تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!

کد خبر: ۵۱۷۶۳۹

۵۴۹  بازدید

شهر مثل یک موجود زنده است، دائما رشد می کند و در طول زمان تحول می یابد. ساختمان ها نوسازی می شوند، ساختمان های جدید اضافه می شوند و ساختمان های قدیمی حذف می شوند.

برترین ها: شهر مثل یک موجود زنده است، دائما رشد می کند و در طول زمان تحول می یابد. ساختمان ها نوسازی می شوند، ساختمان های جدید اضافه می شوند و ساختمان های قدیمی حذف می شوند و در این فرآیند آثار کوچکی به جا می ماند. همه ما این ها را دیده ایم: پله هایی که به یک دیوار خالی ختم می شود، دری که روی دیوار طبقه دوم قرار دارد بدون اینکه هیچ بالکنی در کار باشد، دری که با دیوار پوشیده شده و ... 

این بقایای معماری هیچ هدفی ندارند ولی نام دارند! به آن ها «توماسون» گفته می شود، اصطلاحی که هنرمند ژاپنی «آکاسگاوا» ابداع شد که اولین بار در توکیو در سال 1972 متوجه این آثار شهری شد. این کلمه از «گری توماسون» بسکتبالیست آمریکایی می آید که یک قرارداد دوساله با مبلغ گزافی بست. اما وقتی نتوانست انتظاری که مدیران از او داشتند را برآورده کند، بیشتر مدت زمان قراردادش را روی نیمکت نشست. برای آکاسگاوا، توماسون هم بی فایده بود و هم نگهداری می شد. بنابراین به این آثار معماری نیز همین نام را داد. نمونه هایی از توماسون را در این مطلب مشاهده می کنید.

آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!  آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!  آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!  آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!  آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!  آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!  آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!  آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!  آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!  آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..