تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحول کلانتری ها در اولویت برنامه های ناجا/توجه ویژه به پلیس فتا

تحول کلانتری ها در اولویت برنامه های ناجا/توجه ویژه به پلیس فتابه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار  اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان ، روسا و مدیران ناجا با قدردانی از تلاش همه فرماندهان و کارکنان ناجا، اظهار کرد: در سال ۹۵ شاهد موفقیت های ناجا در عرصه های مختلف بودیم و نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت در پهنه ایران اسلامی افتخاراتی آفرید که این افتخارات نتیجه تلاش همه فرماندهان و کارکنان ناجا است.

وی افزود: امروز قدرت و دامنه منافع ملی ما گسترش یافته و طبیعتا به فراخور این گستردگی نیز تهدیدات افزایش می یابد، هر چقدر که قدرتمندتر می شویم تلاش دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی و کشور بیشتر می شود .

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نقشه های دشمنان را در سوریه، عراق و غیره ناکام گذاشت و دشمنان هر جا که خواستند منافع مردم را نادیده بگیرند جمهوری اسلامی ایران را در برابر خود دیدند.

وی با اشاره به ناامنی های منطقه بیان کرد: به لطف الهی، هدایت های مقام معظم رهبری، هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همچنین هوشیاری مردم امنیت مطلوبی در کشور حاکم است.

این مقام ارشد انتظامی، گفت: یکی از تحولات پیش رو و آینده این است که استکبار تلاش می کند نقش حاکمیت را در مدیریت کشورها کاهش دهد، کاهش نقش حاکمیت به منظره افزایش قدرت و نفوذ استکبار است که استکبار با توسعه اینترنت و گسترش فضای مجازی این اهداف خود را دنبال می کند.

سردار مومنی، تصریح کرد: امروز با پیشرفت تکنولوژی و توسعه امکانات ارتباطاتی هر فرد به ابزاری برای انتشار اخبار دسترسی دارد و این بیانگر این است که دشمن می تواند از طریق این امکانات ارزش های خود را بر کشورها حاکم کند.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی و شبکه های موبایلی رو به افزایش است، فضای مجازی بر روی هنجارها، ارزش های اجتماعی ، سبک زندگی و غیره تأثیر می گذارد و گاه دیده می شود با ترویج نوع پوشش یا رفتار یک ناهنجاری به هنجاری تبدیل می شود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: فضای مجازی با وجود اینکه فرصت هایی دارد تهدیدهایی را نیز در خود جای داده است که باید با هوشیاری ضمن بهره مندی از فرصت ها تهدیدات را شناسایی و به موقع با آنها برخورد کنیم.

سردار مومنی در ادامه با ترسیمی از وضعیت امنیت عمومی کشور، تأکید کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بسیاری از جرایم کاهش یافته است، مقایسه این دو سال اخیر با 10 سال گذشته بیانگر این است که میزان سرقت های مهم، سرقت خودرو ، قتل، نزاع ، درگیری ، سرقت به عنف و تصادفات و تلفات جاده ای کاهش یافته است اما برای رسیدن به نقطه ایده آل باید تلاش های مضاعفی کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی، گفت: با اجرای طرح نوروزی سرمایه اجتماعی بزرگی به دست آوردیم، مردم به طور مستقیم رفتار و عملکرد کارکنان ناجا را دیدند و قضاوت کردند در ایامی که بسیاری در حال گذران تعطیلات بودند کارکنان ناجا در راستای تأمین نظم و امنیت تلاش کردند و این تلاش، سرمایه اجتماعی ناجا است بنابراین باید تلاش کنیم این سرمایه را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

سردار مومنی اضافه کرد: در حوزه کشفیات مواد مخدر نیز به توفیقات مطلوبی دست یافته ایم و علیرغم افزایش درگیری ها میزان کشفیات مواد مخدر نیز افزایش داشته است.

این مقام عالی انتظامی بیان کرد: تعداد شهدای ناجا نیز علیرغم افزایش مأموریت ها کاهش یافته است که البته نقش آموزش و ارتقاء مهارت های علمی و عملی در این راستا بسیار پررنگ است.

