تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قهرمان شدن از برد در دربی خیلی مهم‌تر است/ هیچ بازیکنی با حاشیه‌هایش نمی‌تواند پرسپولیس را زمین بزند/برانکو هیچ‌وقت بازیکنش را تخریب نمی‌کند

مجتبی نورعلی- به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ سال 96-1395 توانست عنوان قهرمانی کشور را کسب کند تا در نهایت روز چهارشنبه جام قهرمانی بر روی دستان بازیکنان این تیم در ورزشگاه آزادی بالای سر برود. این اتفاق حاصل نشد مگر با تکیه بر دانش برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی و توانایی بازیکنان تیم پرسپولیس که موفق شدند سه هفته قبل از پایان لیگ برتر قهرمانی‌شان را مسجل کنند.

در خصوص این قهرمانی سیدجلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس با حضور در خبرگزاری فارس در خصوص موارد مختلفی صحبت کرد که بخش‌هایی از آن را در زیر می‌خوانید. 

* اول فصل به بازیکنان گفتم که انتظارات در پرسپولیس بسیار بالاست

* هیچ وقت به رکورد و رکوردشکنی فکر نمی‌کنم

* از اینکه با سه تیم مختلف 5 بار قهرمان شده‌ام به خودم افتخار می‌کنم

* امسال تمرکز ما بیش از اندازه روی لیگ برتر بود

* در دو بازی رفت و برگشت مقابل الریان قطر بیش از اندازه از داوری ضربه خوردیم

* الهلال همیشه در آسیا حرف‌های زیادی برای بازیکنان دارد

* مقابل الریان امتیازهای بدی از دست دادیم 

* به خاطر پنالتی طارمی مقابل ماشین‌سازی از برانکو عذرخواهی کردم

* برانکو هیچ گاه بازیکنانش را تخریب نمی‌کند

* نمی‌توانم بپذیرم بازیکن جوان تیمم در زمین دچار حاشیه می‌شود و به همین دلیل خودم را وارد ماجرا می‌کنم

* معتقدم قهرمانی در لیگ برتر خیلی مهمتر از برد در دربی است

* مانوئل ژوزه ضعیف‌ترین مربی بود که با او کار کردم

* برانکو گفت من سیدجلال را نمی‌خواهم

* برای کرانچار کم نگذاشتم اما شایعه شد او به برانکو گفته من را جذب نکند

* بازی با الهلال برای همه تیم‌های آسیایی سخت است

* بازیکنانی که به پرسپولیس می‌آیند باید بدانند که در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند

* زمانی که به پختگی رسیدم به پرسپولیس آمدم

* وقتی بازیکنی نمی‌تواند حاشیه‌هایش را جمع کند خراب می‌شود

* هیچ بازیکنی با حاشیه‌هایش نمی‌تواند پرسپولیس را زمین بزند

* دوست دارم پرسپولیس به گونه‌ای بسته شود که در آسیا به موفقیت برسد

* در حال حاضر به هیچ عنوان به مربی‌گری فکر نمی‌کنم

* با پیراهن ملوان از فوتبال خداحافظی خواهم کرد

* الریان قطر از الهلال قوی‌تر است

* نمی‌دانم چرا تیم‌های ایرانی عمان را به عنوان میزبان خود در آسیا انتخاب کردند

مشروح این گفت‌‌وگو پیش از پخش برنامه 90 و پخش آیتم جنجالی که باعث ناراحتی سیدجلال حسینی از برخی از بازیکنان انجام شد در زیر می‌خوانید:

فارس: در همین ابتدای مصاحبه از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بگویید که به جرأت می‌توان گفت شایسته‌ترین تیم برای رسیدن به این عنوان بود. 

