تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امکان حمایت اصولگرایان از روحانی وجود دارد

کد خبر: ۵۱۶۱۵۲

۵۶  بازدید

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آن بخش از اصولگرایان که میخواهند حامی روحانی در انتخابات باشند باید بررسی کنند که آیا عملکرد دولت روحانی از نظر مردم قابل قبول بوده است؟

خبرگزاری ایسنا: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آن بخش از اصولگرایان که میخواهند حامی روحانی در انتخابات باشند باید بررسی کنند که آیا عملکرد دولت روحانی از نظر مردم قابل قبول بوده است؟

امیررضا واعظی آشتیانی درباره تلاش عده‌ای از اصولگرایان برای تشکیل ستاد اصولگرایان حامی دولت اظهار کرد: این تصمیم بستگی به نوع نگاه به عملکرد دولت دارد و اینکه  آیا عملکرد دولت یازدهم از نظر کارشناسان و افکار عمومی قابل دفاع است یا خیر. به هر حال کارشناسان دیدگاه‌های خود را درباره دیدگاه‌های دولت اعلام کرده و مردم هم این عملکردها را رصد می‌کنند.

وی افزود: هر گروهی بخواهد از عملکرد روحانی دفاع کند باید نگاهی جامعی هم به مردم داشته باشد. اگر مردم به عملکرد دولت اقبال نشان می دهند، منطق اقتضا می کند که از روحانی دفاع کنند. البته حمایت اصولگرایان از روحانی را بعید می دانم ولی نشدنی هم نیست.

این فعال سیاسی درباره اینکه در انتخابات مجلس در سال ۹۴ بخشی از اصولگرایان با اصلاح طلبان و حامیان دولت ائتلاف کردند، تصریح کرد: آن انتخاب هم در انتخابات مجلس غیر قابل پیش بینی بود. البته رفتار سیاسی و انتخاباتی مردم ایران هم قابل پیش بینی نیست؛ کسی فکر نمی کرد خاتمی، احمدی نژاد یا روحانی رئیس‌جمهور شود یا همه اعضا لیست ۳۰ نفره امید درتهران به مجلس راه یابند. زمانی این رفتار قابل پیش بینی است که تحزب شکل ساختارمند و برنامه محور به خود بگیرد.

این عضو حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا شما به عنوان یک اصولگرا حاضرید از روحانی در انتخابات حمایت کنید گفت: من اگر از کسی بخواهم حمایت کنم به کارایی و  عملکرد گفتمانی توجه زیادی می کنم و این مسائل برای من مهم است. من باید ببینم دولت در زمینه دغدغه اصلی کشور یعنی تولید و اشتغال چه کرده است. اگر ببینم در این زمینه اتفاقات خوبی رخ نداده از کسی حمایت نمی‌کنم اما اگر مردم و کارشناسان نسبت به عملکرد دولت اقناع شده اند من هم حمایت می‌کنم. البته در این زمینه انتقاداتی هم به دولت وارد است که دولت بین پاسخگویی به منتقدان و تخریب‌گران فرقی قائل نشده و منتقد دلسوز و غیردلسوز را با یک تازیانه زده است. این عملکرد در تصمیم گیری من هم تاثیرگزار است.

واعظ آشتیانی همچنین درباره تصمیم موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:  موتلفه کاندیدای مستقل خود را دارد و آقای میرسلیم و بزرگان این حزب بارها اعلام کرده اند که تا انتها در صحنه انتخابات باقی می مانند. موتلفه جزو جمنا نیست  و آقای حبیبی به عنوان یک شخصیت حقیقی در این مجموعه حضور دارد. تا این لحظه هم موتلفه عنوان نکرده که قصد پیوستن به جمنا را دارد اما همانند بقیه تشکل‌های اصولگرا برای جمنا احترام قائل است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعدد کاندیداهای اصولگرایان به ضرر آنهاست یا به نفع‌شان، گفت: قطعا اصولگرایان انرژی نهایی خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ گذاشته اند و منطق هم ندارد که تمام انرژی خود را در مقطع فعلی مصرف کند. من معتقدم انصراف جلیلی اقدام هوشمندانه‌ای بود  و می‌تواند در قوام سیاسی وی تاثیر مثبتی داشته باشد. این اقدام همچنین به اصولگرایانی که می خواهند در صحنه انتخابات باشند کمک کرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه تعددکاندیداها تا قبل از برگزاری انتخابات مشکلی ندارد و این کاندیداها می‌توانند مکمل هم باشند، افزود: در مرحله آخر سایر کاندیداها می‌توانند به نفع کسی که بر اساس نظرسنجی‌ها جامعه اقبال بیشتری به او دارد، کنار برود اما اگر این اتفاق نیفتد، آراء اصولگرایان بین آنها خرد می‌شود و شرایط را برای موفقیت حریف مقابل ایجاد می کند.

واعظ آشتیانی در پایان تصریح کرد: من معتقدم اگر انتخابات هم به نوبت دوم برود روحانی بازنده انتخابات خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امکان حمایت اصولگرایان از روحانی وجود دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..