تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعرفه پایین آزمایشگاه‌های ایران در مقایسه با کشورهای منطقه

رضا محمدی دبیر علمی کنگره ارتقای کیفیت علوم آزمایشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضرورت بخش آزمایشگاهی در تشخیص بیماری‌ها اظهار داشت: پزشکان برای تشخیص بیماری و پیگیری وضعیت بیماران از آزمایش‌های مختلف بهره می‌برند و اگر مراکز آزمایشگاهی از تکنولوژی روز دنیا برخوردار نباشد، حوزه سلامت و بهداشت به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در انجام آزمایش‌های روتین پزشکی همگام با کشورهای پیشرفته در حال رشد و ترقی هستیم، ولی همچنان از لحاظ سطح علمی و دانش استفاده از این تکنولوژی با مشکلاتی مواجه‌ایم.

محمدی عنوان کرد: باید تغییرات جدی در برنامه آموزشی دانشگاه‌های کشور صورت گیرد تا فارغ‌التحصیلان این رشته از اطلاعات و دانش لازم در جهت استفاده از انواع تست‌های آزمایشگاهی برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: با آموزش مناسب دانش آزمایشگاهی، فارغ‌التحصیلان توانایی کار با دستگاه‌های مختلف آزمایشگاهی و تست‌های جدید و به‌روز دنیا را بدست می‌آورند.

محمدی ادامه داد: استفاده نکردن از ظرفیت کامل رشته‌های مرتبط با علوم آزمایشگاهی باعث شده تا افراد غیر متخصص به آزمایشگاه‌های بالینی ورود پیدا کرده و این امر سبب کاهش کیفیت خدمات به بیماران می‌شود.

وی سطح تعرفه آزمایشگاه‌های کشور را در مقایسه با کشورهای مجاور پایین خواند و افزود: همین مسئله باعث کاهش کیفی خدمات آزمایشگاهی شده است.

دبیر علمی کنگره ارتقای کیفیت علوم آزمایشگاه‌ها یادآور شد: متأسفانه مراکز آزمایشگاهی در طرح تحول نظام سلامت دچار ضرر شده و برخی از مراکز آزمایشگاهی به دلیل ازدحام بیماران از آمادگی لازم برای ارائه خدمات برخوردار نیستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعرفه پایین آزمایشگاه‌های ایران در مقایسه با کشورهای منطقه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..