پیش از شروع فصل که برای اردوی آماده‌سازی به اوکراین رفته بودیم چند بازی دوستانه برگزار کردیم اما زمانی که به ایران آمدیم و لیگ برتر را شروع کردیم پس از اولین بازی خیلی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال گفتند که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر می‌شود. خدا را شکر شرایطی هم ایجاد شد که توانستیم روند خوبی را طی کنیم. پرسپولیس فصل گذشته فوق‌العاده بازی می‌کرد و انتظارات را بالا برد. امسال هم که خودم به این تیم آمدم وقتی با وحید امیری و بیرانوند یا حتی برخی از بازیکنان صحبت می‌کردم می‌گفتند که در پرسپولیس شرایط به خودی خود خیلی سخت است به خصوص اینکه فصل گذشته این تیم بازی‌های فوق‌العاده‌ای انجام داد و انتظارات را بالا برد. شاید در بازی‌های تدارکاتی پیش از شروع فصل خیلی خوب نبودیم و شرایط و انتظارات را برآورده نکردیم اما با شروع لیگ روند خوبمان را ادامه دادیم. این را هم باید بگویم که کادر فنی و بازیکنان زحمات زیادی کشیدند و یک قهرمانی خیلی قاطعانه‌ای به دست آمد.

فارس: اما شاید به دلیل همین فاصله امتیازی زیاد با سایر رقبا قهرمانی زیاد به هواداران نچسبید.

یکی از مسائل مهم این است که شاید در آذربایجان شرقی به خاطر سیلی که آمده بود و اعلام عزای عمومی نتوانستیم خیلی خوشحالی و شادی کنیم حتی در هتل به ما گفتند که عزای عمومی است و بازیکنان هم خیلی خوب مراعات کردند اما روز چهارشنبه دیدید که چه جشن باشکوهی گرفتیم. درباره اختلاف امتیاز هم باید بگویم که من زمانی که در سپاهان بازی می‌کردم همین شرایط را داشتم، احساس می‌کردیم قهرمان شدیم و چند بازی مساوی کردیم اما همه چیز به روز آخر کشیده شد. سه هفته مانده بود به پایان لیگ قهرمان شدیم و اختلاف امتیازی بالای ما همین فکر را بین هواداران به وجود آورد.

فارس: با سه تیم 5 عنوان قهرمانی در لیگ برتر به دست آوردید که شاید یک رکورد در فوتبال ما باشد در این خصوص هم صحبت کنید.

واقعاً کار سختی است البته این را بگویم که کلاً جابه‌جایی در فوتبال و از این تیم به تیم دیگر رفتن سخت است. جا افتادن در این شرایط سخت است اما وقتی برای قهرمانی می‌جنگید کار شما سخت‌تر است. وقتی از ملوان به سایپا آمدم سال اول دکتر ذوالفقارنسب سرمربی ما بود و خوب هم نتیجه گرفتیم و حدود 22 هفته نباختیم. آن سال سوم شدیم اما سال بعد با سایپا قهرمان ایران شدیم. بعد از آن احساس کردم باید جابه‌جا شوم و به سپاهان رفتیم، آنجا هم قهرمان شدیم. بعد به پرسپولیس آمدم و در سالی که می‌توانستیم قهرمان شویم به دلیل کسر امتیاز قهرمان نشدیم. امسال اما خدا را شکر به قهرمانی رسیدیم اما هیچ وقت به رکورد و این مسائل فکر نمی‌کنم. از اینکه توانستم با سه تیم قهرمان شوم برایم ارزشمند است. وقتی با خودم فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که باید خیلی خوشحال باشم که با سه تیم 5 قهرمانی به دست آوردم.

فارس: حسرت فوتبالی شما در فصلی که گذشت چه بود؟ آیا می‌توان حذف از جام حذفی را حسرت فوتبالی شما عنوان کرد؟

ما اگر می‌توانستیم در جام حذفی باقی بمانیم شانس داشتیم که در هر دو جام قهرمان شویم. البته خیلی هم نمی‌شود قاطعانه در این باره صحبت کرد چرا که جام حذفی شرایطش فرق می‌‌کند. به هر حال فوتبال برد و باخت دارد اما شاید اگر آن بازی را می‌بردیم می‌توانستیم به فینال برسیم. 