سردار مومنی تأکید کرد: راه اندازی و فعالیت قرارگاه جهادی آموزش و تربیت در ارتقای مهارت های کارکنان بسیار موثر بوده است اما همواره باید به این نکته توجه کنیم که آموزش ها باید مستمر باشد.

وی بیان کرد: جهت گیری آموزش ها باید از تئوری و دانش محوری به سمت مهارت افزایی حرکت کند و همواره باید به استمرار آموزش و بازآموزش دانش ها بیندیشیم.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو مطرح کرد: در برگزاری انتخاباتی امن مسئول هستیم بنابراین باید تلاش کنیم انتخابی توأم با نظم ، آرامش، سلامت و امنیت برگزار شود.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: برای برگزاری انتخاباتی امن لازم است به اشراف اطلاعاتی کافی دست یابیم. در واقع رصد ، هوشیاری ، مراقبت ، اشراف اطلاعاتی و آمادگی، لازمه و مقدمه انجام هر مأموریتی از جمله برگزاری انتخابات در بستری امن است.

سردار مومنی ادامه داد: طرح تحول کلانتری و پاسگاه ها از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی در سال جاری است اما این طرح پیش از آنکه به ساختار و سازمان نیازمند باشد، نیازمند اقدام در میدان عمل است.

وی با بیان اینکه زیرمجموعه ها همواره باید حضور و نظارت فرماندهان خود را احساس کنند، افزود: باید از منابع موجود استفاده بهینه ببریم و سپس به دنبال این باشیم که در جهت توسعه حرکت کنیم ، مادامی که از منابع موجود و ظرفیت ها استفاده بهینه و کافی نبریم به اهداف دست نمی یابیم.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت های نیروی انتظامی برشمرد و افزود: پدیده قاچاق به طور مستقیم بر اقتصاد ملی ضربه می زند و بخشی از راهکار مبارزه با این پدیده مربوط به نیروی انتظامی است، با تمرکز بر اشراف اطلاعاتی، باندهای بزرگ و سازمان یافته و کنترل مبادی رسمی می توانیم در مواجهه با قاچاق عملکرد مطلوب تری داشته باشیم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به تهدیدات فضای مجازی عنوان کرد: استفاده از فضای مجازی رو به گسترش است و به همان نسبت نیز میزان جرائم در این فضا در حال افزایش است. بنابراین برای کاهش جرائم فضای مجازی باید به پلیس فتا و افزایش توان کمی و کیفی این پلیس توجه ویژه ای کنیم. در راستای کاهش آسیب و تهدیدات فضای مجازی نیز می توان از ظرفیت رسانه ها و آموزش همگانی بهره برد.

جانشین فرمانده ناجا اجرای طرح های امنیت اخلاقی و اجتماعی را از دیگر برنامه های محوری ناجا عنوان و بیان کرد: اجرای طرح های امنیت اخلاقی پلیس مختص به یک برهه، مقطع زمانی و فصلی نیست بلکه مستمر است.

سردارمومنی در ادامه با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، خاطر نشان کرد: ناجا می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش تعیین کننده ای داشته باشد ، تحقق اقتصاد مقاومتی صرفا معطوف به مبارزه با قاچاق نیست، کاهش هزینه ها، استفاده بهینه از منابع ، عدم استفاده از کالای خارجی و... به معنای حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

جانشین فرمانده ناجا مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را نیز یکی از اولویت های نیروی انتظامی برشمرد و افزود: هر ۶ ماه یکبار جلسه ای با حضور همه مسئولان مربوطه در محضر مقام معظم رهبری برگزار می شود و یکی از موضوعاتی که به عنوان آسیب اجتماعی مطرح است مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: برخورد با باندهای بزرگ ، خرده فروشان ، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر ، اتخاذ رویکرد درمان ، پیگیری و غیره از مصادیق تلاش ناجا در مبارزه با این آسیب است، اما حل این معضل نیازمند تلاش و مشارکت همه دستگاه های مسئول است.

سردار مومنی در پایان با بیان اینکه تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به مردم است، گفت: باید با عزمی راسخ تر از گذشته برای پیشبرد اهداف و تداوم رضایت مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحول کلانتری ها در اولویت برنامه های ناجا/توجه ویژه به پلیس فتا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..