تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «حساسیت‌های فصلی در بهار» را اینجا بخوانید

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشک مربوطه دريافت كنيد.

پاسخ سوالات برخی از کاربران در خصوص «حساسیت‌های فصلی در بهار» که از سوی مریم ملحوجی راد فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی ارائه شده به شرح زیر است:

درمان عطسه در ابتدای صبح و انتهای شب و آبریزش بینی در فصل بهار

مریم ملحوجی راد فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی بیان کرد: عطسه و آبریزش بینی مداوم در فصل بهار می‌تواند از علائم تب یونجه (رینیت آلرژیک) باشد.

وی ادامه داد: برای رفع نشانه‌های رینیت آلرژیک در صورتی که بیماری خفیف باشد، باید از داروهای آنتی‌هیستامین مانند قرص «سیتریزین» یا «لوراتادین» کمک گرفت.

ملحوجی راد با بیان اینکه قرص لوراتادین خواب‌آلودگی کمتری در افراد ایجاد می‌کند، گفت: در صورتی که علائم بیماری رینیت آلرژیک به وسیله مصرف داروهای آنتی هیستامین بهبود پیدا نکند، افراد باید به متخصص آلرژی مراجعه کنند.

آیا بی‌خوابی می‌تواند ناشی از بیماری آلرژی باشد؟

ملحوجی راد اظهار داشت: اشخاصی که به واسطه ابتلا به بیماری تب یونجه دچار گرفتگی یا احتقان بینی شده باشند، امکان دارد که از بی‌خوابی نیز رنج ببرند؛ بنابراین با رفع علائم بیماری‌شان مشکل خواب این گروه از افراد حل می‌شود.

درمان خارش چشم و جاری شدن اشک

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر درمان خارش چشم و جاری شدن اشک از آن عنوان کرد: مبتلایان به این ناراحتی‌ها باید از قطره‌های چشمی استفاده کنند، ولی از آنجایی‌که برخی از این قطره‌ها حاوی ترکیبات کورتون دار هستند، مصرف خودسرانه آن‌ها می‌تواند سبب بروز عوارض چشمی شود.

این متخصص با اشاره به اینکه قطره «کرومولین» عوارض کمتری نسبت به سایر قطره‌ها دارد، یادآور شد: این گروه از افراد باید طبق نظر پزشک اقدام به استفاده از این دارو‌ها کنند.

 

آمپول‌های ضد حساسیت

ملحوجی راد مبتلایان به رینیت آلرژیک را از مصرف آمپول‌های کورتون دار برحذر داشت و افزود: این گروه از افراد باید از تزریق کردن این آمپول‌ها اجتناب کنند و برای درمان آلرژی خود در موارد خفیف از قرص‌های آنتی‌هیستامین و در حالت‌های شدید طبق نظر متخصص آلرژی از داروهای تجویز شده برای خود استفاده کنند.

وی در ادامه توضیحاتش عنوان کرد: به طور کلی آمپول هایی که به عنوان ضد حساسیت در بازار عرضه می‌شوند، حاوی ترکیبات کورتون دار است.

پرهیز غذایی در افراد دچار حساسیت فصلی

ملحوجی راد توصیه کرد: مبتلایان به رینیت آلرژیک باید از مصرف مواد غذایی محرک مانند غذاهای پر‌چرب، شور، شیرین و تند که سبب تحریک علائم آلرژی می‌شود، امتناع کنند.

استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک در درمان علائم آلرژی از قبیل تنگی نفس

وی تاکید کرد: تنگی نفس می‌تواند نشانه‌ای از بیماری آسم باشد. همچنین افراد دچار رینیت آلرژیک باید توجه داشته باشند که مصرف دارو‌های آنتی‌بیوتیک تاثیری در بهبودی علائم آسم و آلرژی ندارد.

درمان قطعی حساسیت فصلی

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی یادآور شد: یکی از راه‌های درمان قطعی حساسیت فصلی استفاده از ایمونوتراپی (واکسن‌های آلرژی) محسوب می‌شود که این روش باید در کلینیک‌های آلرژی و تحت نظر متخصص آلرژی انجام شود، چرا که ممکن است هنگام تزریق این واکسن‌ها مشکلاتی برای بیمار ایجاد شود. درمان آلرژی به کمک ایمونوتراپی حدود سه سال طول می‌کشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «حساسیت‌های فصلی در بهار» را اینجا بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..