فارس: اما قبول دارید که بد جایی و در بد مرحله‌ای آن هم مقابل تیمی که در لیگ دسته دوم حضور دارد حذف شدن سخت‌تر است؟

نمی‌شود این را گفت. خود من در دوران فوتبال از باخت تجربه کرده‌ام و به تیم‌های خیلی ضعیف هم باخته‌ایم. به هر حال فوتبال همین است و گاهی یک بازی گره می‌خورد.

فارس: حالا در این شرایط می‌توان عنوان کرد که شاید حسرت پرسپولیس امسال لیگ قهرمانان آسیا باشد؟

اسمش را حسرت نمی‌گذارم اما همه تمرکز ما روی بازی با الهلال است حتی به دلیل اهمیت بازی و با وجود محروم بودنم همراه پرسپولیسی‌ها به عمان می‌روم.

فارس: نوع فوتبال پرسپولیس نشان می‌دهد که این تیم این لیاقت را دارد که در فوتبال آسیا نتایج بهتری بگیرد. این در حالی است که رقیب سنتی پرسپولیس که لیگ برتر را خوب آغاز می‌کرد در آ‌سیا شرایط بهتری دارد. 

یکی از موضوعات مهم این است که تمرکز ما پیش از اندازه روی لیگ برتر بود. همه فکر ما این بود که قهرمان لیگ برتر شویم. بازی اولی که با الهلال انجام دادیم می‌توانستیم برنده باشیم اما در نهایت مساوی شدیم. الوحده را در زمین خودش بردیم اما الریان برای ما متفاوت بود چرا که در بازی رفت و برگشت از داوری خیلی ضربه خوردیم. در بازی رفت پنالتی که من دادم را ببینید. پشت پای من به اندازه یک پرتقال کبود شده بود حتی پایم را به پزشکان تیم ملی نشان دادم و گفتم که بازیکن آنها من را زد اما داور پنالتی را برای آنها گرفت. در بازی برگشت هم یک پنالتی، اخراج روی علی علیپور اتفاق افتاد اما داور بی‌توجه از آن گذشت. ما دنبال توجیه کردن نیستیم اما همانطور که گفتم تمرکز ما روی لیگ برتر بود و به همین دلیل در برخی از بازی‌های آسیایی با تمرکز صد درصد بازی نکردیم. این مسائل شرایط را برای ما سخت کرد اما الهلال را ببریم وضعیت بهتر می‌شود. این را باید بگویم که الهلال همیشه در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد آنها سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی زیادی انجام داده‌اند و بازی کردن با چنین تیمی واقعاً سخت است. این را هم باید قبول کنیم که ما جایی با این تیم بازی می‌کنیم که هواداران آنها بسیار بیشتر از ما هستند. 

فارس: قبول دارید که فوتبال عربستان چند سالی است که افت کرده است؟ 

 ما مقابل الهلال در حالی مساوی کردیم که می‌توانستیم برنده شویم، مورد دیگر این است که ما در دو بازی مقابل الریان امتیازات بدی از دست دادیم. از 6 امتیاز ممکن مقابل الریان فقط یک امتیاز گرفتیم اما باید بگویم که این تیم از تیم‌های خوب آسیاست. باید این را قبول کرد. ما بعد از بازی با پدیده همه تمرکزمان را روی بازی با الهلال گذاشتیم.

فارس: مهدی طارمی بد موقعی مقابل الهلال پنالتی از دست داد و شاید این موضوع در نهایت منجر به حذف پرسپولیس از آسیا شود. 

پنالتی همین است. وقتی آن گونه مقابل سپاهان پنالتی زدند همه گفتند به به و  اینها دیگر چه کسانی هستند! خیلی راحت نمی‌شود در مورد این موارد صحبت کنیم.

فارس: اما قبول کنید که به همان اندازه‌ای که به دلیل پنالتی بازی با سپاهان از آنها تعریف شد انتقادهایی هم صورت گرفت. 

