تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت تشکیل هشت کارگروه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی در جیرفت

نادر ملایی روز چهارشنبه در ستاد پدافند غیرعامل شهرستان جیرفت افزود: محورهای اساسی پدافند غیرعامل زیستی در حوزه محیط زیست، آب، آبزیان، نباتات کشاورزی، بیماری های انسانی و حیوانی، منابع غذایی، مالی، اقتصادی و انرژی است.
وی خاطرنشان کرد: باید از ورود هرگونه آلودگی، شیوع بیماری های دامی و گیاهی و ورود ناخواسته و عمدی محصولات به این منطقه جلوگیری شود و اقدامات لازم در راستای کاهش آسیب‌ پذیری جامعه و حفظ سرمایه انسانی انجام شود.
وی با بیان اینکه هدف از اعمال تهدیدات زیستی، مورد حمله قرار دادن نیروی انسانی یک کشور است تصریح کرد: دشمن از این طریق جمعیت را دچار مشکل می‌ کند و از این طریق هزینه ‌های کشور مورد حمله را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: بنابراین وظیفه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی، رصد و پایش این نوع تهدیدات و کنترل تهدیدات از سرمنشا است.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری جیرفت اظهار کرد: استان کرمان از نظر موقعیت اقلیمی در شرایطی است که گاهی دام های زیادی از کشورهای همجوار وارد جنوب این استان می شوند و امکان دارد این دامها با بیماری‌ های نوظهوری از جمله آنفولانزای پرندگان، آنفولانزای خوکی و جنون گاوی امنیت این منطقه را به خطر بیندازند.
وی وجود سم، آفات گیاهی و بیماری های کشاورزی را دیگر تهدیدات ضروری زیستی در این منطقه بیان کرد و افزود: با توجه به محوریت قرار گرفتن کشاورزی در این منطقه لازم است تا در این زمینه مراقبت های بیشتری انجام اعمال شود و در کارگروه زیستی مورد بحث قرار گیرد.
وی با بیان اینکه آغاز فصل گرما احتمال آتش سوزی در دشت های خشک منطقه جنوب استان کرمان را افزایش می دهد گفت: لازم است آتش نشانی و سایر ارگان های مربوطه در این مورد از آمادگی بیشتری برخوردار باشند و امکانات لازم را برای مقابله با این تهدید فراهم کنند.
وی در ادامه با توجه به اهمیت نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: گفتمان اقتصاد مقاومتی در سال گذشته علیرغم تمام فعالیت های اقتصادی خوبی که در این دولت انجام شده نیاز کشور را فراهم نکرده است.
ملایی افزود: کمبود گفتمان اقتصاد مقاومتی یکی از کمبودهایی بود که سال گذشته کمتر مطرح شد لذا باید از تریبون هایی مانند نماز جمعه، تبلیغات اسلامی و سایر ارگان های دولتی بیشتر به این مهم پرداخته شود.
وی گفت: بارور کردن اقتصاد روستایی نیز یکی دیگر از مشکلات در زمینه اقتصاد مقاومتی است و باید در این زمینه اقدامات فرهنگی و اقتصادی بیشتری انجام شود.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است این شهرستان دارای بزرگترین گلخانه طبیعی جهان است و سالانه 50 هزار تن محصولات کشاورزی به سایر نقاط کشور صادر می کند.
عشایر جنوب کرمان حدود یک میلیون و 200 هزار رأس دام در اختیار دارند که یک میلیون و 941 هزار و 954 هکتار از کل مراتع منطقه جیرفت و کهنوج در اختیار این افراد و جزو قلمرو آنان است که همیشه در معرض خطر بیماری های زیستی قرار دارند.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت تشکیل هشت کارگروه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی در جیرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..