تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش بیشتری برای تربیت فرزندان قرآنی باید انجام شود

آنطور که باید حق جمهوری اسلامی ایران را در مباحث قرآنی ادا نکرده ایمسیدمهدی سیف، راهنمای قاریان  سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از برگزاری مسابقات دانش آموزی درخصوص ارزیابی سطح این دوره از مسابقات گفت: مجموعه برگزاری در طی این چند روز خوب بوده است، اما با توجه به اینکه در دو دهه گذشته بخش مسابقات دانش آموزی را نداشتیم، ولیکن می توانیم با حضور دوباره خوب و اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال حوزه دانش آموزی دوباره فعال شده است و اگر نخسانی هم داشته باشد قابل تحمل است و انشا الله در سالهای آینده پرمحتواتر و پرتوان تر برگزار می شود.

استاد و راهنمای قاریان سی و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، بیان کرد: من معتقدم که اگر بخش دانش آموزی جنبه آموزشی و ارتقای شرکت کننده ها بیشتر درنظر گرفته شود و قاریان در قبل از تلاوت و بعد از اجرا راهنمایی های اساتید را فرابگیرند، خوانش و لحن ها بهتر خواهد شد.

سیف با بیان اینکه راهنمایی اساتید می تواند سوغاتی و چراغ راه قاریان باشد ،افزود: آنچه که مشخص است ،همه شرکت کنندگان نفر اول و یا دوم نمی شوند و بالاخره یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب می شود ، امیدوارم که این افراد بتوانند با راهنمایی اساتید و داوران چراغ راه و مسیر پیشرفت خود را در عرصه های قرآنی از ایران به سوغات ببرند. 

وی با اشاره به پر رنگ تر شدن نقش مدارس و موسسین قرآنی بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: پرداختن به امر ترویج آموزش قرآن کریم در ایران و کشور اسلامی ما جای کار بسیار دارد و باید بیش از پیش در بحث تربیت فرزندان قرآنی کشورمان تلاش کنیم.

مدرس قرآن و مولف کتابهای آموزشی قرآن کریم درخصوص بحث آموزش قرآن کریم در مدارس توضیح داد: ما از اول دبستان و تا آخر دبیرستان درس، زنگ و کتاب قرآن را  داریم ولی معلمان این حوزه را خوب تربیت نمی کنیم و سهم درس قرآن را آنطورکه شایسته است، در جمهوری اسلامی ایران که قانون اساسی اش و کتاب راهنمایش قرآن است حقش را خوب ادا نمی کنیم.

سیف تاکید کرد: اکثر دبیران ما برای آموزش قرآن کریم در رشته های خواندن و درک آیات ناتوان هستند و این درحالی است که این امر، کاری بزرگ و بسیار آسان است.

وی  با بیان اینکه فهم و همت آموزش و درک قرآن را از مسئولان آموزش و پرورش خود انتظار داریم ، پیرامون انگیزه ها و موانع پیش روی نوجوانان و جوانان در عرصه فعالیت های قرآنی به ویژه قرائت و حفظ گفت: موانع بسیاری وجود دارد اما از موانع مهمتر تدبیر و مدیریت صحیح درفرآیند آموزش و تربیت جامعه قرآنی است که اگر ما درست گام برداریم و لیاقت نشان دهیم به حتم کارستان می شود.

مدرس قرآن و مولف کتابهای آموزشی قرآن کریم خاطرنشان کرد: به هر حال این مسابقات نعمت الهی بزرگی است که شکرش را به جا می آوریم، امید آرزو داریم آنچه که شایسته و عیار و طراز و جمهوری اسلامی است رقم بخورد.

سیف در پایان تصریح کرد: ما انتظار داریم مسئولانمان به ویژه مدیران آموزشی، پرورشی و تبلیغاتی فعالیت قرآنی را خوب درک کنند. من صریح می گویم اکثر مسئولان ما فهم درستی از آموزش تربیت، تبلیغ و فعالیت های قرآنی ندارند و در نتیجه مدیریت شایسته ای هم به وجود نمی آید، ولیکن تا به این اندازه خدا را شکر می کنیم و امیدواریم که آینده ای بهتر و مطلوب تر داشته باشیم .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش بیشتری برای تربیت فرزندان قرآنی باید انجام شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..