تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرط عربستان برای حج امسال

عضو هیئت رئیسه مجلس جلسه غیرعلنی امروز صبح را با حضور وزیر ارشاد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را تشریح کرد.

به گزارش شمانیوز: اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس در حاشیه صحن علنی امروز چهارشنبه 30 فروردین ماه در تشریح جلسه غیرعلنی صبح مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ جلسه غیرعلنی امروز باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد و هر دو گزارش مبسوطی درباره موضوع اعزام حجاج ایرانی به حج ارائه کردند.

وی تصریح کرد:‌ طبق روال معمول وزارت حج عربستان سعودی نامه‌ای را به ایران ارسال و اعلام کرده که در صورت آمادگی ایران برای اعزان حجاج، آنها نیز می توانند زمینه را فراهم کنند، ایران هم در پاسخ به این نامه به صورت مکتوب اعلام کرده که باید هیئتی در ابتدا برای انجام مذاکره اعزام شود تا ضمانت‌های لازم برای حفظ سلامت حجاج و عزت آن‌ها در کشور عربستان تأمین شود.

نماینده اسدآباد بیان داشت: عربستان سعودی در ابتدا اعلام کرد که حجاح ایران نیز همانند کشورهای دیگردر این مراسم حضور یابد اما ایران این موضوع را نپذیرفت و سرانجام عربستان سعودی قبول کرد تا شروط کشورمان را برای اعزام حجاج بپذیرد.

رنجبرزاده تأکید کرد: شروط کشورمان برای اعزام حجاج این بود که سلامت، عزت و امنیت زائران حفظ شده و از هر نوع برخورد نامناسب و ناشایست جلوگیری شود زیرا جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی سفارت نداشته لذا این کشور به صورت حقوقی و کتبا پذیرفت از زمان ورود حجاج ایرانی به فرودگاه عربستان تا پایان به صورت صد در صد سلامت حجاج را تضمین و تامین کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: تنها شرط عربستان سعودی این بود که زائران انجام مراسم دعای کمیل را به دلیل مسائل امنیتی و داعش لغو کنند زیرا نگرانیم که مشکلی برای آن‌ها پیش بیاید و برگزاری دعای کمیل در فضای دربسته مانند سالن‌ همایش هتل‌ها انجام بگیرد اما مابقی مراسم‌ها مانند اعلام برائت بدون تغییر انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که برگزاری حج عمره مشروط به درست برگزار شدن حج تمتع است، گفت:‌حج تمتع به دلیل واجب بودن و این‌که به لحاظ شرعی نمی‌توان بدون دلیل از انجام آن ممانعت کرد برگزار خواهد شد اما حج عمره در صورت پایبندی عربستان سعودی به تعهدات خود در حج تمتع، برگزار خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرط عربستان برای حج امسال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..