تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷ گام برای استخدام یک کارمند آزادکار

استخدام یک فرد نامناسب می‌تواند هزینه‌ی زیادی برای شرکت داشته باشد. کارآفرینان می‌توانند با استخدام افراد آزاد کار، تجربه کافی در این زمینه کسب کنند.

مقاله‌های مرتبط:

استخدام اولین کارمند یک تجربه‌ی دلهره‌آور است. معمولا استارتاپ‌ها بودجه‌ی کافی برای استخدام یک کارمند به‌صورت تمام‌وقت ندارند. ازآنجایی‌که استخدام یک فرد نامناسب می‌تواند هزینه زیادی به کسب‌و‌کار شما وارد کند؛ صاحبان کسب‌و‌کارها می‌توانند با استخدام افراد آزادکار تجربه‌ی لازم برای استخدام‌های تمام‌وقت را کسب کنند. در ادامه این مقاله‌ی زومیت، ۷ قدم برای استخدام یک نیروی آزادکار یا فریلنسر را باهم بررسی خواهیم کرد.

job description

۱- توضیحی درباره شغل موردنظر و مهارت‌های موردنیاز تهیه کنید

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که لیستی از مشاغل موردنیاز خود تهیه کنید و مسئولیت‌های آن را به‌طور کامل شرح دهید. همچنین بنویسید که فرد موردنظر باید چه مقدار تجربه داشته باشد. به‌عنوان مثال، یک طراح مد آزادکار باید در زمینه‌ی طراحی لباس حداقل ۴ سال سابقه‌ی کار داشته باشد. او باید در ترکیب کردن طرح‌ها و رنگ‌ها ماهر باشد و از روابط عمومی قوی و مهارت‌های رهبری بهره ببرد.

۲- با یک متخصص منابع انسانی صحبت کنید

اغلب کارآفرینان تازه‌کار، تجربه و بودجه‌ی لازم برای استخدام یک مدیر منابع ‌انسانی ندارند. بنابراین می‌توانند با افرادی که در این زمینه آشنایی دارند، صحبت کنند و از تجربه‌ی آن‌ها بهره‌مند شوند. مقالات و راهنمایی‌های زیادی در رابطه با این موضوع در اینترنت موجود است که می‌توانید در صورت نیاز به آن‌ها مراجعه کنید.

۳- آگهی استخدام خود را منتشر کنید

راه‌های زیادی برای منتشر کردن آگهی استخدام وجود دارد. شما می‌توانید بعد از نوشتن شرح شغلی و مهارت‌ها و تجربیات موردنظر، آن‌ها را در لینکدین، سایت‌های کاریابی و شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید در گردهمایی‌ها و رویدادها نیز با افراد علاقه‌مند در این زمینه صحبت کنید و شرایط خود را به آن‌ها اطلاع بدهید. سپس از میان رزومه‌هایی که ارسال می‌شود، مناسب‌ترین افراد را انتخاب کنید و وارد مرحله‌ی بعد شوید.

job interview

۴- با افراد متقاضی مصاحبه کنید

مرحله‌ی بعدی این است که با افرادی که برای شما رزومه ارسال کرده‌اند مصاحبه کنید. اگر هنوز دفتر برای شرکت خود تهیه نکرده‌اید، هیچ جای نگرانی نیست؛ می‌توانید روند مصاحبه را در یک کافی‌شاپ انجام دهید. در مورد کسب‌و‌کار خودتان به‌خوبی توضیح دهید و به افراد متقاضی بگویید  برای یک سال بعد خود چه برنامه‌ریزی‌ها و اهدافی دارید. لیستی از سؤال‌هایی که می‌خواهید از طرف مقابل بپرسید، تهیه کنید. به‌عنوان مثال از آن‌ها بپرسید چگونه شرایط چالش‌برانگیز را مدیریت می‌کنند و اینکه انجام چه کارهایی را دوست دارند و از انجام چه کارهایی متنفر هستند. همچنین می‌توانید از آن‌ها یک آزمون کوچک بگیرید و مهارت‌های آن‌ها را محک بزنید. فراموش نکنید که برای مقدار حقوق درخواستی نیز باید با یکدیگر توافق کنید.

۵- به افراد انتخاب‌شده اطلاع بدهید و قرارداد امضا کنید

بعد از مصاحبه، مدتی زمان بگذارید و نقاط ضعف و قوت افراد را موردبررسی قرار دهید. سپس با بهترین افراد تماس بگیرید و در صورت نیاز، قرارداد امضا کنید. درنهایت مدتی به‌صورت آزمایشی با آن‌ها همکاری کنید.

freelancing

۶- فرهنگ، قوانین و انتظارات خود را به آن‌ها آموزش دهید

شما در این مرحله باید فرهنگ و قوانین موردنظر خود را به افراد آموزش دهید. در صورت نیاز، یک متن یا ویدئوی آموزشی تهیه کنید و آن را در اختیار کارمندان خود قرار دهید. همچنین می‌توانید یک جلسه به‌صورت حضوری تنظیم کنید و تمام انتظارات خود را به‌طور دقیق به آن‌ها بگویید.

۷- کار را آغاز کنید و عملکرد آن‌ها را بسنجید

مطمئنا چند روزی طول خواهد کشید تا شما و کارمندانتان به شیوه‌ی کاری هم عادت کنید. سعی کنید روزهای اول، نحوه‌ی انجام کار کارمندان خود را مورد بررسی قرار دهید و نکات لازم را به آن‌ها یادآوری کنید. اگر بعد از گذشت مدت‌زمان آزمایشی مشاهده کردید که فردمورد نظر نمی‌تواند انتظارات شما را برآورده کند، با فرد دیگری تماس بگیرید. یک دستیار خوب می‌تواند شما را مانند یک رهبر هدایت کند. هدف از کار تیمی همین است؛ اینکه بتوانید مهارت‌های خود را به اشتراک بگذارید و یک محصول نهایی باکیفیت تولید کنید.     




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷ گام برای استخدام یک کارمند آزادکار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..