربی و ورزش نکردن رگ‌های خونی دچار گرفتگی شده و جریان خون و قلب از کار می‌افتد و شخص دچار سکته قلبی می‌شود.

هاشمی ادامه داد: میزان چربی ۲۷ درصد دانش آموزان بالا است که دلیل اصلی آن استفاده از فست فود و غذاهای ناسالم می‌باشد و از هر ده نفر یک دانش‌آموز از سوسیس و کالباس استفاده می‌کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: تنها ۶۰ درصد دانش آموزان شیر مصرف می‌کنند که این مسیله در کنار استفاده کم از میوه و سبزیجات باعث بروز بیماری‌های غیر واگیر در بین افراد به خصوص دانش آموزان می‌شود.


وی با بیان اینکه بیماری‌های اعصاب و روان، سرطان و سکته‌های قلبی مشکل اصلی حوزه سلامت است، افزود: ۸۹ درصد ایرانیان میزان مصرف نمک‌شان بالاتر از حد مجاز بوده و از هر ۴ نفر یک نفر دچار بیماری فشار خون است.


هاشمی ادامه داد: به دلیل کیفیت پایین آرد به نان نمک بیشتری زده می‌شود و همین مساله سبب بالا رفتن میزان نمک در بین مردم شود.

وی ادامه داد: باید  نمک غذای سفره‌های ایرانیان کاهش و نمکدان از سفره حذف شود.


وزیر بهداشت با بیان اینکه ۸۰ درصد دانش آموزان کم تحرک‌اند، افزود: میزان کالری که به بدن وارد وارد می شود با فعالیت‌های بدنی برابر باشد تا چربی در اطراف قلب جمع نشود.


وی متذکر شد: شما سفیران سلامت باید آموزه‌های خود را در موضوع بهداشت به منزل، دوستان و هم محله‌هایتان برسانید و قبل از اینکه افراد اطرافتان را نصیحت کنید به این مسائل عمل کنید.


وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز عضو تشکل سفیران سلامت هستند و من امیدوارم تعداد اعضای این تشکل  به ۲۰ میلیون نفر افزایش یابد.


هاشمی تاکید کرد: اگر مسائل بهداشتی در کشور ارتقا پیدا کند طی ۳۰ سال آینده مردمی سالم‌تر خواهیم داشت.

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «40 درصد از دانش آموزان شیر نمی‌خورند/یک دهم دانش آموزان ایرانی هر روز سوسیس و کالباس می خورند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..