تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فتاح علت حذف 170 هزار نفر از پوشش کمیته امداد را عنوان کرد

به گزارش افکارنیوز،

سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با اشاره به طرح برخی اخبار مبنی بر حذف بی‌علت حمایت از برخی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، اظهار داشت: کمیته امداد به طور پی در پی در حال افزایش و کاهش افراد تحت پوشش است و این موضوع در طول سالیان تأسیس کمیته امداد همیشه وجود داشته است، بنابراین هر ماه تعدادی مددجو به کمیته امداد وارد و یا خارج می‌شوند؛ البته خروج از کمیته امداد طبق قانون صورت می‌گیرد؛ به عنوان مثال اگر دختری ازدواج کند، از پوشش خانواده تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شود.

وی افزود: همچنین فرزند پسر در سن 18 سالگی از آمار تحت پوشش‌های کمیته امداد خارج می‌شود، از این رو موارد گفته شده از دلایل قانونی برای حذف برخی افراد از پوشش حمایتی است؛ اما برخی دلایل در حذف مددجویان از ارائه خدمات حمایتی ساختاری و وظیفه‌ای است، یعنی در برخی شرایط مشاهده می‌شود که خانواده‌ای به خودکفایی دست پیدا کرده و به شکل طبیعی این خانواده باید از چرخه خارج شود.

فتاح تاکید کرد: در برخی شرایط خروج مددجویان از پوشش کمیته امداد به دلیل همپوشانی افراد در دریافت خدمات حمایتی با سازمان بهزیستی است، به عنوان مثال خانواده‌ای دارای یک فرد معلول تحت پوشش بهزیستی دارد؛ اما همین فرد به دلیل دریافت کمک‌های مالی به زیرمجموعه کمیته امداد منتقل می‌شود، بنابراین این فرد باید از یک سازمان مستمری دریافت کند؛ ازاین رو کمیته امداد از اختیار قانونی برای حذف افراد از تحت پوشش کمیته امداد برخوردار است.

*35 درصد افراد حذف شده از پوشش کمیته امداد در سال 95 به خودکفایی رسیده بودند

رئیس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه در حذف مددجویان قانون به درستی اجرا می‌شود، تصریح کرد: حذف مددجویان کمیته امداد همیشه طبق قانون انجام می‌شود، هر چند که گاهی ممکن است اشتباهاتی از سوی کمیته امداد در حذف مددجویان صورت گیرد.

فتاح با بیان اینکه سال گذشته 170 هزار خانواده از پوشش کمیته امداد خارج شدند، افزود: ضمن اینکه 70 هزار خانواده در سال 95 تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند، بنابراین پرداخت یارانه به مددجویان به میزان 100 هزار نفر کاهش پیدا کرده است؛ از این رو سال گذشته پرداخت یارانه به مددجویان به یک میلیون و 670 هزار نفر تعلق گرفت، اما در سال جدید به یک میلیون و 500 هزار نفر یارانه پرداخت شد.

وی گفت: ناگفته نماند که از 170 هزار نفری که سال گذشته از پوشش کمیته امداد خارج شدند، 35 درصد آن به دلیل خودکفایی بوده است، ضمن اینکه مددجویان دیگر به دلایل گفته شده و موارد مطرح شده از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

*اجرای مصوبه افزایش مستمری مددجویان از ابتدای سال 96

رئیس کمیته امداد امام (ره) با اشاره به اینکه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد از سال جدید اجرایی شده است، افزود: افزایش مستمری مددجویان به صورت قانون در مجلس تصویب و در این قانون تاکید شد 20 درصد حداقل حقوق پایه مصوب وزارت کار به مستمری مددجویان اضافه شود، بنابراین 20 درصد 930 هزار تومان حقوق کارگران 180 هزار تومان می‌شود که این مبلغ به مستمری مددجویان از ابتدای سال جدید اضافه شد.

*افزایش کمک مالی به کودکان دارای سوء تغذیه به میزان 85 هزار تومان

فتاح با بیان اینکه خانواده بیش از 3 نفر بیشتر از 180 هزار تومان دریافت می‌کنند، تصریح کرد: خانواده 4 نفره 330 هزار تومان و خانواده 5 نفره 370 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی درباره حمایت‌های کمیته امداد از کودکان دارای سوء تغذیه در کشور، گفت: ردیفی در بودجه سالانه کمیته امداد برای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال وجود دارد، حدود 75 هزار تومان در سال 95 به هر کودک تعلق می گرفت، بنابراین تشخیص وجود سوء تغذیه بر عهده بخش بهداشت وزارت بهداشت و درمان است و مرجع تشخیص در این زمینه کمیته امداد نیست؛ ضمن اینکه امسال مبلغ حمایت از کودکان دارای سوء تغذیه به 85 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

*توسعه بیمه‌ای از پرداخت مستمری‌های ناچیز قابل قبول‌تر است

رئیس کمیته امداد امام (ره) با تأکید بر اینکه بهترین اقدام در حمایت از افراد آسیب‌پذیر توسعه بیمه‌ای است، افزود: توسعه بیمه‌ای از پرداخت مستمری‌های ناچیز قابل قبول‌تر است، بنابراین همه افراد تحت پوشش کمیته امداد در حال حاضر بیمه حوادث هستند؛ ضمن اینکه تمامی مددجویان بیمه تکمیلی بوده و باید به سمتی حرکت کرد افراد تحت پوشش از جیب خود برای موارد درمانی پرداخت نکنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فتاح علت حذف 170 هزار نفر از پوشش کمیته امداد را عنوان کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..