من به عنوان بازیکن که به مسائل ورود نمی‌کنم. باید بگویم که در بازی با سپاهان من از روی سکوها بازی را می‌دیدم و در آن صحنه پنالتی چشم‌هایم را بستم و ضربه را ندیدم.

فارس: صحبت از پنالتی شد. بعد از پنالتی که طارمی مقابل الریان از دست داد برانکو گفت که دیگر پنالتی نخواهد زد اما شما در بازی با ماشین‌سازی به او اجازه دادید پنالتی بزند. آیا این مسأله به نوعی زیر سوال بردن اقتدار سرمربی تیم نبود؟

 من از برانکو عذرخواهی کردم. برانکو به من گفت که تو پنالتی بزن و حتی در آن صحنه پنالتی هم کمک‌های او به من گفتند که تو پنالتی بزن من به برانکو گفتم اگر شما اجازه می‌دهید طارمی پنالتی بزند چرا که در کورس آقای گلی است. طارمی از نظر روحی هم مشکل داشت اما خوشبختانه پنالتی‌اش گل شد. حتی بعد از صحنه پنالتی من و حسین ماهینی به سمت برانکو رفتیم و گفتیم که فقط به خاطر خود طارمی این کار را کردیم و برانکو هم قبول کرد. 

فارس: به نظر می‌رسد برانکو خیلی اهل برخورد با بازیکنانش در رسانه‌ها نیست و در خلوت درون تیم با بازیکنان تیمش برخورد می‌کند. 

این یک حقیقت است چرا که برانکو هیچ وقت بازیکنانش را تخریب نمی‌کند البته باید بگویم که برانکو در خلوتی که هست حرف‌هایش را به بازیکنان می‌زند. 

فارس: قبول دارید که امسال پرسپولیس حاشیه‌هایی را داشت که شاید به خاطر قهرمان شدن و کسب نتایج خوب مخفی ماند؟

 پرسپولیس چه زمانی حاشیه ندارد؟ 

فارس: برخی از بازیکنان می‌گفتند که یکسری از بازیکنان به آنها پاس نمی‌دهند یا برخی بازیکنان به دنبال آقای گل کردن یک بازیکن دیگر هستند و به همین دلیل به سایر بازیکنان پاس نمی‌دهند و یا موارد دیگر.

 بگذارید واضح صحبت کنم اگر منظور شما علی علیپور است که او خودش در موقعیت گل که قرار می‌گیرد به مهدی طارمی پاس می‌دهد. حتی خودم به او گفتم که چرا خودت نمی‌زنی اما علیپور گفت که طارمی مهمتر است. این حرف را به عنوان نمونه گفتم تا به اینجا برسم که در تیم ما رفاقت زیاد است. من یکی از بازیکنانی هستم که در فوتبال زیاد جابه‌جا شدم. ملوان، سایپا، سپاهان، قطر و دو بار حضور در پرسپولیس در رزومه من است. برای شما مثالی می‌زنم؛ اگر یک همکاری برای شما از یک خبرگزاری دیگر به خبرگزاری فارس بیاید آیا شما به همکار‌های سابق‌تان بیشتر اعتماد می‌کنید یا به همکاری که جدید آمده است؟ این یک مثال است تا بگویم همه جا همین‌طور است. نمی‌خواهم بگویم باندبازی داریم اما حرف‌هایی که زده می‌شود خیلی‌هایش حاشیه است. در بازی اصلاً‌ نمی‌توان پیش‌بینی کرد که به چه کسی پاس بدهی. من همیشه با بازیکنان صحبت می‌کنم چون ما بازیکنان جوانی داریم به آنها گفته‌ام که شما به تیمی آمده‌اید که استرس و حاشیه زیاد دارد، در پرسپولیس شما خیلی توی چشم هستید و شرایط با همه جا متفاوت است. 

