تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«نوك مگسك زیر دشمن» نگاهی نو به جامعه جهانی داشت

«نوك مگسك زیر دشمن» نگاهی نو به جامعه جهانی داشتبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایش كمدی «نوك مگسك زیر دشمن» به كارگردانی مهدی رحیمی‌سده در تماشاخانه‌ از 20 فروردین ماه به روی صحنه رفته است. تا كنون هنرمندان زیادی از این نمایش دیدن كرده‌اند كه نام پرستو كرمی از بازیگران نام‌آشنای تئاتر و تلویزیون كشور نیز در میان آنها است.
 
كرمی پس از تماشای نمایش«نوك مگسك زیر دشمن» اظهار داشت: نگاه نویسنده به مسائل جامعه جهانی خیلی دوست داشتنی بود. قلم نویسنده نمایش و دیدگاه عظیم وی بسیار مورد توجه من قرار گرفت. توجه داستان به مواضع اجتماعی با یك ژانر كمدی جنگی از ویژگی‌های این نمایش است.
 
وی افزود: مهدی رحیمی كارگردان نمایش «نوك مگسك زیر دشمن» در جایگاه خود به عنوان كارگردان اثر عالی و بدون نقص عمل كرده است. رحیمی توانست محتوای نمایشنامه اثر را به خوبی با فرم‌ها و میزان سن‌های بجا و به موقع و چرخش دقیق و جذاب بازیگران نمایش برای مخاطب بیان كند.
 
كرمی با اشاره به اجرای موفق این نمایش گفت: تیم بازیگری نمایش «نوك مگسك زیر دشمن» هم همیار موفقی برای كارگردان و گروه نمایش بود. بازیگران نمایش هم در جای خود قابل تقدیر ، موفق و مخاطب پسند حاضر شدند.
 
این بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون كشور فعالیت‌های حوزه هنری در عرصه تئاتر كشور را رو به رشد ارزیابی كرد و بیان داشت: تقریبا تمام نمایش‌های اجرا شده سال 95 حوزه هنری را تماشا كردم. حوزه هنری در سال جدید جهش هوشمندانه‌ای در جذب مخاطب و انتخاب موضوع برای اجرای تئاتر داشته است. سال گذشته نمایش‌های اجرا شده در حوزه هنری بیشتر به صورت مناسبتی و با موضوعات خاص انجام می‌شد. اما اجراهای نمایش‌های سال 96 تا كنون نشان داده كه حوزه هنری دید گسترده‌تری نسبت به تئاتر و مخاطب در پیش گرفته است.
 
وی افزود: قطعا ً با این حركت حوزه هنری تماشاگران بیشتری چه در حوزه هنری و چه در دنیای تئاتر خارج از حوزه هنری برای تئاتر وقت می‌گذارند و جذب این هنر مانا می‌شوند. این دیدگاه عمومی كه در سالن‌های نمایش حوزه هنری تنها نمایش‌های مذهبی و مناسبتی كم رنگ شده است. این نشان دهنده رویكرد جدید این سازمان به تئاتر كشور با موضوع‌های متنوع و مورد نیاز جامعه امروزی است. اینكه مسائل اجتماعی رنگی قوی تر از گذشته در برنامه‌های مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری به خود گرفته است، مورد توجه و قابل تحسین است.
 
كرمی در پایان گفت: به هر حال دیدگاه حوزه هنری در عرصه تئاتر گسترده تر شده و به جذب مخاطب و افزایش تماشاگران هنر تئاتر نیز پرداخته است. اینكه بیاییم و یك بخشی از یك موضوع خاص را بیشتر مورد نظر اجرای نمایش داشته باشیم در همه مواقع لازم نمی‌دانم و باید به مدیران حوزه هنری در رویكرد جدید خود به تئاتر و مخاطب تئاتر تبریك و خسته نباشید گفت.
 
گفتنی است، قصه‌ این نمایش راجع به دو سرباز از دو كشور در ناكجاآباد است كه با هم مشغول جنگ هستند تا اینكه با ورود خانم پستچی و دلدادگی یكی از سربازها، شكل و شمایل جنگ تغییر می‌كند.
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««نوك مگسك زیر دشمن» نگاهی نو به جامعه جهانی داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..