تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهم‌ترین عوامل کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسن عراقی زاده رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح کشور در هشتمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا، با اشاره به اینکه این کنگره سه روزه با شعار شناخت خطر در حوادث و بلایا شکل گرفته است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، امسال هم سال اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که در حوزه سلامت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد تجربه ثابت کرده که اگر در زمینه آموزش و پیشگیری از بروز حوادث و بلایا و یا کاهش تلفات سنگین ناشی از آن‌ها با عزمی جدی‌تر قدم برداریم، اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت با حفظ منابع تحقق پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه پیشگیری و اجرای برنامه‌های آموزشی به منظور ارتقاء فرهنگ عمومی از همان کودکی و نوجوانی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: این مهم باعث می‌شود که همان کودک یا نوجوان در مواجهه با بلایا اقدام درست را انجام دهد نه اینکه به آغوش خطر و بروز اتفاقی ناگوار برود؛ همانند ماجرای سیل اخیر منطقه شمال غرب کشورمان که همین کاهش سطح آگاهی‌ها هم در ایجاد تلفاتی جبران ناپذیر برای خانواده نقش قابل توجهی را ایفا کردند. 

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح کشور ادامه داد: بسیج می‌تواند در حوزه‌هایی که در آن برای کنترل حوادث غیر مترقبه و بلایا متولی خاصی وجود ندارد، ورود کند و به همین علت نخستین همایش این مهم با تایید شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی ایران و با شعار شناخت خطر در حوادث و بلایا شکل گیرد و هر دوسال یک بار با دستاورد‌های نوین برگزار شود.

وی ادامه داد: در فاصله بین اولین کنگره و دومین کنگره حوادث و بلایا که در سال ۸۳ برگزار شد، زلزله بم تجربه تلخ و سنگینی را بر جای گذاشت که باید بلایایی نظیر آن برای تقویت قوای پیشگیری و رویارویی صحیح در موارد بحران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ موضوعی که نشان داد که مدیریت بحران مغفول مانده است. 

وی تصریح کرد: مدیریت بحران یکی از بزرگترین مشکلات در مواجه با حوادث و بلایا به شمار می‌آید. همین موضوع باعث شد تا در سال ۹۰ پنجمین دبیرخانه دائمی در حوادث و بلایا در قالب پنجمین همایش بین المللی با این عنوان شکل گیرد که همچنان مباحث آن ادامه دارد. 

عراقی زاده یادآور شد: هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا در ۱۶ محور کلیدی، ۹ کمیته ویژه و علی الخصوص تشکیل کمیته آموزش کودکان و نوجوانان تا روز دوشنبه به کار خود ادامه می‌دهد که در این راستا وزارت بهداشت کشور متولی اصلی این همایش بسیار مهم است. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهم‌ترین عوامل کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..