تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه وزارت بهداشت برای کاهش ۲۵ درصدی مرگ‌های نابهنگام

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش تغذیه سالم سفیران سلامت که صبح امروز در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، بیان کرد: هفته سلامت فرصتی است که در مورد عوامل خطری که سلامت خود، خانواده، دوستان، آشنایان و هموطنان ما را به خطر می‌اندازد بحث کنیم. 

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی به وظیفه آموزشی، پژوهشی و خدمات بهداشتی و درمانی را به عهده دارد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: من بیش از ۳۰ سال است که از نمکدان استفاده نکرده‌ام و اگر فرصت کنم حتما روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می‌کنم، افراد باید روزانه ۱۰ هزار قدم راه بروند تا پس از افزایش ضربان قلب، تعریق کنند. 

سیاری تاکید کرد: بیماری‌های مانند سکته زودرس قلبی، مغزی، سرطان، دیابت، افسردگی و بیماری‌های مزمن تنفسی ریشه در تغذیه ناسالم و کم تحرکی دارد، میزان مصرف روزانه نمک در افرادی زیر ۵ سال ۵ گرم است که در اشخاص بالای ۵ سال باید این میزان به ۳ گرم کاهش پیدا کند. 

وی تصریح کرد: همچنین سرانه مصرف روغن در کشور ما ۴۶ گرم است روغن مصرفی باید مایع بوده، اسید چرب ترانس نداشته باشد و اسید چرب اشباع آن حداقل ۱۰ درصد باشد میزان مجاز روغن حدود ۳۵ گرم محسوب می‌شود. 

سیاری افزود: اشخاص باید روزانه ۲۵ گرم قند مصرف کنند اما افرادی که به طور روزانه یک قوطی نوشابه مصرف می‌کنند، در یک سال حدود هفت کیلوگرم افزایش وزن پیدا می کنند و بررسی ها در مدارس کشور نشان داده با حذف نوشابه علاوه بر افزایش وزن، فشار خون و دیگر بیماری‌های مزمن کودکان نیز کنترل شد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه درصدد هستیم خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی را از طریق سفیران سلامت به خانه مردم ببریم، اظهار داشت: در طرح تحول سلامت برای هر خانوار یک سفیر سلامت پیش بینی شده و تا به امروز حدود 2 میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت داریم که از طریق آنها کارشناس مراقب سلامت و روان را پرورش دادیم. 

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه سلامت، خطرسنجی مهمترین عوامل بیماری های فشار خون، دیابت و افزایش چربی خون مانند مصرف دخانیات، الکل، غذای ناسالم، کم تحرکی و بیماری‌های است که عامل مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیر واگیر محسوب می‌شود. 

سیاری تصریح کرد: ۱۰ درصد از مردم ایران دیابتی بوده یا در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و ۱۵ میلیون نفر از ایرانی‌ها با چربی خون بالا مواجه هستند که زمینه ساز سکته قلبی و مغزی است. 

وی افزود: ما در گذشته نگران کوتاهی قد و کمبود وزن کودکان بودیم ولی اکنون ۲۰ درصد از کودکان از اضافه وزن رنج می‌برند و امیدواریم در ۱۰ سال آینده بتوانیم ۲۵ درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر را کاهش دهیم که این امر نیازمند شناسایی اشخاص در معرض خطر است. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: در سال ۱۳۶۰ روزانه یک نوزاد به علت کزاز نوزادی در بیمارستان‌ها بستری می‌شد که سالی ۱۰ هزار نوزاد به علت ابتلا به کزاز جان خود را از دست می‌دادند و در حدود یک ماه حدود ۳۰ کودک با اپیدمی سرخک از بین می‌رفتند. 

وی افزود: در ایران حدود ۱۷ سال است که موردی از ابتلا به فلج اطفال گزارش نشده و در مورد بیماری وبا نیز در سال ۹۴ موردی از ابتلا به این بیماری را نداشتیم. 

سیاری یادآور شد: ما اکنون باید تلاش کنیم که مرگ و میر را به واسطه بیماری‌های مزمن کاهش دهیم تا به نجات افراد از مرگ کمک کنیم. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه وزارت بهداشت برای کاهش ۲۵ درصدی مرگ‌های نابهنگام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..