تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هوشنگ جاوید: چرا هر کسی خودش را خواننده می‌خواند؟

هوشنگ جاوید: چرا هر کسی خودش را خواننده می‌خواند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست تخصصی آیین آواز که از ابتدای کارش در سال گذشته با تایید و همراهی اساتید موسیقی و اهل فن و همچنین استقبال علاقه‌مندان روبرو شد حالا در هشتمین پله و در نخستین برنامه از سال جدید به نوعی پختگی در طراحی، مدیریت و اجرای برنامه نزدیک ‌شده است.

 نشانه بارز این پختگی حضور آوازخوان و مدرسی چون علی جهاندار بود که ضمن تبرک فرارسیدن سال جدید به ایراد سخنانی درباره آواز ‌پرداخت.

جهاندار در ادامه به همراه سه‌تار امیر متولی به ارائه مرکب‌خوانی در دستگاه نوا پرداخت. در بخش بعدی بحث فنی و تئوریک با حضور هوشنگ جاوید، هادی منتظری و علی شیرازی شروع شد. بررسی صوت و آواز در رسالات کهن یا ماهیت و جنس صدا در آواز ایرانی، عنوان این مبحث بود.  

هوشنگ جاوید از  شانیت هنر خوانندگی در ایران زمین گفت و انتقاد کرد که چرا امروز وضعیت این هنر باید به جایی برسد که هر کسی به خودش اجازه اطلاق عنوان خواننده و آوازخوان را بدهد؟

اجرای برادران خالقی با نوآوری‌هایی که محمد خالقی آهنگساز و نوازنده سه‌تار در خصوص این ساز عرضه کرد بخش بعدی برنامه بود. مصطفی خالقی هم با صدایی که به نسبت اجرای قبلی‌اش نشان از پختگی داشت، قطعه آوازها و تصنیف‌هایی را در دستگاه نوا ارائه کرد.

در ادامه غلامحسن فتحی خواننده قدیمی که آلبوم «تابش مهر» را هم در کارنامه دارد و تازه‌ترین کنسرتش نیز چهارم خرداد در برج آزادی برگزار خواهد شد روی صحنه آمد. مرتضی فتحی نوازنده کمانچه به همراه محمد طیبی جبلی همراهان این خواننده در اجرایش در دستگاه چهارگاه بودند.

صدای گرم امیر مداح خواننده قدیمی رادیو را نیز استاد میلاد کیایی نوازنده و آهنگساز سرشناس همراهی کرد. مداح آوازش را در مایه حزن انگیز دشتی عرضه کرد و تصنیف قدیمی «سنگ خارا» پایان‌بخش برنامه او و نیز هشتمین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز بود.

نهمین نشست آیین آواز روز سه شنبه 26 اردیبهشت از ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

57242




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هوشنگ جاوید: چرا هر کسی خودش را خواننده می‌خواند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..