تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از آلبوم «دوراهی» افشین یداللهی

اتفاق ترانه امروز 2 اردیبهشت ماه با حضور فاضل نظری, معاون هنری حوزه هنری و شاعرانی چون سعید بیابانکی, ناصر فیض و محمد علی بهمنی برگزار شد.

در این مراسم ناصر فیض، شاعر در خصوص افشین یداللهی گفت: ما ایرانی‌ها عادت‌هایی داریم از جمله آنکه پس از فوت کسی زیاد اغراق می‌کنیم. چه بسا وقتی که فرد زنده است به وی حسادت کنیم. افراد زیادی بودند که به افشین یداللهی حسادت می‌کردند،چون زیاد دیده شد. این دیده شدن فقط به خاطر شعرش نبود.

وی افزود: در گذشته شاعران طراز اولی داشتیم که استقبال از آثارشان زیاد نبود اما این استقبال زیاد از آثار یداللهی حتی با وجود ضعف زبانی موجود در آن به ارتباط مناسب اشعارش با مخاطب مربوط می‌شود که باعث چشم‌پوشی از ضعف زبانی شعر وی می‌‌شود. 

ناصر فیض در ادامه افزود: رفتار و منش او با شعرش هست. یک آدمی که نه سوار موج‌های ادبی شد نه موج‌های سیاسی.

این شاعر با اشاره به نگاه یداللهی به شعر کهن علاوه بر موسیقی پاپ بیان کرد: هیچ کدام از آثار افشین یداللهی در زمینه پاپ و شعر کهن از جایگاه اولیه‌اش تغییر نکرد. اولین برخوردی که با این وی داشتم مانند همان برخوردی بود که بعدها با او داشتم. اگر کنار هنر، انسانیت, شرف و وجدان بیدار است که فرد را ماندگار می‌کند که افشین یداللهی اینگونه بود.

وی در ادامه گفت: مرحوم یداللهی از نمونه‌های خوب اخلاق و رفتار بود. افشین یداللهی نمونه یک انسان بسیار آرام بود که به اطرافیان آرامش می‌داد. آدم وقتی، خودش باشد تاثیر می‌گذارد. شعر و خود افشین یداللهی اینگونه بود.

در ادامه مراسم سعید بیابانکی شاعر با اشاره به آشنایی خود با افشین یداللهی در مراسم هفتم قیصر امین‌پور اظهار داشت: یک بار هم سفر خاطره انگیزی به کاشان داشتم. علی ضیا آنجا دانشجو بود. در رابطه با اینکه ترانه چیست با افشین یداللهی بحث می کردیم.

 وی افزود: آقای یداللهی یکی از اتفاقات ترانه بود. شاعر خوبی بود, و تسلط خوبی روی عروض فارسی داشت. تیتراژ فیلم میوه ممنوعه افشین یداللهی زیاد شنیده شد. خیلی مهم است شاعر داستان منطق‌الطیر را بداند. افسوس می‌خورم چرا با وی کم رفاقت کردم. وی مدیر خوبی بود. در ده تا پانزده سال اخیر افشین یداللهی, عبدالجبار کاکایی و اهورا ایمان بسیار تاثیرگذار است.


در حال تکمیل...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از آلبوم «دوراهی» افشین یداللهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..