تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ دستور بررسی دوباره برجام را صادر کرده است

به گزارش افکارنیوز،

به نقل از رویترز، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز چهارشنبه با خبرنگاران گفت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دستور بررسی دوباره توافق هسته‌ای ایران را صادر کرده است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا این نامه به معنی عدم احتمال تقلب ایران در برجام است، گفت: آنچه این نامه می ‌گوید این است که رئیس‌جمهور خواستار بررسی بین سازمانی برجام است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا امروز در نامه‌ای خطاب به رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا ضمن اعلام پایبندی ایران به برجام نوشته بود که واشنگتن در حال بررسی کامل این توافق هسته‌ای است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به آژانس داخلی این کشور دستورداده است روند بازنگری در توافق هسته ای با ایران را آغاز کنند.

اسپایسر تصریح کرد نامه تیلرسون، گزارش 90 روزه دولت آمریکا به کنگره درباره برجام بوده است.

وی همچنین اظهار داشت آنچه این نامه نشان می‌ دهد این است که رئیس ‌جمهور آمریکا به شورای امنیت ملی این کشور دستور بررسی برجام را داده تا ارزیابی‌هایی درباره اینکه آیا رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در راستای منافع ملی آمریکا بوده است یا خیر، انجام شود.

اسپایسر افزود: این نامه به صراحت کارهایی که رئیس‌ جمهور برای اطمینان از پایبندی آنها به تعهداتشان انجام خواهد داد را مشخص می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ از بابت تقلب احتمالی ایران در برجام نگران است گفت: فکر می‌کنم که او به همین دلیل است که خواستار انجام این بررسی شده است. اگر اینطور نبود و او فکر می‌کرد که همه چیز خوب است، اجازه می ‌داد همه چیز به همین منوال پیش برود.

وی اضافه کرد: در طول ۹۰ روز آینده (تا زمان گزارش بعدی)، این توافق را بررسی می‌کنیم تا ببینیم وضعیت توافق چگونه است و پیشنهادات خود را به رئیس‌جمهور ارائه می‌کنیم.

سخنگوی کاخ سفید همچنین درباره اظهارنظر نادرست مقام‌های پنتاگون و کاخ سفید درباره مسیر ناوگروه تهاجمی که قرار بود عازم شبه جزیره کره شود اما از اقیانوس هند سر درآورد گفت: رئیس‌ جمهور آمریکا گفته که ناو کارل وینسون در حال حرکت به سمت شبه جزیره کره است و این اتفاق در حال حاضر در حال رخ دادن است.

این در حالی است که اسپایسر از پاسخ به سوالات بیشتر خبرنگاران درباره جزئیات این موضوع اجتناب کرد و آنها را به سخنگوی وزارت دفاع ارجاع داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ دستور بررسی دوباره برجام را صادر کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..