تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین اخبار از فستیوال فیلم کن

روزنامه بانی فیلم: امروز بخش «اسید» که مخفف (تشکیلات پخش فیلم های مستقل) است ازبین بیش از سیصد فیلم رسیده از کشورهای مختلف، ۱۲ فیلم انتخابی خود رامعرفی کرد.

 اکثر فیلم های برگزیده ساخته اول کارگردانانش است. این انتخاب ها برای تشویق پخش کننده ها و سینماداران فرانسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در میان فیلم های منتخب، فیلم «قبل از پایان تابستان» اولین فیلم بلند داستانی یک فیلمساز ایرانی به نام مریم گورمقتیق نیز قرار دارد

آخرین اخبار از فستیوال فیلم کن

«اسید» بیش از بیست سال پیش از طرف سینماهای مستقل فرانسه به موازات برنامه های جشنواره کن ایجاد شد.

این بخش سال به سال اهمیت بیشتری در کن پیدا کرده و پخش کننده ها و سینما داران به دیدن فیلم های این بخش میروند.

در سالهای قبل برخی از فیلم های بخش ” اسید” در پرده عمومی در فرانسه با استقبال بسیاری روبرو شده بودند و حتی یکی / دوتا از این فیلم ها فروش بیش از ۵۰۰ هزار تماشاگر در فرانسه داشته اند

فیلم «قبل ازپایان تابستان» که مدتی پیش در یک جلسه خصوصی به نمایش درآمد و درباره اش قبلا هم مطالبی را منتشر کرده از آن به عنوان یکی از بخت های خوب برای شرکت در یکی از بخش های کن صحبت کرده بودیم حکایت سه دوست ایرانی را بازگو می کند. آرش یکی از این سه  دوست ایرانی است که در فرانسه زندگی می کند و قرار است پس ازپایان یافتن دوره ۵ ساله تحصیلش به برای همیشه به ایران برگردد، دو دوست دیگر آرش به  او  پیشنهاد می کنند که قبل از بازگشت همه با هم یک گردش به دور فرانسه بروند، شاید تصمیمش برای بازگشت به ایران عوض شود. آرش می پذیرد. آنها با ماشین این سفر را آغاز می کنند و همین جاست که یک «فیلم جاده ای» بسیار دلنشین، با احساس و شاعرانه ای توسط کارگردان ساخته می شود!

در این سفر گاه با فرانسوی ها آشنا می شوند و تجربه خوبی را پشت سر می گذارند. در شب هائی که  بسیار زیبا پرداخته شد ، درباره گذشته خودشان، ایران و مسائل مختلف صحبت می کنند ونوع افکارشان مشخص می شود…

کارگردان که خود فیلمبردار اثر هم هست، با بودجه اندکی فیلمی دلنشین، پر احساس و تفکربرانگیز ساخته.

اولین جلسه جهانی فیلم در جشنواره کن ۲۰۱۷ است.

هفت حضور سینمای ایرانی در کن۲۰۱۷

مدیران بخش «هفته منتقدین» یک فیلم از یک کارگردان ایرانی  به نام علی سوزنده که مقیم آلمان است برای این بخش انتخاب کرده اند.

امروز مسئولان هفته بین المللی منتقدین فیلم های انتخاب خود را اعلام کردند. هفت فیلم برگزیده این بخش از بین ۱۲۵۰ فیلم بلند سینمائی است که توسط هیات انتخاب دیده شده است. در این بخش از  ایران فیلم «تهران تابو» اولین ساخته  فیلمساز ایرانی مقیم آلمان پذیرفته شد. این فیلم با هنرپیشه های واقعی ساخته شده اما بعدا با استفاده از تکنیک «اتنولوژی» به صورت انیمیشن در آمده است داستان  مادری است که شوهرش در زندان است، و با پسر ۹ ساله کر ولال خود زندگی می کند او وانمود می کند، کارش پرستاری در بیمارستان است..

«تهران تابو» فیلمی است با مضمونی ملتهب و تند که به نظر می رسد درکن سر وصدا به پا کند.

همچنین فیلم «آناهیتا قزوینی زاده» به نام «آنها» که در آمریکا ساخته است، سه فیلم اول کارگردانان ایرانی مقیم خارج در برنامه های امسال کن قرار دارد و از سینماگران داخل ایران نیز۴ فیلم در بخش رسمی کن حضور دارند که شامل «حیوان» بهمن ارک و برادرش، در مسابقه سینه فونداسیون. «وقت نهار» ساخته کوتاه علیرضا قاسمی در بخش مسابقه فیلم های کوتاه برای به دست آوردن نخل طلا،  فیلم «لرد» اثر محمد رسول اف در بخش نوعی نگاه و سرانجام فیلم سینماگر جاودانه عباس کیارستمی،  به نام «۲۴ فریم» در بخش ویژه به نمایش در می آید.

«درانتظار کیارستمی» در انتظار کن ۲۰۱۷

جدا از این ها قرار است فیلمی ساخته حسین خندان به نام «درانتظار کیارستمی» که فیلمی داستانی است و در چین ساخته شده در بازار فیلم برای خریداران بین المللی به نمایش در آید.

در این اثر حسین خندان، دررابطه با فیلمی که قرار بود کیارستمی در چین بسازد و مقدمات آن آماده شد. لوکیشن یابی و بازیگریابی و… سایر مقدمات فیلم که خود حسین خندان از طرف کیارستمی برای آماده سازی همکاری می کرد، حالا این فیلمساز با ایده  خود و با بازی همایون ارشادی، فیلمی سینمائی و داستانی درباره فراهم کردن این مقدمات ساخته و به زندگی خانواده ای می پردازد که قرار است دختر آنها در فیلم کیارستمی بازی کند.

فیلم که با ایده جالبی در این مورد شکل گرفته، تبدیل به یک اثر بلند سینمائی شده که قطعا تماشایش برای دوستداران کیارستمی جالب خواهد بود




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین اخبار از فستیوال فیلم کن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..