فارس: این انتقاد به شما وارد شد که بیش از اندازه عصبی می‌شوید و آیا این به خاطر همین فشارها نیست؟

 همه تیم‌هایی که در کورس بودند عصبی بودند همان اعتراض‌هایی که من می‌کردم سایر کاپیتان‌ها هم می‌کردند. من نمی‌توانم اجازه دهم بازیکن جوانم که فشار زیادی روی اوست به خاطر این اعتراض ساده و بی‌تجربگی اخراج شد. در آن صورت دید بدی روی آنها خواهد بود. به همین دلیل من خودم را وارد ماجرا می‌کنم تا قضیه تمام شود البته باید بگویم در زمین گاهی برخی بازیکنان کارهایی می‌کنند که شما نمی‌توانید خودتان را کنترل کنید. یک خبرنگار باسابقه نمی‌تواند بپذیرد که یک خبرنگاری که چند ماه کار کرده کار او را زیر سؤال ببرد. در فوتبال هم همین است. خود من به شما می‌گویم که برخی بازیکنان در زمین حرف‌هایی می‌زنند که واقعاً آدم ناراحت می‌شود و کنترل دست خود آدم نیست. 

فارس: قبول دارید که همین اعتراض‌هایی که شما از آن این گونه صحبت می‌کنید باعث محرومیت‌هایی برای بازیکنان پرسپولیس شده به طوری که دست یک مربی مثل برانکو در خیلی از بازی‌ها خالی بوده است؟

 این حرف را قبول دارم اما واقعاً فشار زیادی روی بازیکنان پرسپولیس است. ما هر کاری می‌کنیم در چشم هستیم. ما باید فشار زیادی تحمل کنیم اما باید قبول کرد که نباید این راحت محروم شویم. خود من در بازی با سپاهان که محروم شدم به خاطر عصبانیت و حتی هر سه کارت زردی که گرفتیم به خاطر عصبانیت بود و قبول دارم که باید خودمان را بیشتر کنترل کنیم. 

فارس: اتفاقات آخر بازی در دربی 84 برای خیلی‌ها شاید غیرقابل باور بود که شما و سیدمهدی رحمتی آن گونه با هم دچار درگیری لفظی شوید. 

من و رحمتی بعد از آن بازی در یک جایی همدیگر را دیدیم و با هم صحبت کردیم تا همه چیز تمام شود. آن اتفاق هم به دلیل فشارهای بازی بود. من و رحمتی با هم رفت و آمد خانوادگی داریم.

فارس: اگر بازی ادامه داشت پرسپولیس می‌توانست بازی را مساوی کند؟

 این مسائل قابل پیش‌بینی نیست اتفاقاً بعد از بازی یک خبرنگار از من در همین باره پرسید که آیا دربی مهمتر است یا قهرمانی. که من گفتم قهرمانی خیلی مهمتر است. کسانی که قهرمان نشدند مزه آن را نمی‌دانند، شما یک فصل تلاش می‌کنید تا قهرمان شوید البته دربی هم مهم است اما برای من قهرمانی خیلی مهمتر از دربی است. همه دوستان و خانواده‌ام می‌دانند که برای من قهرمانی از هر چیزی مهمتر است. وقتی بازی را می‌بازیم خیلی ناراحتم اما قهرمانی برای من خیلی مهمتر است.

فارس: فصل گذشته هواداران زیادی مقابل باشگاه پرسپولیس تجمع می‌کردند و خواستار بازگشت شما به این تیم بودند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. امسال اما شما با حضور در پرسپولیس و روند کم گل خوردن این تیم باعث شد تا این تیم به قهرمانی برسد. به نظر شما اگر فصل گذشته هم شما به پرسپولیس می‌آمدید این تیم می‌توانست قهرمان شود؟

خیلی سخت است که بخواهم به این سؤال جواب بدهم. شما فکر می‌کنید اگر من بودم پرسپولیس قرار بود چه کار کند؟ من می‌گویم در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست. ما فکر می‌کردیم امسال خیلی کم گل می‌خوریم اما در آبادان مقابل صنعت نفت یک توپ آمد و یک گل خوردیم یا حتی در بازی با الریان سه توپ روی دروازه ما آمد و سه گل خوردیم. حتی در بازی با استقلال هم همین‌طور بود. شاید سال گذشته من بودم کمتر گل می‌خوردیم و شاید هم بیشتر گل می‌خوردیم، شاید اصلاً به گونه‌ای دیگر نایب قهرمان می‌شدیم. آن سالی که در پرسپولیس بودم خیلی کم گل خوردیم اما در نهایت دوم شدیم. 

