تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگرانی سازمان میراث فرهنگی از نحوه حفاظت از ماسوله و کندوان

در مراسم روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی بیان شد؛

نگرانی سازمان میراث فرهنگی از نحوه حفاظت از ماسوله و کندوانبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در مراسم روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی که امروز در مجتمع فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار شد؛ طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما هم اکنون در حال آماده کردن پرونده کندوان و ماسوله هستیم و در مورد آنها نگرانیم؛ زیرا بخشی از این مناطق تاریخی ماهیت تاریخی خود را از دست داده‌اند.
 
وی افزود: بحث گردشگری پایدار به دلیل ناپایداری جو مورد توجه سازمان‌های جهانی قرار گرفته و تعدادی از اهداف ده‌گانه  آنها به میراث فرهنگی برمی‌گردد.
 
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم که در بیستون و تخت جمشید تمرکز را ار روی یک نقطه خاص به همه نقاط توزیع کنیم.
 
طالبیان ادامه داد: توجه به امر کارشناسی یکی از وظایف سازمان میراث فرهنگی است و  موضوع حفاظت یک امر ملی به حساب می‌آید. در سال 95، 900 مورد متقاضی مشارکت در امر حفاظت داشتیم.
 
وی تصریح کرد: رویکرد امسال ما این است که مناطق مرزی را تحت پوشش قرار بدهیم و بنابراین به سراغ اورامانات رفتیم.
 
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش پایانی سخنانش از برگزاری احتمالی کنگره ملی معماری در مهر ماه سال جاری خبر داد و خاطر‌نشان کرد: ما اقدام به آماده کردن احکام مرمت کرده‌ایم و امروزه شهردارها از شهر دفاع می‌کنند.
 
گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی علاوه بر برگزاری نشست تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری پایدار از علی اکبر سعیدی گرگانی به پاس نیم قرن فعالیت مستمر در حوزه مرمت و حمید سهیلی مظفر، مستندساز حوزه میراث فرهنگی تجلیل شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگرانی سازمان میراث فرهنگی از نحوه حفاظت از ماسوله و کندوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..