تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین دیدار دبیر کل سازمان ملل با ترامپ

به گزارش افکارنیوز،

دبیر کل سازمان ملل برای نخستین بار پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، با وی در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرده است.

این نخستین دیدار دبیر کل سازمان ملل با رئیس جمهور آمریکا بوده و این نشست در حالی برگزار شده است که واشنگتن قصد دارد منابع مالی اختصاص یافته به سازمان ملل و نهادهای آن را قطع کند.

استفان دوجاریچ سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: گوترش با اچ آر مک مستر مشار امنیت ملی ترامپ دیدار کرده و سپس این فرصت را داشته است تا با دونالد ترامپ نیز دیدار کند. دو طرف توافق کرده اند که بار دیگر در آینده نزدیک، دیدار و گفتگو کنند.

وی تصریح کرد: دبیر کل سازمان ملل احساس کرده است که در این نشست، گفتگوهای سازنده و مفیدی بین سازمان ملل و آمریکا انجام شده است.

دیپلمات های آگاه اعلام کرده اند که نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل قرار است دوشنبه با ترامپ در واشنگتن دیدار و گفتگو کنند. آمریکا ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه آوریل را بر عهده دارد.

ترامپ پیشنهاد داده است تا بودجه دیپلماسی و کمک خارجی آمریکا 28 درصد کاهش یابد که این کاهش بودجه شامل قطع منابع مالی سازمان ملل و نهادهای آن نیز خواهد بود. آمریکا بزرگترین تامین کننده منابع مالی سازمان ملل به شمار می رود و 22 درصد از بودجه 5.4 میلیارد دلاری این سازمان و 28.5 درصد بودجه حفظ صلح را تامین می کند.

مقام های سازمان ملل اعلام کردند که آمریکا فعلا 896 میلیون دلار بابت بودجه اصلی سازمان ملل بدهکار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین دیدار دبیر کل سازمان ملل با ترامپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..