فارس: این فصل که به پرسپولیس آمدید. خیلی‌ها فکر می‌کردند که شما گزینه تحمیلی مسئولان باشگاه هستید چرا که برانکو فصل قبل شما را نمی‌خواست.

 باور کنید به این مسائل فکر نمی‌کنم. خودم این موضوع را تجربه کردم چرا که یک زمان روزهایی بود که خیلی از تیم‌ها من را می‌خواستند، همان موقع به خودم می‌گفتم شاید روزهایی برسد که هیچ تیمی من را نخواهد.

فارس: به خاطر همین ناراحتی‌ها بود که تا یک قدمی رفتن به استقلال هم پیش رفتید؟

 به هر حال پیشنهادی بود که به من داده بودند اما من واقعاً دلم پرسپولیسی‌ بود. آن سالی که از سپاهان جدا شدم هدفم آمدن به پرسپولیس بود. آن زمان علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان بود و می‌تواند نسبت به صحبت‌هایم شهادت دهد. از او بپرسید که پیشنهادش برای باقی ماندن من در سپاهان چقدر بود؟ رقم خیلی بالایی بود. محسن بنگر آن زمان تصمیم داشت که قطعاً به پرسپولیس بیاید اما رحیمی روزی مرا با خود به دفتر آقای سمیعی‌نژاد رئیس کارخانه فولاد مبارکه برد. او گفت هر مبلغی خواستی بنویس. سمیعی‌نژاد گفت که تا هر اندازه‌ای باشگاه سپاهان می‌تواند می‌دهد و مابقی آن را من می‌دهم اما دل من پرسپولیسی‌ بود. امیدوارم رحیمی حقیقت‌ها را بگوید و مشخص شود به من چه پیشنهادی داده بود. البته با پرسپولیس هم خیلی مشکل داشتم. سال اول بازی کردیم اما سال دوم با وجود اینکه نایب قهرمان شدیم پول ما را ندادند. بعد فردی به نام سیاسی و خواجه‌وند به پرسپولیس آمدند. به هر حال مشکلاتی پیش آمد که من به دنبال مسائل آن هستم. 

فارس: درباره کار با ژوزه مربی پرتغالی پرسپولیس هم بگویید.

 به نظرم ژوزه از ضعیف‌ترین مربیانی است که من دیده‌ام. درست است که می‌گویند او رنکینگ 70 دنیا بود اما ما واقعاً در تمرینات هیچ کاری نمی‌کردیم.

فارس: قبل از شروع فصل گذشته شما به باشگاه پرسپولیس آمدید و حتی با نژادفلاح مسئول وقت باشگاه عکس یادگاری هم گرفتید و این موضوع خیلی از هواداران پرسپولیس را به بازگشت شما امیدوار کرد اما ناگهان ورق برگشت و شما به نفت پیوستید. 

 نژاد فلاح با ما تماس گرفت و گفت که ما شما را می‌خواهیم من به جلسه رفتم اما همه می‌دانند که در جلسه اول یا دوم قرارداد نمی‌بندم. ما به جلسه رفتیم و دست هم دادیم اما بعداً سیستم مدیریتی باشگاه کلاً تغییر کرد. مربی برانکو بود اما مدیریت فعلی به باشگاه آمد. بعد از آن برانکو گفت که من این بازیکن را نمی‌خواهم. من هم این موضوع را خیلی راحت پذیرفتم چون به هر حال بازیکن هستم و کاری از دستم برنمی‌آمد چون سرمربی تیم من را نمی‌خواست. به هر حال گذشته‌ها گذشته و اهل اعتراض به برخی مسائل هم نیستم. من چند پیشنهاد خوب داشتم که در بین آنها نفت را انتخاب کردم.

