تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سعدی؛ شاعری که شعرهایش به تازگی گل نوشکفته است

سعدی؛ شاعری که شعرهایش به تازگی گل نوشکفته استبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گلستان و بوستان اینها كلماتی هستند كه این روزها ما را بیشتر یاد طبیعت سبز شهرها و یا گاهی به یاد اسم كوچه و خیابان‌ها و یا سر در مغازه‌های مختلف از جمله غذاخوری و ... می اندازد. اما شیرینی اصلی این كلمات  متعلق به شیخ  اجل سعدی شیراز است.


شاعری كه خالق كتاب‌های بوستان و گلستان است و نام اصلی‌اش مشرف‌الدین مصلح بن عبدالله و متخلص به سعدی است. شاعری اول اردیبهشت به مناسبت تولدش به نام او در تاریخ ثبت و نامگذاری شده است.


سعدی در روزها و دوره تلخ از تاریخ كشورمان شعرهایی به شیرینی قند سروده است.


دكتر علی آبان  استاد دانشگاه و شاعر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد سعدی  گفت: سعدی در دوره سیاه كینه، فتنه و پر از كشتار حمله مغول بسیاری از این شعرهای شیرین را گفته و این یكی از نكات منحصر به فرد اوست.


آبان تصریح كرد: از شعر سعدی مخاطب یا خواننده می‌تواند استفاده  كاربردی در زندگی‌اش كند و این به دلیل آن است كه انسان برای مثال در گلستان پاهایش روی زمین است و مثل ما غذا می خورد، سر كار می‌رود ، ظلم می‌كند و ظلم می‌بیند.  


آبان خاطرنشان كرد: در شعر سعدی اخلاقیات، عشق و جوانی، قناعت و بسیاری از مفاهیم حتی سطحی زندگی نهفته است واین راهی را برای مخاطب باز می‌كند كه گویی سعدی به امروز سفر كرده، در كنارش نشسته است و شعر می گوید .


شیخ اجل سعدی شاعری جهانگرد بوده است و از اولین كسانی است كه برای تحصیل راهی خارج می شود. از همین روی شعرهایش هم به دلیل رابطه با پادشاهان و قصه و حكایات سفرهایش  سرشار از مفاهیم زندگی واقعی است. تا جایی كه نسبت به شعرای كهن دیگر قدم‌های تخیلش بر روی زمین استوار است.


نوروزی شاعر و سعدی پژوه در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سعدی از آنجا كه منطق زبانی و منطق  شعررا در كنار هم استفاده می كند، شعرهایش رنگ زمان به خود نمی‌گیرد و هیچ وقت كهنه نمی‌شود  .


این شاعر اظهار داشت: من روزی برای شاگردانم، غزلی از سعدی خواندم و از آنها خواستم، حدس بزنند شاعر كه بوده  است. آنها شعر را متعلق به شاعری امروزی و جوان حدس زدند. این نشان از زیبایی و تازگی ماندگار  شعر سعدی  دارد .


نوروزی  ادامه داد: شعر سعدی را امروز به راحتی می توان به عنوان  پیامك در شبكه و فضای مجازی  استفاده كرد و این بدان معناست كه  شعر او از جریان سیال زندگی سخن می‌گوید .


بنی آدم اعضای یک پیكرند كه در آفرینش ز یک گوهرند. همین شعر سعدی كافی است تا به مناسبت تولدش  بیشتر به مطالعه آثار سعدی بپردازیم ومفاهیم شعر او  را در زندگی رعایت كنیم.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سعدی؛ شاعری که شعرهایش به تازگی گل نوشکفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..