تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترویج تغذیه سالم از وظایف دولت است/ فعالیت ۱۲۰ هزار سفیر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران

جعفریان در همایش تغذیه سالم، سفیران سلامت عنوان کرد؛

بیماری‌های غیر واگیر عامل اصلی مرگ ایرانی‌ها / وجود ۱۲۰ هزار سفیر سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش تغذیه سالم، سفیران سلامت که صبح امروز در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: ما باید نگرانی‌های موجود در سلامت جامعه را مورد توجه قرار دهیم، سلامتی نعمت بزرگی است که وقتی دچار یک سرماخوردگی ساده می‌شویم به ارزش آن پی می‌بریم. 

وی اظهار داشت: خوشبختانه بیماری‌های واگیر دار و عفونی در کشور ما به خوبی کنترل شده است و اکنون درگیر بیماری‌های غیر واگیر هستیم در ایران ما با معضلی به نام مرگ زودتر از ۷۰ سال مواجه هستیم که بیماری‌های قلبی و عروقی و عروق مغز ۴۰ درصد، سرطان‌ها ۲۰ درصد و حوادث جاده‌ای ۱۵ درصد در این مرگ و میر زودتر از ۷۰ سال نقش دارند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایران در حوادث رانندگی در منطقه رتبه یک را به خود اختصاص داده‌، گفت: متاسفانه میزان مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا نیز بالا است.

جعفریان با بیان اینکه بیماری کبد چرب که متاسفانه بسیاری از افراد به آن دچار هستند ریشه در رژیم نامناسب و تحرک بدنی کم دارد، افزود: دولت وظیفه دارد که در امر سلامت مردم اطلاعات کافی را به ما بدهد به طوری که ما را نسبت به توجه به سلامتی خود و خانواده‌مان حساس کند، اکنون سفیران سلامت در خانواده‌ها می‌تواند اطلاعات معتبر و علمی را به سایر اعضای خانواده منتقل کنند در هر خانواده یک نفر که حداقل ۸ کلاس سواد داشته باشد به عنوان سفیر سلامت فعالیت می‌کند. 

وی در خصوص مهمترین عوامل بیماری‌های غیرواگیر تاکید کرد: رژیم غذایی ناسالم، مصرف زیاد نمک، کم تحرکی، استفاده زیاد از شیرینی‌ها و قند‌ها و استعمال دخانیات و الکل از مهمترین عوامل بیماری‌های غیر واگیر محسوب می‌شوند که در ایران کم تحرکی و رژیم غذایی ناسالم از شیوع بالایی برخوردار است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: انجام کارهای روزانه دلیلی بر داشتن فعالیت فیزیکی نیست و افراد باید حداقل سه روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی تند و یا سریع داشته باشند ما باید به این نکته نیز توجه کنیم که در هر تصادف تعداد زیادی مجروح به جا می‌مانند که تا آخر زندگی درگیر جراحت خود هستند. 

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از یک میلیون خانواده را تحت پوشش خود قرار داده است و اکنون بیش از ۱۲۰ سفیر سلامت (بیش از ۱۰ درصد رقم سال ۹۵) در این دانشگاه تحت فعالیت هستند ما امیدواریم بیش از دو میلیون و نیم سفیر سلامت در ایران داشته باشیم. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترویج تغذیه سالم از وظایف دولت است/ فعالیت ۱۲۰ هزار سفیر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..