تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارت گرافیک RX 480 با دستکاری در بایوس به RX 580 تبدیل می‌شود

بسیاری از صاحبان کارت‌ گرافیک RX 480 توانسته‌اند با دستکاری بایوس کارت گرافیک خود، آن را به RX 580 تبدیل کنند.

هفته‌ی گذشته، AMD از سری جدید کارت‌ گرافیک میان‌رده‌ی خود با نام RX 500 رونمایی کرد. همان‌طور که در زومیت و در مطلب «نتایج بررسی‌ها و بنچمارک‌های کارت گرافیک RX 580» اشاره کردیم، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که کارت‌های جدید AMD تنها نسخه‌ی اورکلاک شده‌ای از سری RX 400 هستند و تغییر چندانی نسبت به نسل قبل نکرده‌اند. جرد والتون از پی‌سی گیمر حتی یک قدم فراتر رفته و ادعا کرده بود که ویژگی‌های سری جدید، تنها به لطف به‌روزرسانی vBIOS محقق شده‌اند، نه تغییرات سخت‌افزاری.

مقاله‌های مرتبط:

به نظر می‌رسد حق با کارشناسان است و تغییرات سخت‌افزاری AMD در کارت‌های سری RX 500، از آن‌چه انتظار می‌رفت نیز کمتر بوده باشد. البته AMD در این زمینه دارای سابقه نیز هست؛ به‌طوری‌ که بسیاری از کارت‌های سری R7 و R9 این شرکت در واقع همان کارت‌های رادئون سری ۷۰۰۰ بودند که تنها نام آن‌ها تغییر کرده بود. علاوه بر AMD، انویدیا نیز سابقه‌ی عوض کردن نام کارت‌های قدیمی و فروش آن‌ها تحت عنوان کارت‌های جدید (Rebranding) را در کارنامه‌ی خود دارد.

طی روزهای گذشته، بسیاری از صاحبان کارت‌ RX 480 توانسته‌اند با فلش کردن بایوس RX 580 روی کارت گرافیک قدیمی خود، عملا آن را به کارت جدید تبدیل کنند. عده‌ای نیز در تلاش هستند راهی برای فلش کردن کارت‌های RX 470 پیدا کنند که در این راه تا حدودی موفق بوده‌اند. نتیجه‌ی این دستکاری بایوس، افزایش سرعت کلاک و مصرف کارت‌های RX 480/470 و تبدیل آن‌ها به RX 580/570 است. کارت‌های آپگرید شده نسبت به حالت قبل اندکی بیشتر داغ می‌شوند؛ اما در به دست آوردن نتایج برابر با کارت‌های جدید در بنچمارک‌ها مشکلی ندارند.

آیا ما نیز می‌توانیم کارت گرافیک قدیمی خود را با دستکاری در بایوس به RX 580 ارتقاء بدهیم؟

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که فلش کردن و دستکاری بایوس کار بسیار خطرناکی است. اگر کارت گرافیک شما دارای بایوس دوگانه (Dual BIOS) نیست و تجربه و تخصص کافی در فلش کردن ندارید، اکیدا توصیه می‌شود که کارت قدیمی‌تان را به حال خود رها کنید!

AMD Radeon RX 480

همچنین، همان‌طور که در بررسی‌ها و نتایج بنچمارک‌های کارت RX 580 آمده، بهبود عملکرد این کارت نسبت به RX 480 بسیار جزئی و در اکثر بازی‌ها در حد تنها چند فریم بر ثانیه است. به بیان دیگر، برای اکثر کاربران، ریسک نابود کردن کارت گرافیکی که تا پیش از این به‌خوبی کار می‌کرد، به افزایش چند درصدی عملکرد آن نمی‌ارزد. RX 480 همچنان یکی از بهترین کارت‌های گرافیک میان‌رده‌ی موجود در بازار است.

اگر باز هم قانع نشده‌اید که کارت گرافیک قدیمی‌تان را به حال خود رها کنید؛ توضیح جول هروسکا درباره‌ی خطرات دستکاری بایوس RX 480 را در وب‌سایت اکستریم‌تک مطالعه کنید. هروسکا توضیح می‌دهد که RX 480 چطور با کشیدن برق بیشتر از درگاه PCIe نسبت به کانکتور ۶ پین، ممکن است به مادربورد شما آسیب برساند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارت گرافیک RX 480 با دستکاری در بایوس به RX 580 تبدیل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..