تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال کناره‌گیری رئیسی از انتخابات

ساعت24-محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:بزرگان اصولگرا امروز پشت سر آقای روحانی هستند. آقای ناطق نوری، لاریجانی و ولایتی از جمله این شخصیت‌های محوری هستند.

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:بزرگان اصولگرا امروز پشت سر آقای روحانی هستند. آقای ناطق نوری، لاریجانی و ولایتی از جمله این شخصیت‌های محوری هستند.

 بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

از بین رییسی و قالیباف کدامیک به نفع دیگری کناره‌گیری می‌کنند؟

اصولگرایی باید مجددا به طور جدی خود را ارزیابی کند. شاهد بودیم که ائتلاف اصولگرایی از مجلس دهم تقریبا بر خیلی از دعواها و اختلافات درونی‌اش سرپوش گذاشت تا بتواند در مقابل اصلاح‌طلبان پیروز شود. همان زمان تابلویی تحت عنوان ائتلاف بلند کردند اما موفق نبودند. لذا هر چه بیشتر می‌گذرد روشن‌تر می‌شود که این جناح باید برای مشکلات اساسی درون جناحی خود پاسخ جدی و بر مبنای تحلیل ارایه کند. در این انتخابات جمنا سعی کرد سازوکار ائتلافی مردمی را رقم بزند اما دیدیم که ابهاماتی در کارش به وجود آمد. بعید می‌دانم که جمنا تابلویی باشد که آقایان رییسی و قالیباف مایل باشند، بالای سرشان بلند کنند. جمنا هم توانایی و ظرفیت متحدسازی بدنه اصولگرایی را ندارد. این است که دو نامزد اصلی اصولگرا بر اساس توانایی و ظرفیت شخصی به میدان آمده‌اند. بزرگان اصولگرا امروز پشت سر آقای روحانی هستند. آقای ناطق نوری، لاریجانی و ولایتی از جمله این شخصیت‌های محوری هستند. انگیزه و توانایی کافی برای اجماع پشت سر آقای رییسی یا قالیباف در بین اصولگرایان وجود ندارد.

این دو نامزد انصراف نمی‌دهند؟

در جریان اصولگرایی، طیف تندرو اصولگرا بیشتر انتظار دارند که بقیه پشت سرشان بیایند. اصولگرایان هزینه‌هایی در گذشته داده‌اند و برخی از آنها دیگر حاضر نیستند سرمایه خود را در سبد جریان تندرو بگذارند. آقای قالیباف دو بار آزموده شده است. خیلی هم به او اصرار شد که به صحنه نیاید اما در انتخابات شرکت کرد. آقای رییسی نیز بعید است به نفع فردی دیگر کناره‌گیری کند. موقعیت شبیه به انتخابات ٩٢ بین آقایان حداد عادل، قالیباف و ولایتی است.

همانطور که آقای میرسلیم به عنوان نامزد حزب موتلفه در انتخابات شرکت دارد، در عین حال که دیدیم دبیرکل حزب موتلفه در جلسات وحدت اصولگرایی حضور داشته است. خیلی از چهره‌های مطرح اصولگرا حضور نداشتند. موتلفه نیز مسیر جدایی را طی می‌کند. اگر اتفاقی خارج از سیستم اصولگرایی رخ ندهد، بعید است که به نفع یکدیگر کناره‌گیری کنند. این احتمال وجود دارد که کاندیداهای اصولگرا با نگاه به انتخابات ١٤٠٠ به صحنه آمده باشند. مدت‌ها است که در نظرسنجی‌ها دیده می‌شود که وضعیت آقای روحانی خوب است. شایعاتی که در مورد احتمال ردصلاحیت آقای روحانی مطرح می‌شد، آنها را وسوسه کرده که به صحنه بیایند اما الان می‌بینند که شایعات فایده‌ای نداشته است. از این رو احتمال می‌دهم که آقای رییسی برای ذخیره شدن برای آینده از انتخابات کناره‌گیری کنند.

باید دید که او در چه شرایطی آمد. ابتدا گفتند که همه اصولگرایان پشت سر آقای رییسی هستند اما نهایتا این‌طور نشد. او احتمال می‌داد اتفاقات مثبتی در مورد حضور بیفتد اما اکنون که شرایط تغییر کرده است، احتمالا به کناره‌گیری فکر می‌کند. در این شرایط او هم موقعیت تولیت آستان قدس را از دست می‌دهد و هم در انتخابات چیزی به دست نمی‌آورد. در فضای مجازی فضای نقد شدیدی علیه آقای رییسی شکل گرفته است. او در طول زمان همواره حرف‌هایی در حوزه کاری خودش داشته است و معمولا جاذبه‌ای برای مردم ندارد. آقای خاتمی که رای می‌آورد به این دلیل است که بسیار در حوزه فرهنگی و گفت‌وگوی تمدن‌ها و حرف‌های اینچنینی سخن گفته است. این‌طور نیست که مردم عاشق عبای آقای خاتمی شده باشند. پیشینه و رفتار افراد مهم است.

اعتماد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال کناره‌گیری رئیسی از انتخابات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..