تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز ثبت نام دانشجویان، دانش آموزان و اساتید دانشگاه‌ها برای دریافت بن خرید کتاب

آغاز ثبت نام دانشجویان، دانش آموزان و اساتید دانشگاه‌ها برای دریافت بن خرید کتاببه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته بیش از 200 نفر از اعضای انجمن‌های ادبی سراسر کشور، خود را به تهران رساندند تا پیش از برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی 27 طرح برگزیده و تقدیری از میان 51 برنامه انجمن‌های ادبی، در کارگاه‌های آموزشی این جشنواره شرکت کنند.
 
این کارگاه دو روزه، چهارشنبه عصر و پنجشنبه صبح با حضور 5 تن از استادان ادبیات و کارشناسان فرهنگی در محل برپایی مراسم پایانی جشنواره انجمن‌های ادبی برگزار شد و طی آن، غلامرضا طریقی (شاعر و سردبیر پایگاه نقد شعر)، علی قنواتی (روزنامه‌نگار و مدیر فرهنگی)، جواد محقق (شاعر و معاون شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی) و محمد ناصرزاده (کارشناس مسائل فرهنگی) گفت‌وشنودهایی با نمایندگان فعال‌ترین انجمن‌های ادبی داشتند.
 
* ثبت‌نام دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید و هیات‌های علمی دانشگاه‌ها برای دریافت بن خرید کتاب از 31 فروردین ماه آغاز شد و تا 7 اردیبهشت ماه ادامه دارد.  
 
طبق جدول زمانبندی؛ دانشجویان از 31 فروردین تا 3 اردیبهشت، دانش آموزان از 2 تا 5 اردیبهشت و اساتید از 5 تا 7 اردیبهشت می‌توانند برای تهیه بن کارت اقدام کنند.  


* کمیتۀ اطلاع‌رسانی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای توانمندسازی و تسلط بیشتر کارشناسان اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات مطلوب‌تر همایشی آموزشی برگزار می‌کند. سیدعارف علوی، معاون کمیتۀ اطلاع‌رسانی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برگزاری همایشی آموزشی برای توانمندسازی و تسلط بیشتر کارشناسان اطلاع‌رسانی خبر داد.

* دومین جلسه ستاد اجرایی سی امين نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن رونمایی از پوستر برگزار شد. سید عباس صالحی در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه سی دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران می‌گذرد، انتظارات از نمایشگاه کتاب تهران افزایش یافته است.  
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر امسال دومین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است و باید توجه شود تا کاستی‌های سال گذشته بر طرف شوند.


* در حالی که پیش از این اعلام شده بود در جشنواره انجمن‌های ادبی 10 برنامه برای اجرا در سال 1396 برگزیده و از میان این 10 طرح، سه طرح به عنوان برنده معرفی و از اجرای آنها حمایت می‌شود، به پیشنهاد هیات داوران، جمعا از برنامه‌های 27 انجمن حمایت خواهد شد.  
 
* همایون امیرزاده با اشاره به یارانه اختصاص یافته از سوی معاونت امور فرهنگی عنوان کرد: 164 میلیارد یارانه خرید کتاب به سی‎امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص یافته است که 80 میلیارد ریال به دانشجویان و طلاب، 24 میلیارد ریال برای دانش‌آموزان، یک میلیارد ریال برای اساتید حوزه و دانشگاه و 50 میلیارد ریال بن مشارکتی مربوط به کتابخانه‌ها، مراکز علمی- فرهنگی، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی، کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ... است.   
 
* غلامرضا نوعی؛ مدیر کمیته بین‌الملل سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اقدامات این کمیته در این دوره از نمایشگاه گفت: برای نخستین بار در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این دوره شاهد حضور استانبول به‌عنوان «شهر مهمان» هستیم. مسئولان فرهنگی این شهر برنامه‌های متنوعی در نمایشگاه ارائه می‌کنند. هشت نفر از این کشور در نمایشگاه حضور دارند که اعزام چهار نویسنده برجسته ادبی از نقاط عطف این حضور است.  
 
* علی فریدونی؛ مدیر دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کارگروه نظارت بین‌الملل با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور حضور ناشران و نمایندگان ناشران خارجی گفت: بر اساس وظایف محوله و طی فرآیندهای لازم اداری تاکنون روادید ٦٠ نفر از متقاضیان از وزارت امور خارجه اخذ گردیده است.  
 
وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده روادید مابقی متقاضیان نیز در آینده نزدیک از وزارت امور خارجه اخذ و اطلاع رسانی خواهد شد. خوشبختانه با تعامل خوبی که با بخش کنسولی وزارت امور خارجه بر قرار شده است، روند پیگیری روادیدهای درخواستی تا زمان برپایی نمایشگاه ادامه خواهد داشت و شرکت کنندگان خارجی می توانند درخواست‎های خود را به همراه مدارک مورد نیاز تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه به این دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

انتهای پیام/


 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز ثبت نام دانشجویان، دانش آموزان و اساتید دانشگاه‌ها برای دریافت بن خرید کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..