تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماران هموفیلی و خونریزی مغزی

خونریزی مغزی یا درون‌جمجمه‌ای (ICH) از جمله وضعیت‌های اورژانسی تهدیدگر زندگی به شمار می‌رود و سریعاً به مغز آسیب می‌رساند. آگاهی از علائم آن می‌تواند نجاتبخش باشد.

بیماران هموفیلی از جمله اشخاصی‌اند که احتمال دارد با خونریزی درون جمجمه (Intracranial haemorrhage) مواجه شوند؛ اما خونریزی مغزی مختص چنین بیمارانی نیست و ممکن است هر فردی را در هر سنی بسته به دلایل متعدد درگیر کند.

برخی از علائم احتمالی خونریزی مغزی از این قرارند:

*سردرد شدید و ناگهانی

*سفتی یا گرفتگی عضلات گردن

*استفراغ

*گیجی یا سردرگمی روانی

*لکنت زبان

*دوبینی

*از دست رفتن تعادل و هماهنگی

*فلج شدن عضلات صورت

*سیزور یا حمله ناگهانی بیماری

به دلیل آن‌که خونریزی مغزی از جمله فوریت‌های پزشکی جدی محسوب می‌شود، با بروز چنین علائمی در فرد باید بلافاصله و بدون فوت وقت کمک‌های فوری پزشکی برای او مهیا شود.

منبع: سلامت آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماران هموفیلی و خونریزی مغزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..