تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهاروند: با جادوگران فوتبال برخورد جدی می‌کنیم

کد خبر: ۵۱۸۲۲۹

۵۰  بازدید

شهروند: حیدر بهاروند، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ برتر جزو آن دسته از مدیران فوتبالی است که زیاد اهل مصاحبه کردن و بودن در رسانه‌ها نیست. او بعد از رسیدن به صندلی نایب‌‌رئیسی ‌هم حتی به مدیران مختلف سازمان لیگ دستور داده بدون هماهنگی و به صورت متوالی در رسانه‌ها حضوری فعال نداشته باشند و بیشتر وقت و تمرکز خود را روی کارها بگذارند. با این حال شرایطی به وجود آمد تا با حیدر بهاروند درباره آخرین مسائل روز مهم فوتبال ایران گفت‌وگویی داشته باشیم. نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال به سوالات «شهروند» پاسخ داد که ماحصل این گفت‌وگو را در زیر می‌‌خوانید:


 هرچقدر به هفته‌های پایانی لیگ یک نزدیک‌تر شدیم، شایعات جنجالی مختلفی پیرامون حواشی این لیگ در رسانه‌ها منتشر شد. مهمترین اتفاق هم مربوط به اظهارنظر برخی مربیان درباره استفاده برخی تیم‌ها از جادوگران بوده است!


من که شخصا اصلا به این موضوع هیچ اعتقادی ندارم. این تلاش و برنامه‌های یک تیم است که عامل موفقیت می‌شود نه استفاده از افراد موسوم به رمال و جادوگر! این بحث‌ها اصلا نباید در فوتبال ایران وجود داشته باشد اما متاسفانه در سال‌های اخیر به‌ویژه چند ماه گذشته صحبت‌ درباره استفاده برخی تیم‌ها از سحر و جادو زیاد شده است.


 کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم البته به صورت مفصل درحال رسیدگی به پرونده این جریان‌هاست.


بله، کمیته اخلاق با جدیت تمام درحال بررسی اتفاقات مربوط به این پرونده است و شک نداشته باشید بعد از انجام تحقیقات برخورد جدی با متخلفان انجام خواهد شد. البته کمیته اخلاق براساس قوانین و ضوابط خاصی که دارد این کار را انجام می‌دهد.


 شما گزارش مستندی درباره جادوگری در فوتبال ایران دریافت کرده‌اید؟


من بیش از ٣٠‌سال است که در این فوتبال حضور دارم اما به چشم خودم چیزی ندیده‌ام. باز هم می‌‌گویم که تاسف‌بار است. ما در یک مملکت با تاریخ و تمدن بسیار کهن و اسلامی زندگی می‌‌کنیم. روح ورزش با این کارهای زشت منافات دارد. با این وجود اخیرا هم یک تیم به صورت رسمی با ارایه گزارشی به سازمان لیگ مدعی شده است که عوامل یک تیم دیگر از جادو و سحر استفاده می‌کنند و شکایتی ارایه داد که بلافاصله برای رسیدگی این ادعا بررسی جزییات این گزارش را به کمیته اخلاق ارجاع دادیم.


 یکی دیگر از مواردی که با نگرانی اهالی فوتبال ایران رو‌به‌رو شده است، موضوع احتمال کسر سهمیه از فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیاست.


تمام کشورهای دنیا درحال پیشرفت هستند. هزینه‌های آنچنانی برای استانداردسازی و بالا بردن توانایی فنی خود انجام می‌دهند. در همین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس شما می‌بینید که بعضا قرارداد یک بازیکن از بودجه یک‌سال نمایندگان ایران بیشتر است. با این وجود باشگاه‌های ما با غیرت ایرانی درحال رقابت با این حریفان قدرتمند خود هستند. درباره سهمیه هم مدیریت فدراسیون و سازمان لیگ تلاش می‌کند که از حقوق و شرایط فوتبال ایران دفاع کند. اما توجه داشته باشید که شرایط اداره باشگاه‌ها دست ما نیست.


