تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت گوجه فرنگی و خیار شکسته می شود

کد خبر: ۵۱۷۸۸۰

۱۶۶  بازدید

خبرگزاری ایرنا: رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش قیمت گوجه فرنگی و خیار طی روزهای آتی خبرداد و گفت: با عرضه گوجه فرنگی دزفول و خیار جیرفت و گرگان نرخ این محصول در بازار شکسته می شود.

حسین مهاجران درباره علت گرانی خیار و گوجه فرنگی افزود: افزایش قیمت صیفی جات علاوه بر تغییر فصل به علت کاهش تولید در اثر افت قیمت های سال گذشته رخ می دهد که نوسان قیمت ها را به دنبال دارد.

وی اظهارداشت: اکنون قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی و خیار گلخانه ای 35 تا 45 هزارریال و گوجه فرنگی خیار بوته ای بین 25 تا 35 هزارریال در میدان میوه و سبزی عرضه می شود که با 35 درصد سود به دست مصرف کنندگان می رسد.

* نرخ گوجه سبز 400 تا 600 هزار ریال

وی تصریح کرد: چندی پیش گوجه سبز نوبرانه از قصر شیرین و پل زهاب با قیمت یک میلیون ریال در بازار عرضه شد که اکنون باورود گوجه سبز گرمسار نرخ این محصول کاهش می یابد.

به گفته وی، گوجه سبز قصرشیرین و پل زهاب به دلیل کیفیت و مرغبویت از بالاترین قیمت ها برخوردار است.

وی اضافه کرد: اکنون قیمت گوجه سبز در بازار مصرف بین 400 تا 600 هزارریال به فروش می رسد که طی روزهای آتی با ورود گوجه سبز شهریار این محصول با قیمت های مناسب تر به دست مصرف کنندگان می رسد.

* افت قیمت موز تا 15 روز آینده

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از افت قیمت موز در 15 روزاینده خبرداد و افزود: اکنو هرکیلوگرم موز با قیمت 45 تا 50 هزارریال عرضه می شود که با گرم شدن هوا نرخ این محصول به 35 هزارریال خواهد رسید.

وی اظهارداشت: اکنون قیمت هرکیلوگرم چغاله بادام بین هشت تا 35 هزارریال به فروش می رسد این درحالیست که با ورود این میوه نوبرانه در بازار قیمت اولیه ان حدود یک میلیون و هزار ریال بود.

* هرکیلوگرم طالبی 45 تا 50 هزارریال

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تصریح کرد: در ابتدای اردیبهشت ماه جاری قیمت هرکیلوگرم پرتقال داخلی شمال بین هفت هزار تا 50 هزارریال، پرتقال وارداتی ترکیه و مصری بین 70 تا 80 هزارریال، سیب درختی سفید 45 تا 60 هزارریال، سیب درختی قرمز 35 تا 55 هزارریال، سیب درختی درجه دو بین 30 تا 40 هزارریال، کیوی 35 تا 55 هزارریال، انگور افریقایی کیلویی 280 هزارریال و لیموترش سنگی داخل 90 هزارریال و لیموترش خارجی 120 هزارریال به فروش می رسد.

وی افزود: هرکیلوگرم هندوانه بین هشت هزار تا 12 هزارریال، ملون 20 تا 25 هزار ریال و طالبی بین 45 تا 50 هزارریال به فروش می رسد.

وی ادامه داد: همچنین نرخ هرکیلو سیب زمینی بین 18 تا 20 هزارریال، پیاز 8 هزار تا 12 هزارریال و انواع سبزی 15 تا 18 هزارریال و سبزی خوردن 20 تا 25 هزارریال به فروش می رسد.

به گفته وی، قیمت هر عدد نارگیل 45 هزار ریال، هر کارتن (6 تا 8 تایی) آنانانس 800 هزارریال و انبه را 200 هزار ریال اعلام کرد.

برآورد تولید امسال بیش از 117 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است که بیش از 16 میلیون تن آن را محصولات باغی تشکیل می دهد.

براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات انواع میوه به جز موز، آناناس، انبه و نارگیل ممنوع است.

این وزارتخانه برای تنظیم بازار شب عید به واردات بخش محدودی پرتقال مصری و ترکیه ای اقدام کرد که پس از ایام نوروز این واردات ممنوع می شود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت گوجه فرنگی و خیار شکسته می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..