فارس: از همان زمان شایعاتی مبنی بر اینکه برانکو با مشورت کرانچار که سرمربی شما در قطر بود از پیوستن شما به پرسپولیس جلوگیری کرد صحت دارد؟

 از شما بابت این سؤال ممنونم. تنها کسی که هیچ گاه برای او کم نگذاشتم همین کرانچار بود. این صحبت‌ها مطرح شده که  البته بعید می‌دانم کرانچار چنین حرفی زده باشد. من در سپاهان برای او کم نگذاشتم. در دست من پین بود و با دست آتل گرفته در عرض یک هفته بازی کردم. همان سال او یکی از بهترین مربیان لیگ انتخاب شد. من برای او هیچ گاه کم نگذاشتم که بخواهد این حرف‌ها را بزند. این حرف‌ها نه تأیید می‌شود و نه تکذیب.

فارس: به هر حال این سؤال پیش می‌آید چه اتفاقاتی رخ داد که برانکویی که فصل گذشته شما را نمی‌خواست این فصل حاضر به جذب شما شد؟

 سال گذشته پرسپولیس سه مدافع داشت؛ محسن بنگر، رضا نورمحمدی و مایکل اومانیا سه مدافع پرسپولیس بودند که بعد از آن ماریچ هم به این تیم اضافه شد. این تصمیم سرمربی بود و باید به آن احترام گذاشت. من هیچ گاه به این مسائل فکر نمی‌کنم چون اگر به گذشته فکر کنم به بازی الانم نمی‌رسم.

فارس: به زمان حال برگردیم. پرسپولیس روز دوشنبه باید در حالی به مصاف الهلال عربستان برود که سیدجلال حسینی و سروش رفیعی را در اختیار ندارد. از طرفی شما از ارکان اصلی خط دفاعی هستید و به هر حال این مسائل هواداران را نگران کرده است.

 نه اینکه من در این بازی نیستم اما کلاً می گویم بازی با الهلال واقعاً سخت است. بازی با الهلال برای همه تیم‌های آسیا سخت است. قطعاً بازیکنانی که بازی می‌کنند با همه توان به میدان خواهند رفت. 

فارس: نمی‌خواهم از کلمه ضعیف استفاده کنم اما باید قبول کرد که امسال پرسپولیس نیمکت خلوت و کم تعدادی داشت. 

 باید بپذیریم که نیمکت پرسپولیس از ابتدا خالی و خلوت نبود. ساسان انصاری، امید عالیشاه‌، احمد نوراللهی، رامین رضاییان و دو بازیکن اوکراینی از تیم ما جدا شدند. این بازیکنان که هر کدام به نوعی از پرسپولیس  جدا شدند کار ما دچار  مشکل شد. ساسان انصاری واقعاً قصد جدایی داشت. من او را دوست داشتم و بارها با او صحبت کردم. اما وقتی کسی قصد جدایی دارد دیگر نمی‌شود کاری کرد. به عنوان یک بازیکن می‌گویم که گاهی نمی‌شود جلوی بازیکنی که می‌خواهد جدا شود را گرفت. 

فارس: اما به هر حال ساسان انصاری وقتی از پرسپولیس جدا شد رامین رضاییان به این تیم بازگشت که امسال از نظر حاشیه سال سختی را سپری کرد و در نهایت هم از تیم اخراج شد. 

 باید پذیرفت که پرسپولیس تیم خیلی بزرگی است و بازیکنانی که به این تیم می‌آیند باید بدانند در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند. زمانی که در ملوان بازی می‌کردم و زمانی که به سایپا و سپاهان رفتم همواره از پرسپولیس پیشنهاد داشتم اما زمانی به این تیم آمدم که به یک پختگی خوبی رسیده بودم. می‌توانستم حاشیه‌ها را جمع کنم. واقعاً‌ برای بازیکن جوان سخت است که به پرسپولیس بیاید و بتواند حاشیه‌ها را جمع کند. وقتی نمی‌توانند این حاشیه‌ها را جمع کنند خراب می‌شوند. به خاطر همین مسائل بازیکن افت می‌کند و کارهایی می‌کند که برایش گران تمام می‌شود. ما نیمکت بدی نداشتیم اما رفتن بازیکنان از تیم کار را سخت کرد. با این همه توانستیم به این شرایط غلبه کرد و قهرمان شویم.