 ادامه این روند در سال‌های آینده فوتبال ایران را با خطرات جدی مواجه خواهد کرد؟


این نگرانی وجود دارد. نتایج خوب تیم‌ملی فوتبال ایران و حضور در رنکینگ اول فوتبال آسیا به همراه حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها از امتیاز‌های بسیار خوبی است که فوتبال ایران از آن برخوردار است. اما در بحث نتیجه‌گیری نمایندگان باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا AFC اهمیت بیشتری قایل می‌شود. به این ترتیب نتایجی که باشگاه‌های ما در آسیا می‌گیرند روی سهمیه‌ای که برای ایران در نظر گرفته می‌شود براساس جدول امتیازدهی بسیار مهم است. صعود تیم‌های ایرانی از گروه خود باعث بالا رفتن امتیاز ما می‌شود. به این نکته هم اشاره کنم که AFC تا چند‌سال دیگر به نتایج تیم‌های ملی کشورها در امتیازدهی توجهی نخواهد داشت. این کار را برای فوتبال ما سخت‌تر خواهد کرد و باشگاه‌ها باید تلاش کنند توانایی مدیریتی، برنامه‌ریزی و فنی خود را برای برتری مقابل حریفان قدرتمند بالا ببرند.


 پرونده مناقشه ایران و عربستان هم البته در دو‌سال گذشته کاملا به ضرر باشگاه‌های ایرانی تمام شده است. به‌ویژه پرسپولیس و استقلال که از میزبانی ١٠٠‌هزار نفری در بازی مقابل تیم‌های عربستانی که به پیروزی آنها می‌توانست کمک کند، محروم هستند.


ما نمایندگان کشور عربستان را در جلسات مختلفی که در مالزی برگزار شده ملاقات کرده‌ایم و آنها به ما گفتند خودشان دوست دارند در عربستان از تیم‌های ایرانی میزبانی کنند. آنها هم به بازی در کشور ثالث انتقاد دارند؛ اما مجبور هستند تصمیم دولت خودشان را اجرایی کنند.


 انتقادهای زیادی به مدیریت منفعلانه فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوع انجام شده است.


فدراسیون فوتبال در ماه‌‌های اخیر تمام تلاش خود را کرده که به این مناقشه پایان بدهد. بخش بین‌الملل فدراسیون جلساتی را در فیفا و دادگاه بین‌المللی ورزش برگزار کرده است. ما به فیفا و AFC اعلام کرده‌‌ایم آماده میزبانی از تیم‌های عربستانی در ایران با امنیت کامل هستیم. آقای تاج و اسدی و بخش بین‌الملل فدراسیون در جلسات رسیدگی به پرونده شرکت کرده‌اند و همان‌طور که آقای تاج یک‌بار اعلام کردند به نتایج مثبتی رسیده‌اند، اما به خاطر بحث‌های قانونی جزییات آن رسانه‌ای نشده است. اکنون همه منتظر تصمیم نهایی دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش هستند.


 در لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال ایران باشگاه‌های زیادی با مشکلات عدیده مالی رو‌به‌رو هستند. سازمان لیگ هیچ برنامه‌ای ندارد که تعداد تیم‌های حاضر در این مسابقات را کمتر کند؟


لیگ برتر که قطعا با همین ١٦ تیم برگزار خواهد شد و به هیچ عنوان قرار نیست تعداد تیم‌ها کمتر شود. لیگ یک هم با وجود تمام مشکلات، با ١٨ تیم درحال برگزاری است.


 هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کرده‌ است که تیم‌های بدهکاری که در فیفا پرونده باز دارند اجازه نخواهند داشت بازیکن جدید خارجی در نقل و انتقالات تابستانی جذب کنند. خیلی‌ها معتقدند این تصمیم درنهایت وتو خواهد شد.


من قانون و مصوبه‌ای که هیأت‌رئیسه در اختیار سازمان لیگ گذاشته به‌عنوان مجری قانون اجرا می‌کنم. درحال حاضر قانون فعلی این است که جلوی جذب بازیکن خارجی توسط باشگاه‌های بدهکار گرفته شود. من بدون توجه به اسم تیم‌ها این مصوبه را اجرا می‌کنم. باشگاه‌ها با هر تعداد بازیکن خارجی که دوست دارند بروند توافق کنند و قرارداد داخلی ببندند. اما درنهایت مهم آن قراردادی است که در سازمان لیگ ثبت شود و کارت بازی را هم ما صادر می‌‌کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهاروند: با جادوگران فوتبال برخورد جدی می‌کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..