تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در کنار اتوبان‌سازی و کسب درآمدهای شهری به خدمات و فرهنگ نیز بها دهید

لزوم توجه اعضای شورای شهر به بیمارستان سازی در کنار توسعه شهری/ نهادهای مدنی نباید به محلی برای قدرت و ثروت‌اندوزی تبدیل شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در مراسم سفیران سلامت دانش آموزی با اشاره به فعالیت در حوزه سلامت اظهار داشت: هرچه قدر در حوزه سلامت کار انجام شود سلامتی مردم بیشتر تضمین خواهد شد و امروزه با توجه به تجهیزات پیشرفته و پزشکان متخصص این امر بهتر انجام می‌شود.


وی بیان کرد: سبک زندگی مردم باید تغییر پیدا کند و ما باید در جهت پیشگیری از بیماری‌ها تلاش کنیم و به نظرم قوای سه گانه در این امر کمک بزرگی باید بکنند.

هاشمی ادامه داد: امروزه اگر تصمیم درستی برای دانش آموزان و مردم گرفته شود نتیجه‌اش را کشور سه سال آینده می‌بیند و متاسفانه من باید بگویم که آمار بالای افزایش وزن، فشار خون و میزان چربی زنگ خطری برای مردم ما محسوب می‌شود.

 
وی ادامه داد: نسل قدیم کم تحرکی و فشار خون تجربه نکرده بودند اما متاسفانه دانش آموزان دچار بیماری‌های غیر واگیر مختلفی چون دیابت، چاقی، کلسترول بالا و فشار خون هستند که بیشتر این بیماری‌ها به دلیل کم تحرکی و ورزش نکردن است.
 
هاشمی با بیان اینکه آینده سلامت دانش آموزان وضعیت خوبی ندارد، افزود: وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و علوم در دو سال گذشته تشکل سفیران سلامت را با 2 هزار و 500 عضو تشکیل داده و امیدواریم طی سال‌های آینده میزان اعضای این تشکل دانش آموزی به 20 میلیون نفر برسد.
 
وی عنوان کرد: سفیران سلامت باید مراقب وزن، چربی و میزان نمک مصرفی خود باشند تا آموزه‌های خود را به طرز صحیحی به دیگران انتقال دهند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه دانش آموزان کم تحرک هستند و این مساله سبب بروز بیماری‌های غیر واگیر و از جمله چاقی در آنها می‌شود و رسانه‌های جمعی و از جمله صدا و سیما باید در این زمینه ورود پیدا کنند تا فرهنگ سازی خوبی در حوزه سلامت انجام شود.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی از افراد خود اهل عمل بوده و فقط عادت به نصحیت کردن هستند، تصریح کرد: گاهی اوقات فرزندان بر والدین تاثیر می‌گذارند که این موضوع باید در خصوص سفیران سلامت اتفاق بیافتد تا دانش بهداشت خانواده‌ها ارتقا یابد .
 
وی ادامه داد: برای ترویج و فرهنگ سازی در حوزه سلامت من از صدا و سیما درخواست کمک می‌کنم، در کنار حساسیت‌های مختلف به موضوع سلامت بپردازند زیرا معتقدم که کشوری پیشرفت می‌کند که مردمی سالم داشته باشد و بر طبق حدیث نبوی سلامت در کنار امنیت دو نعمت بزرگی است از طرف خداوند متعال محسوب می‌شود.
 
هاشمی افزود: سفیران سلامت دانش آموز در مورد دستگاه‌های نظارتی باید کمک کنند تا سطح دانش در حوزه بهداشت سلامت ارتقا پیدا کند و من اظهار تاسف می‌کنم که سالیانه 18 هزار ایرانی در اثر تصادفات از بین می‌روند.
 
وی ادامه داد: نهادها و مسئولان باید در حوزه سلامت رودربایستی را کنار گذاشته و قاطعانه در راستای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر قوانین مفیدی را وضع کنند.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه غذای مردم باید سالم باشد، بیان داشت: هزینه درمان بیماران در حوزه سلامت اگر چه به وسیله نهادهای مربوطه تامین می‌شود، اما مساله مهم وجود افراد معلول در بین خانواده‌ها است که مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند.
 
هاشمی ادامه داد: من از شورای شهر درخواست دارم به همان اندازه به ساخت و ساز می‌پردازند به خدمات شهری نیز اهمیت بدهند و کنار ساختمان سازی، اتوبان سازی و درآمدهای شهری به فرهنگ شهر توجه ویژه‌ای بکنند.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه از مردم می‌خواهم که افراد فرهنگ دوست انتخاب کنند، افزود: در حال حاضر شرایط شهری توسعه پیدا کرده، اما بیمارستان خانه بهداشت و درمانگاه‌های آن افزایش نیافته است و من به مسئولان شهری می‌گویم اگر بیمارستان نمی‌سازید لایق زمینه‌اش را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهید.
 
هاشمی تاکید کرد: آلودگی هوا، صوت و اشعه‌های مختلف و مضر سلامت مردم را تهدید می‌کند.
 
وی ادامه داد: در کلان شهرهای توسعه یافته مساله مهم رفاه، آرامش و آسایش مردم است و امیدوارم در شورای شهر به غیر بحث حوزه‌های سیاسی آسایش و آرامش مردم نیز مورد توجه قرار گیرد و نهادهای مدنی ما که برای آنها خون‌های زیادی ریخته و زحمات فراوانی کشیده شده به نماد ثروت و قدرت تبدیل نشوند.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در کنار اتوبان‌سازی و کسب درآمدهای شهری به خدمات و فرهنگ نیز بها دهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..