تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشگیری و درمان خال های روی پوست

برای ازبین بردن لکه های روی پوست از برخی روش های درمانی مختلف می توانید کمک بگیرید. خال های روی پوست در دوران پیری افزایش پیدا میکنند، حضور درمعرض نور آفتاب عاملی برای افزایش لک های روی پوست به شمار می رود. درمان با لیزر رایج ترین راه برای رفع انواع لک های پوستی به شمار می رود به توصیه ای متخصصین پوست در این باره دقت کنید.

یک متخصص پوست و مو گفت: لکه‌های دوران پیری نتیجه تماس زیاد با آفتاب است و افرادی که در گذشته تماس مداوم با آفتاب داشته‌اند، زودتر دچار این لکه‌ها می‌شوند.

  محمدعلی نیلفروش‌زاده متخصص پوست و مو  در خصوص درمان خال های ایجاد شده بر روی پوست اظهار کرد: درمان برخی خال‌ها که رنگشان متمایل به آبی است، کمی مشکل‌تر است و حتی روی صورت و دور چشم هم دیده می‌شوند. در این موارد درمان دارویی کمک کننده نیست، ولی لیزردرمانی آن هم به صورت مکرر مفید است.

وی افزود: در هر حال باید دانست از بین بردن خال‌ها امکانپذیر است. لکه‌های قهوه‌ای یا خرمایی رنگ که در نواحی باز پوست بدن ایجاد می‌شوند، نتیجه سال‌ها برخورد با آفتاب است. سلول‌های سازنده رنگدانه در این نواحی فعال‌تر می‌شوند. در عین حال که این لکه ها شبیه خال هستند، خیلی بزرگ و نامنظم‌ترند و رنگشان تیره‌تر و نابرابر است. اندازه این خالها 0.5 تا 3 سانتیمتر و گاهی بزرگتر است.

وی با بیان این موضوع که این باور نادرست است که هر چه سن بالاتر می‌رود، لکه‌های پوستی بیشتری هم ایجاد می‌شودt افزود: عموم مردم بر این باورند که وجود بیماری‌های کبدی باعث ایجاد این لکه‌ها در افراد پیر یا میانسال می‌شود اما اینگونه نیست.

نیلفروش زاده تصریح کرد: لکه‌های دوران پیری نتیجه تماس زیاد با آفتاب است و افرادی که در گذشته تماس مداوم با آفتاب داشته‌اند، زودتر دچار این لکه‌ها می‌شوند. هر چه سن بالاتر میرود، لکه ها پررنگتر می‌شوند و درمان آنها هم فقط با لیزر امکان‌پذیر است.

وی در پایان تصریح کرد: لیزرهایی که به طور اختصاصی بر رنگدانه‌ها اثر می‌گذارند، می‌توانند باعث بهبود واضح با عوارض بسیار کم شوند و از طرف بیمار هم به خوبی پذیرفته می‌شوند. برای جلوگیری از پیدایش بیشتر لکه‌ها ، هر وقت بیرون از خانه یا جلوی آفتاب می‌روید باید پوستتان را با ضدآفتاب بیشتر حفاظت کنید. ممکن است فرآورده‌های بیرنگ کننده که حاوی هیدروکینون هستند، لکه های موجود را روشنتر کنند اما این راه کمتر موفقیت آمیز است.

فرتاک نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشگیری و درمان خال های روی پوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..