تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص زود هنگام آلزایمر به کمک تست تصویری

بیماری آلزایمر اغلب در سنین پیری به سراغ افراد می آید و فرد و اطرافیان را بسیار آزار می دهد.متاسفانه برای این بیماری درمان قطعی وجود ندارد، از این رو پیشگیری و تشخیص زود هنگام آن برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر امری حیاتی است.

کارشناسان دانشگاه لوئیزیانا در آمریکا به تازگی نوعی آزمایش تشخیصی برای بررسی امکان ابتلای افراد به بیماری آلزایمر طراحی کرده‌اند که در آن از نوعی تصویر برای سنجش توانایی تشخیص جزییات بصری استفاده می‌شود.

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید دارای چهار شیء به رنگ بنفش است که یکی از آن‌ها دارای تفاوت اندکی با سایرین است. آیا شما می‌توانید از میان چهار شیء موجود در تصویر، شیء متفاوت را تعیین کنید؟

جواب سوال بالا آدمک شماره چهار است که دارای دست‌های کشیده‌تری در مقایسه با سایر اشکال است.

محققان دانشگاه لوئیزیانا از این تصویر برای بررسی امکان ابتلا به آلزایمر در شماری از افراد مبتلا به این بیماری در فاصله سنی ۴۰ الی ۶۰ سال و نیز فرزندان آن‌ها استفاده کردند و دریافتند که تعداد زیادی از آن‌ها نمی‌توانند مهم‌ترین تفاوت اشیاء موجود در تصویر را تشخیص دهند.

افرادی که قادر به شناسایی تفاوت‌های تصویر نبوده‌اند، اسکن مغزی‌شان احتمال بالایی از ابتلا به آلزایمر را نشان می‌داد.

گفتنی است؛ با توجه به نبود روش‌های درمانی قطعی یا واکسن و داروهای پیشگیری و درمان‌کننده بیماری آلزایمر شناسایی بیماری در مراحل اولیه و حتی قبل از نمایان شدن علائم می‌تواند یک برگ برنده مفید در دست پزشکان برای کمک به بیمار و جلوگیری از شدت یافتن بیماری باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص زود هنگام آلزایمر به کمک تست تصویری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..