تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینترپل به دنبال بزرگترین مفسد فراری چین

کد خبر: ۵۱۶۸۲۵

۵۳۱  بازدید

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این کشور و پلیس بین الملل (اینترپل) به دنبال شکار «گوا ون گویی» یکی از بزرگترین مفسدان فراری این کشور هستند.

خبرگزاری ایرنا: وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این کشور و پلیس بین الملل (اینترپل) به دنبال شکار «گوا ون گویی» یکی از بزرگترین مفسدان فراری این کشور هستند.

این وزارتخانه در بیانیه ای آورده است که طبق درخواست چین و پیگیری های صورت گرفته اینترپل حکم دستگیری وی را صادر کرده است.

«لوکانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین هم در سخنانی موضوع پلیس بین الملل برای دستگیری این فرد را مورد تایید قرار داد اما در باره موضوع فساد مالی وی اظهار نظر نکرده است.

اینترپل به دنبال بزرگترین مفسد فراری چین 

بر اساس گزارشی که روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ روز پنجشنبه منتشر کرده، حکم پیگرد و دستگیری این فرد را اینترپل به درخواست چین صادر کرده است.

این فرد متهم است که نزدیک به هشت میلیون و ۷۲۰ هزار دلار رشوه به «ما جیان» معاون سابق وزارت امنیت عمومی چین داده و مقام چینی پیشتر تحت بازجویی قرار گرفته است.

در صورتی که این فرد در هر نقطه از دنیا طبق حکم اینترپل دستگیر شود باید به درخواست چین به این کشور بازگردانده شود.

از وزارت امنیت عمومی چین در باره این فرد و همکاری پکن با اینترپل سوال شده اما این وزارتخانه تاکید کرده است که در باره موارد فردی و خصوصی اظهار نظر نمی کند.

آنطور که بررسی های نشریه هنگ کنگی نشان می دهد، رد پای این فرد که نام دیگرش «مایک کوک» است، پیشتر در آمریکا و انگلیس دیده شده است که چین با هیچ یک از آنها پیمان استرداد مجرمین امضا نکرده است.

«گوا ون گویی»، فرد تحت تقیب چین و اینترپل در توئیتی نوشت: این اقدامات بسیار هراسناک است ولی او هیچ گناهی مرتکب نشده است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینترپل به دنبال بزرگترین مفسد فراری چین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..