فارس: به نظر شما آمدن رامین رضاییان به پرسپولیس کار خوبی بود؟ این را نه به عنوان کاپیتان پرسپولیس بلکه به عنوان یک کارشناس فوتبال بگویید.

به نظر من مهمترین موضوع بحث فنی است، پرسپولیس بازیکنانی می‌خواهد که فنی قوی داشته باشد. اما به نظر من پذیرفتن چنین شرایطی سخت بود. آمدن رضاییان به پرسپولیس کمک کرد اما باید بگویم که هیچ گاه هیچ بازیکنی نمی‌تواند با حاشیه‌هایش پرسپولیس را زمین بزند. همه چیز را زمان مشخص می‌کند. من می‌خواهم که پرسپولیس به گونه‌ای بسته شود که این تیم بتواند در آسیا موفق شود. همه تمرکز ما در حال حاضر آسیاست.

فارس: به مربی‌گری هم فکر کرده‌اید؟

 مربی‌گری بحثش فرق می‌کند. اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کنم، من با مربیان زیادی کار کردم که هر کدام تفکرات خاص خودشان را داشتند. گاهی خودم را جای آنها می‌گذارم و همیشه اشتباه می‌کنم. پیش خودم می‌گویم اگر آن کاری که در ذهن من بود انجام می‌شد افتضاح به بار می‌آمد. اینجاست که به این نتیجه می‌رسم مربی‌گری چقدر کار سختی است. به همین دلیل هیچ گاه به این مسیر نمی‌روم و سعی می‌کنم در مسیر خودم حرکت کنم. همه فکر و ذهن من فوتبال بازی کردن است. 

فارس: شما دو سال با پرسپولیس قراردادتان را تمدید کردید اما آیا هنوز هم روی حرفتان هستید که با پیراهن ملوان از فوتبال خداحافظی می‌کنید؟

 صد درصد همین طور است و با پیراهن ملوان از فوتبال خداحافظی خواهم کرد. 

فارس: پیش‌بینی شما از بازی با الهلال چیست؟

 باید بگویم که به نظر من الریان قطر از الهلال قوی‌تر است اما من به بازی با الهلال خوشبینم. آن زمان که ما با الهلال بازی کردیم در اوج حساسیت لیگ بود اما الان تکلیفمان در لیگ مشخص شده و همه توجه خود را روی بازی با الهلال می‌گذاریم. 

فارس: فکر نمی‌کنید که انجام بازی تیم‌های ایرانی با تیم‌های عربستانی در عمان به ضرر ما و به سود حریف باشد؟

 قبول دارم که اگر مالزی یا ازبکستان به عنوان میزبان تیم‌های ایرانی انتخاب می‌شدند خیلی بهتر بود، اگر تیم‌های ایرانی از گروه خود صعود کند و در مرحله حذفی به تیم‌های عربستانی برخورد کنند بازی کردن در عمان در آن گرما بسیار سخت است. به نظر من باید یک فکری در این باره انجام شود و نمی‌دانم چرا عمان انتخاب شد. در این گرما واقعاً کار سختی آنجا داریم. همین بازی پیش‌روی ما با الهلال در این گرما واقعاً سخت است. 

انتهای پیام/ا

http://fna.ir/2XF0II



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قهرمان شدن از برد در دربی خیلی مهم‌تر است/ هیچ بازیکنی با حاشیه‌هایش نمی‌تواند پرسپولیس را زمین بزند/برانکو هیچ‌وقت بازیکنش را تخریب نمی‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..